Otse põhisisu juurde

Tallinna Kuristiku Gümnaasium

Rohelise Kooli projektikoosoleku protokoll




30. oktoober 2017, nr. 1
Tallinn

Algus 14.00, lõpp 14.45
Juhatas: Karmen Kisel
Protokollis: Aire Luugus
Võtsid osa: Raino Liblik, Lilian Vehk, Siiri Aiaste, Ly Melesk, Heli Paju, Riina Raaga, Ele-Marika Sooväli, Katrin Näär, Ülle Piibar, Liidia Kuusksalu, Kirsti Vooglaid, Olga Lillemaa, Priit Ratassepp, Anu Kurik, Margarita Eero, Heli Malve, Aire Luugus, Külli Ratassepp, Viia Hang, Jana Zebergs, Kadri Käärd, Kati Lepp, Natalja Kedrov, Hanna Kivila, Anette Puusemp, Triin Tibar, Veinika Lemsalu, Liis Tisler, Maire Kasser, Tiia Tarm, Marje Kallasvee, Eve Neito, Karin Kaju, Märt Tammisaar, Kristi Viires


Päevakord:

1. Ülevaade osalemisest Rohelise Kooli projektis – K. Kisel, R. Liblik
2. Projekti töörühma moodustamine – R. Liblik
3. Õpilaste kaasamisest projekti töösse – K. Kisel


Ülevaade osalemisest Rohelise Kooli projektis
KUULATI:
Raino Liblik tutvustas Rohelise Kooli projekti ja põhimõtteid. Ta selgitas õpetajatele, miks on kasulik ja vajalik antud projektiga liituda. Liblik rõhutas, et kõigil õpetajatel on võimalik antud projektis kaasa rääkida ja tegevused, mis on seotud keskkonnaga, on tegelikkuses lõimitud kõigisse õppeainetesse. Teema on oluline alates globaalsest koostööst kuni iga üksiku õpilaseni välja. Liitusime antud projektiga, kuna meie koolis tehakse antud teemaga seotud tegevusi niikuinii igapäevaselt, projekt annab võimaluse neid mõtestatumalt teha ja õppekavaga siduda. Koolis toimuvad keskkonna-teemalised aktiivõppepäevad, KIK-i projektid. Läbi selle programmi saab otseselt looduse- ja keskkonnategevustega tegelevates õpepainetes õppesisu mitmekesistada. Projekt annab võimaluse õpilastel endal õppetöö kujundamises kaasa rääkida ja asju vahel teisiti organiseerida, kuna Rohelise Kooli projekti on kaasatud kogu koolipere. Edaspidi tuleb keskkonnaga seotud tegevused õppetöös paremini kaardistada.
Karmen Kisel rääkis, et töörühm töötab välja küsimused keskkonnaülevaatuse jaoks ja analüüsib küsimustiku tulemusi. Juba oleme leidnud globaalse kodakondsuse alateema raames partnerkooli Inglismaal – kontaktisik Hanna Kivila. Kogu kogukond peab teadma, et meil toimub antud projekt. Kooli töörühmas peab olema igast vanusest õpilasi, katsume nad leida. Teised õpilased peavad pidevalt saama infot töörühmaga liitunud õpilaste kaudu. Tegeleme projektiga kaks aastat, teise õppeaasta lõpus hakkame taotlema Rohelist lippu. Õpetajate poolt tuli ettepanek valida üheks teemaks, mida põhjalikul käsitleda „vesi“. Keskkonnaülevaatuse küsimustikku hakkame koostama töörühmaga. Kisel tutvustas õpetajatele küsimuste näidiseid. See on programm, millesse on kaasatud kogu koolipere. Töörühm jagab küsimustikud erinevatele õpetajatele, küsimustikule saab vastata ka ainetundides, samuti saavad tulemusi analüüsida klassid ainetundide raames (loodusained, arvutiõpetus, eesti keel). Projekt meile raha ei anna. Toetust erinevate vahendite soetamiseks on võimalik taotleda KIK-st.
Rohelisel projektil on 7 sammu, mis tuleb läbida. Igal aastal tuleb kümnest teemast kolme teemega süvitsi tegeleda.
Rohelise kooli programmi üks oluline põhimõte on, et kaasatud on kogu kool – info liigub pidevalt kõigile, eri tööetappides osalevad mitte ainult töörühm, vaid kogu koolipere.

OTSUSTATI:
1.1 Õpetajad tutvuvad hiljemalt 3. novembriks mailile saadetava Rohelise kooli programmi põhimõtteid ja ülesehitust tutvustava materjaliga, et osata antud teemal mõtteid jagada ja programmi õpilastele tutvustada
1.2 Kolleegid tutvustavad töökoosolekul räägitud teemasid ainekomisjonide liikmetele, kes olid seotud muude töökohustustega ja ei saanud koosolekul osaleda

2. Projekti töörühma moodustamine
KUULATI:
Raino Liblik tänas õpetajaid, kes on valmis töörühma töös osalema. Hetkel kuuluvad töörühma juba loodusainete õpetajad Ele-Marika Sooväli ja Katrin Näär, esimese kooliastme õppejuht Ly Melesk, huvijuht Triin Tibar, õpilaste esindaja Lilian Vehk ja lapsevanemate esindajad Merle Rahe ja Liina Pukk. Projekti koordineerib Karmen Kisel ja projektijuht on Aire Luugus. Oma soovist projekti töörühma kuuluda andis lisaks teada loodusainete õpetaja Kirsti Vooglaid, tema initsiatiiv on väga tervitatav. Lähiajal tuleb töörühma kaasata vähemalt 8-10 erinevas vanuses õpilast, kes juhatavad ja protokollivad Rohelise kooli töökoosolekuid.

