Meenutusi
aktiivõppepäevast.
4.a
klassi aktiivõppepäev
„Kodulinn Tallinn: rännak
keskaegsest kodulinnast tulevikulinna, keskkondlik vaade“. Aktiivõppepäev algas
hommikul kell 8.00 ja esimese tunni teemaks oli: Tallinn soovib kandideerida 2018 aastaks Euroopa
rohelise pealinna tiitlile. Lapsed olid juba vanematega kodus arutlenud teemal:
„Kuidas muuta Tallinn rohelisemaks ja keskkonnasõbralikumaks“. Ühise arutelu
tulemuseks valmis igal õpilasel pilt idee tutvustamiseks kuidas Tallinna linna
hoida nii, et ka tuleviku tallinlastel oleks siin tore elada. Toimus arutelu
gruppides ja kodutööde tutvustamine grupisiseselt, ühiste punktide kirjapanek
ja esinemine teistele gruppidele.
Teise tunni ajal
koostasime projekti „Roheline kool“ raames 4a
klassi keskkonnareeglid. Ühiselt valmis kaunilt kujundatud plakat. Seejärel
toimus ühine filmivaatamine „Tallinna Ajalugu“. Tutvusime „keskaja“ mõistega ja
vaatasime linnulennult läbi linna ajaloo. Ühise arutelu teemaks oli: kuidas on
Tallinn muutunud? Kell 10.56 Sõitsime ühistranspordiga Vanalinna, rõõmsaks
saatjaks õpetaja Eha Keel. Vanalinnas oli meil vahva võimalus nautida põneva
käsitöötoodanguga jõuluturgu ja kaunist jõulukuuske. Alates 12.15 külastasime
Tallinna Linnamuuseumi muuseumitundi „Keskaegse maja lood“.
8.a
aktiivõppepäev „Roheline Tallinn ja Rotermanni saladused“
Alustasime päeva
koolimajas kell 9.00. Õpilased jagati gruppidesse ja algasid mõttetalgud teemal
„Kui roheline on minu kodulinn?“ Kõik rühmad panid kokku olulisemad mõtted,
hiljem toimus arvamuste esitlemine. Järgmiseks ülesandeks oli rühmadel välja
mõelda, kuidas saaksid nemad oma kodu- ja kooliümbrust keskkonnasõbralikumaks
muuta. Välja valiti kaheksa ideed, millega kõik päri olid ja 12 õpilast asus
neid klassi keskkonnaplakatiks kujundama.
Kell 11 lahkusime
koolimajast ja suundusime kesklinna. Jalutasime läbi sügisese Rotermanni
kvartali Eesti Arhitektuurimuuseumisse, kus kõigepealt vaatasime üle kogu
püsiväljapaneku, imetlesime kesklinna maketti ja tulevikuvisiooni Tallinnast.
Seejärel jagas meie grupijuht
klassi omal meetodil rühmadeks, iga õpilane sai mahuka ja ülevaatliku töövihiku
omanikuks, lisaks sai iga rühm oma tööülesande sealsamas töövihikus Rotermanni
kvartali avastamiseks ja uurimiseks ning üheskoos (vähemalt esialgu) suunduti
vahvale alale, kus vanad hooned läbisegi uute ja modernsete täienduste ja
lahendustega moodustavad Tallinna ühe ilusama ja põnevama hoonestuslahenduse.
Uuriti nii materjale, teesillutisi, valgustust, istumiskohtade, uste ja akende
disaini kui ka hoonete ajaloolist funktsiooni. Hiljem kogunesime taas
soolalattu ja kõik rühmad tegid oma avastustest ettekanded. Kell 13.55 sai
programm läbi ja siis said kõik veel pisut omal käel Rotermanni piirkonda
uudistada.
8.b klassi aktiivõppepäevast Botaanikaaias
Selle õppeaasta esimese
aktiivõppepäeva teemal „EV100: Linnaruum ja keskkond“ sidusime meie oma teema „Rohelise kooli“
projektiga ja sõnastasime oma teemaks „Linnaruumi roheline keskkond“. Aktiivõppepäeval viibisime Tallinna
Botaanikaias ja osalesime aktiivõppetundides „Fotosüntees ja hingamine“. Klass
jaotati kaheks rühmaks ja mõlemad rühmad tegid läbi kaks toredat ja praktilist
osa, kus töötati mikroskoobiga, prepareeriti lehti, jälgiti ja analüüsiti
kuidas ja kus fotosüntees toimub, vaadati kuidas taimed hingavad ja muidugi
külastati Botaanikaaia toredat palmimaja. Kuna käsitleme sama teemat ka
bioloogias, siis nüüd saame kindlasti paremini sellest teemast aru.
Eelnevalt oli meil
kohustus juurde otsida infot Botaanikaaia ajaloo kohta ja oli huvitav teada
saada, et kunagi kuulusid need maad meie esimesele presidendile K.Pätsile. Ametlikult nimetati seda majapidamist Kloostrimetsa
90 taluks, rahvasuus on seda kutsutud nii Pätsi taluks kui ka mõisaks. Päts ise
eelistas kasutada Kloostrimetsa talu nime. Meil
oli plaanitud ka jalgsi tagasimatk läbi Pirita jõe ürgoru, aga kahjuks ilm seda
ei soosinud.
Tore oli
aga ka see, et saime maha pidada selle aasta esimese lumesõja ja lihtsalt olla,
joosta ja möllata ökoloogiliselt puhtas keskkonnas - arvame, et puhtaimas
keskkonnas Tallinnas.
Kommentaarid
Postita kommentaar