Tallinna Kuristiku Gümnaasium
|
|
||
Rohelise Kooli projektikoosoleku
protokoll
|
|
6. november 2017, nr. 2
|
|
Tallinn
|
|
||
Algus 14.00, lõpp 15.05
Juhatas: Karmen Kisel
Protokollis: Ly Melesk
Võtsid osa: Katrin Näär, Ele-Marika Sooväli, Jan Anders Võisula 8B,
Lydia Skrabutenas 8A, Merit Matsalu 8A, Kristi Tatter 8A, Triinu Marleen
Metsalu 8A, Hannes Teldre 4D, Rasmus Sepp 7C, Ingriin Tamuri 7C, Patricia
Puusepp 7C, Karmen Silm 6A, Lisette Lind 6A, Darja Kisseljova 6B, Marleen Kadak
6B, Haydee Kollom 6B, Laura Tammik 6B, Elis Anette Priimets 6B, Teele Pallas
Päevakord:
1. Rohelise kooli projekti tutvustamine töörühmas olevatele õpilastele
2. Klassi keskkonnareeglite koostamisest
3. Kolme põhilise tegevusteema valimine 2017/18 õppeaastaks
4. Ettevalmistused keskkonnaanalüüsiks
1. Rohelise kooli projekti tutvustamine töörühmas olevatele õpilastele
KUULATI:
Karmen Kisel andis ülevaate Rohelise kooli projektist, et töörühma
õpilased teemaga kurssi viia. Eesmärk on saada teada, kui keskkonnasõbralikult
on korraldatud meie kooli igapäevane tegevus, kui hästi on õppetöös korraldatud
meie õpilaste võimalus kujuneda keskkonnasõbralikuks ja uurida võimalusi
tegutsemiseks, et meie kool muutuks senisest keskkonnasõbralikumaks. Esimese
sammuna hakkame üheskoos uurima, kui teadlikud keskkonnateemadest ollakse.
Rohelise kooli tegevuskavas on 7 sammu, kui oleme läbinud kõik etapid, saame
rohelist lippu taotleda. Töörühma esimene ühine ülesanne on teha kooli
keskkonnaanalüüs. Kokku on 10 teemat, mida õpilastelt ja õpetajatelt uurida:
elurikkus, meri ja rannik, õueala, tervis ja heaolu, globaalne kodakondsus,
kliimamuutused, vesi, prügi- ja jäätmed, transport, energia.
Karmen Kisel tõi näiteid, kuidas antud teemasid uuriti Kadrioru Saksa
Gümnaasiumis.
Rohelise kooli töörühma koosolek toimub vähemalt kord kuus esmaspäeviti
kell 14. Õpilastelt koguti kontaktandmed, et koosolekute info neile mailile
edastada, aga info saadetakse iga kord ka klassijuhatajatele.
Kisel nentis, et kahetsusväärsel kombel ei ole esimesel suuremal koos õpilastega peetaval koosolekul ühtki
gümnaasiumiastme ega isegi 9. klassi õpilast!
Kohal olnud põhikooliõpilased olid kõik väga aktiivsed, avaldasid oma
mõtteid ja konstruktiivseid ettepanekuid.
OTSUSTATI:
1.1 Järgmine Rohelise kooli koosolk toimub 27.11 kell 14.00
klassiruumis B302. Palun kõigil töörühma õpetajatel ja õpilastel kohal olla, ka
teised huvilised on alati oodatud.
