Tallinna Kuristiku Gümnaasium
|
|
||
Rohelise Kooli projektikoosoleku
protokoll
|
|
30. oktoober 2017, nr. 1
|
|
Tallinn
|
|
||
Algus 14.00, lõpp 14.45
Juhatas: Karmen Kisel
Protokollis: Aire Luugus
Võtsid osa: Raino Liblik, Lilian Vehk, Siiri Aiaste,
Ly Melesk, Heli Paju, Riina Raaga, Ele-Marika Sooväli, Katrin Näär, Ülle
Piibar, Liidia Kuusksalu, Kirsti Vooglaid, Olga Lillemaa, Priit Ratassepp, Anu
Kurik, Margarita Eero, Heli Malve, Aire Luugus, Külli Ratassepp, Viia Hang,
Jana Zebergs, Kadri Käärd, Kati Lepp, Natalja Kedrov, Hanna Kivila, Anette
Puusemp, Triin Tibar, Veinika Lemsalu, Liis Tisler, Maire Kasser, Tiia Tarm,
Marje Kallasvee, Eve Neito, Karin Kaju, Märt Tammisaar, Kristi Viires
Puudusid: Daniel Nüüd, Triin Atla, Olga Modina, Kristi
Pajur, Kertu Pildre, Maarja Kikas, Laura-Liis Pärna, Jevgeni Grigorjev, Liana
Lepik, Merilyn Martis, Diana Rand, Valentina Tsirihhova, Lisann Aljaste,
Rolando Beaujon, Heli Jakobson, Eha Keel, Iti-Kärt Kiivit, Marilis Kirotar,
Aivar Metsaveer, Hanna Pajula, Ellen Plaado, Alari Põlm, Niina Rekuta, Tanel
Renter, Riina Rotšan, Helen Saarts, Klemen Slabina, Anne Soolepp, Andres-Aare
Tooming, Valentina Tsirihhova, Hele Täht, Kübe Tämmo, Annela Valdi, Sirje
Vasmann-Perend, Linda Veski, Aare Vigla, Liis Tisler, Riina Raaga
Päevakord:
1. Ülevaade osalemisest Rohelise Kooli projektis – K. Kisel, R. Liblik
2. Projekti töörühma moodustamine – R. Liblik
3. Õpilaste kaasamisest projekti töösse – K. Kisel
Ülevaade osalemisest Rohelise Kooli projektis
KUULATI:
Raino Liblik tutvustas Rohelise Kooli projekti ja põhimõtteid. Ta
selgitas õpetajatele, miks on kasulik ja vajalik antud projektiga liituda.
Liblik rõhutas, et kõigil õpetajatel on võimalik antud projektis kaasa rääkida
ja tegevused, mis on seotud keskkonnaga, on tegelikkuses lõimitud kõigisse
õppeainetesse. Teema on oluline alates globaalsest koostööst kuni iga üksiku
õpilaseni välja. Liitusime antud projektiga, kuna meie koolis tehakse antud
teemaga seotud tegevusi niikuinii igapäevaselt, projekt annab võimaluse neid
mõtestatumalt teha ja õppekavaga siduda. Koolis toimuvad keskkonna-teemalised
aktiivõppepäevad, KIK-i projektid. Läbi selle programmi saab otseselt looduse-
ja keskkonnategevustega tegelevates õpepainetes õppesisu mitmekesistada.
Projekt annab võimaluse õpilastel endal õppetöö kujundamises kaasa rääkida ja
asju vahel teisiti organiseerida, kuna Rohelise Kooli projekti on kaasatud kogu
koolipere. Edaspidi tuleb keskkonnaga seotud tegevused õppetöös paremini
kaardistada.
Karmen Kisel rääkis, et töörühm töötab välja küsimused keskkonnaülevaatuse
jaoks ja analüüsib küsimustiku tulemusi. Juba oleme leidnud globaalse
kodakondsuse alateema raames partnerkooli Inglismaal – kontaktisik Hanna
Kivila. Kogu kogukond peab teadma, et meil toimub antud projekt. Kooli
töörühmas peab olema igast vanusest õpilasi, katsume nad leida. Teised õpilased
peavad pidevalt saama infot töörühmaga liitunud õpilaste kaudu. Tegeleme
projektiga kaks aastat, teise õppeaasta lõpus hakkame taotlema Rohelist lippu.
Õpetajate poolt tuli ettepanek valida üheks teemaks, mida põhjalikul käsitleda
„vesi“. Keskkonnaülevaatuse küsimustikku hakkame koostama töörühmaga. Kisel
tutvustas õpetajatele küsimuste näidiseid. See on programm, millesse on
kaasatud kogu koolipere. Töörühm jagab küsimustikud erinevatele õpetajatele,
küsimustikule saab vastata ka ainetundides, samuti saavad tulemusi analüüsida
klassid ainetundide raames (loodusained, arvutiõpetus, eesti keel). Projekt
meile raha ei anna. Toetust erinevate vahendite soetamiseks on võimalik
taotleda KIK-st.
Rohelisel projektil on 7 sammu, mis tuleb läbida. Igal aastal tuleb
kümnest teemast kolme teemega süvitsi tegeleda.
Rohelise kooli programmi üks oluline põhimõte on, et kaasatud on kogu
kool – info liigub pidevalt kõigile, eri tööetappides osalevad mitte ainult
töörühm, vaid kogu koolipere.
OTSUSTATI:
1.1 Õpetajad tutvuvad hiljemalt 3. novembriks mailile saadetava Rohelise kooli programmi põhimõtteid ja ülesehitust tutvustava materjaliga, et osata antud teemal mõtteid jagada ja programmi õpilastele tutvustada
1.1 Õpetajad tutvuvad hiljemalt 3. novembriks mailile saadetava Rohelise kooli programmi põhimõtteid ja ülesehitust tutvustava materjaliga, et osata antud teemal mõtteid jagada ja programmi õpilastele tutvustada
1.2 Kolleegid tutvustavad töökoosolekul räägitud teemasid
ainekomisjonide liikmetele, kes olid seotud muude töökohustustega ja ei saanud
koosolekul osaleda
2. Projekti töörühma moodustamine
KUULATI:
Raino Liblik tänas õpetajaid, kes on valmis töörühma töös osalema.
Hetkel kuuluvad töörühma juba loodusainete õpetajad Ele-Marika Sooväli ja
Katrin Näär, esimese kooliastme õppejuht Ly Melesk, huvijuht Triin Tibar,
õpilaste esindaja Lilian Vehk ja lapsevanemate esindajad Merle Rahe ja Liina
Pukk. Projekti koordineerib Karmen Kisel ja projektijuht on Aire Luugus. Oma
soovist projekti töörühma kuuluda andis lisaks teada loodusainete õpetaja
Kirsti Vooglaid, tema initsiatiiv on väga tervitatav. Lähiajal tuleb töörühma
kaasata vähemalt 8-10 erinevas vanuses õpilast, kes juhatavad ja protokollivad
Rohelise kooli töökoosolekuid.
OTSUSTATI:
2.1 Projekti kuuluvate õpetajate koosseis kinnitatakse direktori
käskkirjaga nädala lõpuks
2.2 Oma soovist projekti töörühma kuuluda tuleb teada anda enne 3.
novembrit 2017
3. Õpilaste kaasamisest projekti töösse
KUULATI:
Karmen Kisel andis teada, et uus koosolek töörühmaga peaks toimuma
järgmisel nädalal, hea oleks, kui selleks ajaks oleks olemas ka projektis
aktiivselt kaasa teha soovivad õpilased. Proovime paari nädalaga saada töörühma
tööle ja leida õpilased töörühma. Kindlasti ei tohiks töörühma koosolek toimuda
õhtupoolikul, kuna töörühma kuuluvad ka esimese kooliastme õpilased.
Kuidas me saame kaasata õpilasi projekti? Koosolekul osalenud õpetajad
pakkusid välja, et osa küsitlusi võiks ära teha uurimistööde raames. 3. klassi
õpilased tegelevad prügi taaskasutusega. Kuidas motiveerida õpilasi? Pakuti
õpetajate poolt välja osalevatele õpilastele ühise väljasõidu korraldamine. See
oleks üheks võimaluseks. 12. klassi ei tahaks suurel määral kaasata, kuna nad
on väga hõivatud ning sama meeskond peaks osalema ka järgmisel aastal.
Ettepanek 7. klassile alustada loovtöö ettevalmistusega antud projekti raamas
juba sel aastal. Tuleb leida motivatsioon. Õpetajad saadavad selle nädala
lõpuks Karmenile ja Airele õpilaste nimed, kes võiksid meeskonnas osaleda. Iga
klassijuhataja ja ka loodusainete õpetaja ülesanne on motiveerida õpilasi
projektitöös kaasa lööma. Tuleb selgitada, et see pole lihtsalt järjekordne
tüütu lisakohustus, vaid võimalus koolielus ja otsustes kaasa rääkida, ise
koosolekuid läbi viia ja ettepanekuid teha. Põhikooli ja gümnaasiumi lõpus
koole vahetades on selline info, et õpilane on osalenud säärases ülemaailmse
mastaabiga projektis ja olnud töörühma liige, väga oluline. Näiteks välisülikoolid
hindavad taolist kogemust ja initsiatiivi.
OTSUSTATI:
3.1 Iga klassijuhataja leiab algaval nädalal võimaluse oma klassile projekti tutvustada
3.1 Iga klassijuhataja leiab algaval nädalal võimaluse oma klassile projekti tutvustada
3.2 Klassijuhataja selgitab välja motiveeritud õpilased ja tutvustab
neile, mis võimalusi projektis osalemine õpilasele pakub
3.3 Klassijuhatajad saadavad projektitöös osaleda soovivate õpilaste
nimed Aire Luuguse ja Karmen Kiseli mailile hiljemalt 3. novembril
3.4 Projektikoosolekud töörühmale hakkavad aset leidma esmaspäeviti
kell 14.00, toimuvad vajaduspõhiselt ja mitte igal nädalal
Kommentaarid
Postita kommentaar