OTSUSTATI:
2.1 Projekti kuuluvate õpetajate koosseis kinnitatakse direktori käskkirjaga nädala lõpuks
2.2 Oma soovist projekti töörühma kuuluda tuleb teada anda enne 3. novembrit 2017

3. Õpilaste kaasamisest projekti töösse
KUULATI:
Karmen Kisel andis teada, et uus koosolek töörühmaga peaks toimuma järgmisel nädalal, hea oleks, kui selleks ajaks oleks olemas ka projektis aktiivselt kaasa teha soovivad õpilased. Proovime paari nädalaga saada töörühma tööle ja leida õpilased töörühma. Kindlasti ei tohiks töörühma koosolek toimuda õhtupoolikul, kuna töörühma kuuluvad ka esimese kooliastme õpilased.
Kuidas me saame kaasata õpilasi projekti? Koosolekul osalenud õpetajad pakkusid välja, et osa küsitlusi võiks ära teha uurimistööde raames. 3. klassi õpilased tegelevad prügi taaskasutusega. Kuidas motiveerida õpilasi? Pakuti õpetajate poolt välja osalevatele õpilastele ühise väljasõidu korraldamine. See oleks üheks võimaluseks. 12. klassi ei tahaks suurel määral kaasata, kuna nad on väga hõivatud ning sama meeskond peaks osalema ka järgmisel aastal. Ettepanek 7. klassile alustada loovtöö ettevalmistusega antud projekti raamas juba sel aastal. Tuleb leida motivatsioon. Õpetajad saadavad selle nädala lõpuks Karmenile ja Airele õpilaste nimed, kes võiksid meeskonnas osaleda. Iga klassijuhataja ja ka loodusainete õpetaja ülesanne on motiveerida õpilasi projektitöös kaasa lööma. Tuleb selgitada, et see pole lihtsalt järjekordne tüütu lisakohustus, vaid võimalus koolielus ja otsustes kaasa rääkida, ise koosolekuid läbi viia ja ettepanekuid teha. Põhikooli ja gümnaasiumi lõpus koole vahetades on selline info, et õpilane on osalenud säärases ülemaailmse mastaabiga projektis ja olnud töörühma liige, väga oluline. Näiteks välisülikoolid hindavad taolist kogemust ja initsiatiivi.

OTSUSTATI:
3.1  Iga klassijuhataja leiab algaval nädalal võimaluse oma klassile projekti tutvustada
3.2 Klassijuhataja selgitab välja motiveeritud õpilased ja tutvustab neile, mis võimalusi projektis osalemine õpilasele pakub
3.3 Klassijuhatajad saadavad projektitöös osaleda soovivate õpilaste nimed Aire Luuguse ja Karmen Kiseli mailile hiljemalt 3. novembril
3.4 Projektikoosolekud töörühmale hakkavad aset leidma esmaspäeviti kell 14.00, toimuvad vajaduspõhiselt ja mitte igal nädalal


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Neljas Roheline lipp Kuristikule!

4. juunil, tähistamaks maailma keskkonnapäeva, toimus Kultuurikatlas iga-aastane Rohelise kooli aastakonverents. Konverentsil osales üle 180 inimese ja 58 kooli ja lasteaeda üle Eesti said tunnustatud  Rohelise lipu keskkonnamärgisega.   Tallinna Kuristiku Gümnaasium sai oma neljanda Rohelise lipu.  Õppeasutusi tervitas Rohelise kooli programmi patroon Kersti Kaljulaid, kes andis rohelipud esmakordsetele saajatele. Põnevate ettekannetega esinesid Kliimaministeeriumi asekantsler Kristi Klaas, Eesti Loodus- ja Loomateraapiakeskuse tegevjuht ja psühholoog Kristi Raava ning Tallinna Ülikooli haridus- ja keskkonnapsühholoog Grete Arro. Kaasamõtlemist pakkus paneeldiskussioon, kus Sander Olo juhtimisel vestlesid Grete Arro, Tartu Rahvusvahelise   Kool i  õpetaja Jaak Albert Metsoja, Tallinna Virmalise Lasteaia direktor Kaidi Pugatšev ja Paldiski Ühisgümnaasiumi abiturient Oliver Andreas Põldre. Konverentsi ülekannet saab järele vaadata siin: https://www.youtube.c...

Sisehoovi lillekastid said väikeste aednike abiga uue sisu

4.e klassi õpilased ja õpetaja Anu istutasid ja külvasid koolimaja sisehoovi lillekastidesse erinevaid taimi. Oma tubli panuse andsid ka 1.a, 1.b ja 1.e klassi väikesed aednikud, kes olid eelnevalt klassides aknalaudadel ette kasvatanud rukkililli, saialilli, päevalilli, kressi, basiilikut, öölevkoisid, lehtkapsast ja lehtpeeti.  Kuna ilmad olid väga kuivad ja kuumad, siis olid usinad 4.e klassi õpilased üle päeva töös kastide kastmisega. Praeguseks on kastide sisu löönud rõõmsalt haljendama. Õnneks on nüüd ka vihm andnud kastmisbrigaadile natuke puhkust.

6.c korraldas prügikoristustalgud koolimaja ümbruses

6.c klass käis 5. juunil klassi keskkonnateo raames koolimaja ümbrust koristamas. Õpilastel olid kaasas prügikotid, kindad ja muidugi hea tuju. Kokku saadi päris märgatav kogus prügi ja ühiselt tõdeti, et kooli ümbruses on ikka liiga palju prügi maha visatud. Loodame, et õpilaste teadlikkus selliste algatuste käigus tõuseb ja järjest vähem prügi loodusesse ja linna satub!