1.2 Gümnaasiumi klassijuhatajad tegelevad veelkord õpilastele projekti
tutvustamisega, edastades ka käesoleva protokolli neile mailile ja paludes
teemaga tutvuda
1.3 Rühmaga liituda soovivate gümnasistide nimed saadab klassijuhataja
Kiseli ja Luuguse mailile
2. Klassi keskkonnareeglite koostamisest
KUULATI:
Karmen Kisel andis teada, et iga klass koostab Rohelise kooli projekti
raames enda klassi keskkonnareeglid. Soovitatav on seda teha klassijuhataja
tunnis, aega kulub koos selgitustega ilmselt just ühe tunni jagu. Tuleb koguda
mõtted (soovitavalt teha mõistekaart), milliseid keskkonna säästmise nippe ja
võimalusi peetakse klassis kõige olulisemaks (nt. kustuta alati tuli, kui
ruumist väljud; ära kasuta pesuvahendeid, kui see pole hädavajalik jne).
Seejärel valida välja 5-10 kõige olulisemat ja sagedamini kõlanud mõtet ja
kirjutada need hästi loetavalt A3 või suuremale paberile. Võimalusel ka pisut
kujundada, sest antud reeglid peaksid teie koduklassi ehtima jääma õppeaasta
lõpuni.
Võimalus on siduda keskkonnareeglite koostamine saabuva
aktiivõppepäevaga, kui tegutsetakse koolimajas. Hiljemalt 1. detsembriks peavad
need valmis ja klassi seinal olema, lisage päisesse nähtavale kohale ka klassi
number. Pildistage seejärel valminud plakat ja saatke üks foto, kus reeglid oleks kenasti nähtavad ja loetavad, maili
teel Karmen Kiselile. Neist pannakse kokku esitlus, mida tutvustatakse seejärel
mõnel päeval infotelerite vahendusel tervele kooliperele.
OTSUSTATI:
2.1 Iga klass koostab hiljemalt
1. detsembriks enda keskkonnareeglid ja säilitab need nähtaval kohal oma
koduklassis
2.2 Foto klassi iga klassi
keskkonnareeglitest edastatakse hiljemalt
2.12 Karmen Kiseli mailile
3. Kolme põhilise tegevusteema valimine 2017/18 õppeaastaks
KUULATI:
Ly Melesk rääkis, et kaks põhiteemat, millega alanud õppeaastal
tõsisemalt tegelema hakkame, on juba valitud. Kuna meil on projektis sõpruskool
Inglismaalt, on üheks teemaks globaalne kodakondsus. Teine teema saab olema
prügi ja jäätmed, sest mitmed klassid on just käinud ja lähevad sel aastal
jäätmejaama, osaleme mitmendat aastat küünlaümbriste kogumise kampaanias, valmistame
jääkidest uusi asju kunstitundides jne. Kolmanda teema valimisel tekkis suurem
diskussioon. Töörühma õpetajad arvasid, et teemaks võiks olla „vesi“, kuna
sellega on tegeldud aktiivõppepäevadel ja mitmed KIK õppepäevad on ka
vee-teemalised. Õpilased aga soovisid rohkem tegeleda teemaga „tervis ja
heaolu“. Tekkis kohe mitmeid mõtteid sel teemal: lapsed võiks ise sööklas toitu
tõsta, et oleks vähem jääke. Söökla ei tohiks päeva lõpus üle jäävat toitu ära
visata vaid seda võiks tasuta pakkuda lastele, kes enne trenni veel süüa
soovivad. Meie koolis on hästi juba see, et lapsed saavad ise võtta salatit,
leiba ja jooke, kaaluda tasuks, et lapsed võiks ise suppi tõsta just nii palju,
kui ära süüa jaksavad. Tuli ka ettepanek, et sööklas võiks olla mikrolaineahi,
kus lapsed saaks soojendada kodust kaasa võetud sööki. Tuleb propageerida
suhtumist: võta toitu just nii palju, kui ära jõuad süüa, ära viska toitu ära.
Ka prügi osas tekkis mõtteid, kuidas saaks vanu asju uueks teha.
Tutvusime Kadrioru Saksa Gümnaasiumi mõtetega (vanade riidepuude uueks
värvimine ja kaltsudest vaipade heegeldamine).
