Otse põhisisu juurde

Aktiivõppepäevad


Meenutusi aktiivõppepäevast.

 

4.a klassi aktiivõppepäev

„Kodulinn Tallinn: rännak keskaegsest kodulinnast tulevikulinna, keskkondlik vaade“. Aktiivõppepäev algas hommikul kell 8.00 ja esimese tunni teemaks oli:  Tallinn soovib kandideerida 2018 aastaks Euroopa rohelise pealinna tiitlile. Lapsed olid juba vanematega kodus arutlenud teemal: „Kuidas muuta Tallinn rohelisemaks ja keskkonnasõbralikumaks“. Ühise arutelu tulemuseks valmis igal õpilasel pilt idee tutvustamiseks kuidas Tallinna linna hoida nii, et ka tuleviku tallinlastel oleks siin tore elada. Toimus arutelu gruppides ja kodutööde tutvustamine grupisiseselt, ühiste punktide kirjapanek ja esinemine teistele gruppidele.

Teise tunni ajal koostasime projekti „Roheline kool“ raames 4a  klassi keskkonnareeglid. Ühiselt valmis kaunilt kujundatud plakat. Seejärel toimus ühine filmivaatamine „Tallinna Ajalugu“. Tutvusime „keskaja“ mõistega ja vaatasime linnulennult läbi linna ajaloo. Ühise arutelu teemaks oli: kuidas on Tallinn muutunud? Kell 10.56 Sõitsime ühistranspordiga Vanalinna, rõõmsaks saatjaks õpetaja Eha Keel. Vanalinnas oli meil vahva võimalus nautida põneva käsitöötoodanguga jõuluturgu ja kaunist jõulukuuske. Alates 12.15 külastasime Tallinna Linnamuuseumi muuseumitundi „Keskaegse maja lood“.
 

8.a aktiivõppepäev „Roheline Tallinn ja Rotermanni saladused“

Alustasime päeva koolimajas kell 9.00. Õpilased jagati gruppidesse ja algasid mõttetalgud teemal „Kui roheline on minu kodulinn?“ Kõik rühmad panid kokku olulisemad mõtted, hiljem toimus arvamuste esitlemine. Järgmiseks ülesandeks oli rühmadel välja mõelda, kuidas saaksid nemad oma kodu- ja kooliümbrust keskkonnasõbralikumaks muuta. Välja valiti kaheksa ideed, millega kõik päri olid ja 12 õpilast asus neid klassi keskkonnaplakatiks kujundama.

Kell 11 lahkusime koolimajast ja suundusime kesklinna. Jalutasime läbi sügisese Rotermanni kvartali Eesti Arhitektuurimuuseumisse, kus kõigepealt vaatasime üle kogu püsiväljapaneku, imetlesime kesklinna maketti ja tulevikuvisiooni Tallinnast.

Seejärel jagas meie grupijuht klassi omal meetodil rühmadeks, iga õpilane sai mahuka ja ülevaatliku töövihiku omanikuks, lisaks sai iga rühm oma tööülesande sealsamas töövihikus Rotermanni kvartali avastamiseks ja uurimiseks ning üheskoos (vähemalt esialgu) suunduti vahvale alale, kus vanad hooned läbisegi uute ja modernsete täienduste ja lahendustega moodustavad Tallinna ühe ilusama ja põnevama hoonestuslahenduse. Uuriti nii materjale, teesillutisi, valgustust, istumiskohtade, uste ja akende disaini kui ka hoonete ajaloolist funktsiooni. Hiljem kogunesime taas soolalattu ja kõik rühmad tegid oma avastustest ettekanded. Kell 13.55 sai programm läbi ja siis said kõik veel pisut omal käel Rotermanni piirkonda uudistada.
 

 

 8.b klassi aktiivõppepäevast Botaanikaaias

Selle õppeaasta esimese aktiivõppepäeva teemal „EV100: Linnaruum ja keskkond“  sidusime meie oma teema „Rohelise kooli“ projektiga ja sõnastasime oma teemaks „Linnaruumi roheline keskkond“.  Aktiivõppepäeval viibisime Tallinna Botaanikaias ja osalesime aktiivõppetundides „Fotosüntees ja hingamine“. Klass jaotati kaheks rühmaks ja mõlemad rühmad tegid läbi kaks toredat ja praktilist osa, kus töötati mikroskoobiga, prepareeriti lehti, jälgiti ja analüüsiti kuidas ja kus fotosüntees toimub, vaadati kuidas taimed hingavad ja muidugi külastati Botaanikaaia toredat palmimaja. Kuna käsitleme sama teemat ka bioloogias, siis nüüd saame kindlasti paremini sellest teemast aru.

Eelnevalt oli meil kohustus juurde otsida infot Botaanikaaia ajaloo kohta ja oli huvitav teada saada, et kunagi kuulusid need maad meie esimesele presidendile K.Pätsile. Ametlikult nimetati seda majapidamist Kloostrimetsa 90 taluks, rahvasuus on seda kutsutud nii Pätsi taluks kui ka mõisaks. Päts ise eelistas kasutada Kloostrimetsa talu nime. Meil oli plaanitud ka jalgsi tagasimatk läbi Pirita jõe ürgoru, aga kahjuks ilm seda ei soosinud.

Tore oli aga ka see, et saime maha pidada selle aasta esimese lumesõja ja lihtsalt olla, joosta ja möllata ökoloogiliselt puhtas keskkonnas - arvame, et puhtaimas keskkonnas Tallinnas.
 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vana liimipulga kasutus 3D printimisel

Teadupärast on meie koolis kaks 3d printerit, mis söövad liimi nagu lapsed jäätist. Nimelt kasutatakse printeri kuumaplaadi nakkevõime parandamiseks pulgaliimi või kahepoolset spetsiaalset teipi. Kuna kuumaplaat on võimeline saavutama temperatuuri 100+ kraadi, siis sulab ka kasutatud kuivanud liim sinna peale. See ei liimi küll nii hästi kui värske pulk, kuid kasutades seda ABS plastikuga (lego klotsid näiteks) printimiseks, siis lisatakse sinna peale kiht atsetooni ja ABS plastiku segu. See tähendab seda, et ei ole vahet, kas kasutada uut või vana liimipulka, tulemus jääb samaks. Seega oleme säästnud ühe uue liimipulga ja vähendanud prügi hulka vana näol. Märt Tammisaar


Rohelise Kooli tunnustus

5. juunil toimus Tallinna Õpetajate majas pidulik üritus, kus tunnustati Rohelise lipu kriteeriumid täitnud haridusasutusi. Üritusel laususid tervitussõnad Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova ja Rohelise Kooli programmi juht Eestis Sirje Aher. Muusikalise tervitusega esinesid mitmed tublid muusikakooli õpilased, nende seas ka meie 6. b õpilane Darja Kisseljova, kes on muuhulgas aktiivne Kuristiku Roheliste töörühma liige. Seejärel tutvustati kohalviibijatele Eesti värske rahvuslooma hundi eluviisi, misjärel jõudiski kätte kõige pidulikum hetk - roheliste lippude ja tunnistuste välja jagamine. Au omada Rohelist lippu omistati seekord kümnele haridusasutusele, nende hulgas Tallinna Kuristiku Gümnaasiumile. Lippu käisid vastu võtmas programmi koolipoolne koordinaator Aire Luugus ja projekti juht Karmen Kisel. Roheline lipp antakse välja haridusasutustele, kes on välja kujundanud keskkonnahariduse strateegia, järgivad seda oma õppetöös, maja haldamisel ja kogu tegevuse korraldamisel ni…

Mängides teadlikumaks

Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“. Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni. Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid …