Otse põhisisu juurde

Aktiivõppepäevad


Meenutusi aktiivõppepäevast.

 

4.a klassi aktiivõppepäev

„Kodulinn Tallinn: rännak keskaegsest kodulinnast tulevikulinna, keskkondlik vaade“. Aktiivõppepäev algas hommikul kell 8.00 ja esimese tunni teemaks oli:  Tallinn soovib kandideerida 2018 aastaks Euroopa rohelise pealinna tiitlile. Lapsed olid juba vanematega kodus arutlenud teemal: „Kuidas muuta Tallinn rohelisemaks ja keskkonnasõbralikumaks“. Ühise arutelu tulemuseks valmis igal õpilasel pilt idee tutvustamiseks kuidas Tallinna linna hoida nii, et ka tuleviku tallinlastel oleks siin tore elada. Toimus arutelu gruppides ja kodutööde tutvustamine grupisiseselt, ühiste punktide kirjapanek ja esinemine teistele gruppidele.

Teise tunni ajal koostasime projekti „Roheline kool“ raames 4a  klassi keskkonnareeglid. Ühiselt valmis kaunilt kujundatud plakat. Seejärel toimus ühine filmivaatamine „Tallinna Ajalugu“. Tutvusime „keskaja“ mõistega ja vaatasime linnulennult läbi linna ajaloo. Ühise arutelu teemaks oli: kuidas on Tallinn muutunud? Kell 10.56 Sõitsime ühistranspordiga Vanalinna, rõõmsaks saatjaks õpetaja Eha Keel. Vanalinnas oli meil vahva võimalus nautida põneva käsitöötoodanguga jõuluturgu ja kaunist jõulukuuske. Alates 12.15 külastasime Tallinna Linnamuuseumi muuseumitundi „Keskaegse maja lood“.
 

8.a aktiivõppepäev „Roheline Tallinn ja Rotermanni saladused“

Alustasime päeva koolimajas kell 9.00. Õpilased jagati gruppidesse ja algasid mõttetalgud teemal „Kui roheline on minu kodulinn?“ Kõik rühmad panid kokku olulisemad mõtted, hiljem toimus arvamuste esitlemine. Järgmiseks ülesandeks oli rühmadel välja mõelda, kuidas saaksid nemad oma kodu- ja kooliümbrust keskkonnasõbralikumaks muuta. Välja valiti kaheksa ideed, millega kõik päri olid ja 12 õpilast asus neid klassi keskkonnaplakatiks kujundama.

Kell 11 lahkusime koolimajast ja suundusime kesklinna. Jalutasime läbi sügisese Rotermanni kvartali Eesti Arhitektuurimuuseumisse, kus kõigepealt vaatasime üle kogu püsiväljapaneku, imetlesime kesklinna maketti ja tulevikuvisiooni Tallinnast.

Seejärel jagas meie grupijuht klassi omal meetodil rühmadeks, iga õpilane sai mahuka ja ülevaatliku töövihiku omanikuks, lisaks sai iga rühm oma tööülesande sealsamas töövihikus Rotermanni kvartali avastamiseks ja uurimiseks ning üheskoos (vähemalt esialgu) suunduti vahvale alale, kus vanad hooned läbisegi uute ja modernsete täienduste ja lahendustega moodustavad Tallinna ühe ilusama ja põnevama hoonestuslahenduse. Uuriti nii materjale, teesillutisi, valgustust, istumiskohtade, uste ja akende disaini kui ka hoonete ajaloolist funktsiooni. Hiljem kogunesime taas soolalattu ja kõik rühmad tegid oma avastustest ettekanded. Kell 13.55 sai programm läbi ja siis said kõik veel pisut omal käel Rotermanni piirkonda uudistada.
 

 

 8.b klassi aktiivõppepäevast Botaanikaaias

Selle õppeaasta esimese aktiivõppepäeva teemal „EV100: Linnaruum ja keskkond“  sidusime meie oma teema „Rohelise kooli“ projektiga ja sõnastasime oma teemaks „Linnaruumi roheline keskkond“.  Aktiivõppepäeval viibisime Tallinna Botaanikaias ja osalesime aktiivõppetundides „Fotosüntees ja hingamine“. Klass jaotati kaheks rühmaks ja mõlemad rühmad tegid läbi kaks toredat ja praktilist osa, kus töötati mikroskoobiga, prepareeriti lehti, jälgiti ja analüüsiti kuidas ja kus fotosüntees toimub, vaadati kuidas taimed hingavad ja muidugi külastati Botaanikaaia toredat palmimaja. Kuna käsitleme sama teemat ka bioloogias, siis nüüd saame kindlasti paremini sellest teemast aru.

Eelnevalt oli meil kohustus juurde otsida infot Botaanikaaia ajaloo kohta ja oli huvitav teada saada, et kunagi kuulusid need maad meie esimesele presidendile K.Pätsile. Ametlikult nimetati seda majapidamist Kloostrimetsa 90 taluks, rahvasuus on seda kutsutud nii Pätsi taluks kui ka mõisaks. Päts ise eelistas kasutada Kloostrimetsa talu nime. Meil oli plaanitud ka jalgsi tagasimatk läbi Pirita jõe ürgoru, aga kahjuks ilm seda ei soosinud.

Tore oli aga ka see, et saime maha pidada selle aasta esimese lumesõja ja lihtsalt olla, joosta ja möllata ökoloogiliselt puhtas keskkonnas - arvame, et puhtaimas keskkonnas Tallinnas.
 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Neljas Roheline lipp Kuristikule!

4. juunil, tähistamaks maailma keskkonnapäeva, toimus Kultuurikatlas iga-aastane Rohelise kooli aastakonverents. Konverentsil osales üle 180 inimese ja 58 kooli ja lasteaeda üle Eesti said tunnustatud  Rohelise lipu keskkonnamärgisega.   Tallinna Kuristiku Gümnaasium sai oma neljanda Rohelise lipu.  Õppeasutusi tervitas Rohelise kooli programmi patroon Kersti Kaljulaid, kes andis rohelipud esmakordsetele saajatele. Põnevate ettekannetega esinesid Kliimaministeeriumi asekantsler Kristi Klaas, Eesti Loodus- ja Loomateraapiakeskuse tegevjuht ja psühholoog Kristi Raava ning Tallinna Ülikooli haridus- ja keskkonnapsühholoog Grete Arro. Kaasamõtlemist pakkus paneeldiskussioon, kus Sander Olo juhtimisel vestlesid Grete Arro, Tartu Rahvusvahelise   Kool i  õpetaja Jaak Albert Metsoja, Tallinna Virmalise Lasteaia direktor Kaidi Pugatšev ja Paldiski Ühisgümnaasiumi abiturient Oliver Andreas Põldre. Konverentsi ülekannet saab järele vaadata siin: https://www.youtube.c...

Sisehoovi lillekastid said väikeste aednike abiga uue sisu

4.e klassi õpilased ja õpetaja Anu istutasid ja külvasid koolimaja sisehoovi lillekastidesse erinevaid taimi. Oma tubli panuse andsid ka 1.a, 1.b ja 1.e klassi väikesed aednikud, kes olid eelnevalt klassides aknalaudadel ette kasvatanud rukkililli, saialilli, päevalilli, kressi, basiilikut, öölevkoisid, lehtkapsast ja lehtpeeti.  Kuna ilmad olid väga kuivad ja kuumad, siis olid usinad 4.e klassi õpilased üle päeva töös kastide kastmisega. Praeguseks on kastide sisu löönud rõõmsalt haljendama. Õnneks on nüüd ka vihm andnud kastmisbrigaadile natuke puhkust.

6.c korraldas prügikoristustalgud koolimaja ümbruses

6.c klass käis 5. juunil klassi keskkonnateo raames koolimaja ümbrust koristamas. Õpilastel olid kaasas prügikotid, kindad ja muidugi hea tuju. Kokku saadi päris märgatav kogus prügi ja ühiselt tõdeti, et kooli ümbruses on ikka liiga palju prügi maha visatud. Loodame, et õpilaste teadlikkus selliste algatuste käigus tõuseb ja järjest vähem prügi loodusesse ja linna satub!