Õpilased leidsid, et vett tuleks vähem kasutada. Välja võiks töötada
kleepsud või sildid kraanikausside kõrvale, mis õpetavad vett säästma. Lisaks
sooviti teada, milliseid kemikaale kasutatakse kooli sööklas või ruumide
puhastamisel ja millist mõju need keskkonnale avaldavad.
OTSUSTATI:
3.1 Kolm keskkonnateemat, millega Rohelise kooli projekti raames
2017/18 õppeaastal aktiivsemalt tegeletakse on: globaalne kodakondsus; prügi ja
jäätmed; tervis ja heaolu.
4. Ettevalmistused keskkonnaanalüüsiks
KUULATI:
Välja tuleb töötada meie koolile sobiv küsimustik, aga juhinduda võib
teistes koolides kasutusel olnud küsimustikest. Peale küsimuste välja töötamist
iga teema uurimiseks saab Rohelise kooli töörühm 27.11 kell 14 kokku ja vaatame
üheskoos üle, kas antud küsimused sobivad või on vaja neid muuta/täiendada.
Seejärel hakkab toimuma küsitlemine kõigis klassides, mida viivad läbi Rohelise
kooli töörühma liikmed koostöös juhendavate õpetajatega. Kõik klassid ei vasta
kõigi 10 teema küsimustele, tehakse valimid. Igas klassis arutletakse ka
vastaval teemal peale küsitluse läbi viimist ja tehakse kohapeal järeldusi, mis
on meil hästi või halvasti. Küsitlused viiakse läbi erinevates ainetundides,
selleks ei saa kasutada ainult klassijuhataja tunni ressurssi, kuna analüüs
peaks valmima juba sel aastal.
Keskkonnauuringute küsimustikke aitavad koostada erinevad aineõpetajad,
soovitav on kasutada teiste koolide näiteid, sealt saab mõtteid ja
inspiratsiooni, aga kindlasti tuleks lisada ka mõni just meie koolile oluline
küsimus. Koostada tuleks 10-15 küsimust, millest suurem enamus võiks sobida nii
õpetajatele kui õpilastele vastamiseks, aga osad ka ainult õpetajatele.
Arutluse tulemusel otsustati määrata erinevate valdkondade küsimuste koostajateks järgmised õpetajad:
Prügi ja jäätmed – Katrin Näär ja 10. klassid
Vesi – Katrin Näär ja 10. klassid
Meri ja rannik – Ele-Marika Sooväli
Kliimamuutused – Ele-Marika Sooväli
Energia – Kirsti Vooglaid ja 9. klass
Transport – Veinika Lemsalu
Elurikkus – Aire Luugus
Õueala – Andres-Aare Tooming
Tervis ja heaolu – Liidia Kuusksalu, Tiia tarm, Ly Melesk
ja tervisenõukogu
Globaalne kodakondsus – Hanna Kivila ja Karmen Kisel
Küsimused peaks olema valmis hiljemalt 27.11 hommikuks – pealelõunasel
koosolekul toimub juba nende analüüs ja vajadusel korrigeerimine. Kõik
küsimuste loojad, ka need, kes pole rohelise kooli töörühma otsesed liikmed, on
27.11 koosolekule oodatud. Juhul, kui ei saa osaleda, palun saata küsimused
hiljemalt kell 10 sel päeval Aire ja Karmeni mailile.
Igasuguste küsimuste ja murede korral ja kui jäädakse antud ülesandega
hätta, saab abi Karmeni ja Aire käest.
Rohelise kooli projekt on kogu kooli projekt, kuhu kogu koolipere peab olema kaasatud,
tegevustega peavad olema kursis nii õpetajad, õpilased kui lapsevanemad
(loodetavasti lapsed kodus räägivad tegevustest).
OTSUSTATI:
4.1 Õpetajad töötavad keskkonnaanalüüsi küsimused välja hiljemalt 27.11
hommikuks ja saadavad need A.Luuguse ja K. Kiseli mailile.
Kommentaarid
Postita kommentaar