Otse põhisisu juurde

EV 100 jooks - kingime Eestile sportlikud 100 km.

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi õpilased jooksid reedel, 26. jaanuaril kooli staadionil 100 x 1 km, et tähistada Eesti 100. sünnipäeva. Kooli huvijuht ja idee autor Triin Tibar räägib, et mõte tuli puhtalt sportlikust huvist panna noored liikuma ka keset tavalist koolipäeva ning loomulikult tõsta nende teadlikkust tänavusest suurest aastast. Kuna kool osaleb aktiivselt projektides „Liikuma kutsuv kool“ , ,,Roheline Kool" ja „Tervist edendav kool“, siis antud üritus sobis ideaalselt ka neisse raamidesse.
Kuna idee oli kokku koguda suure kooli pealt 100 õpilast, siis kujunes valik üllatuslikult keeruliseks, sest huvilisi oli oodatust rohkem. Loosi tahtel osutusid valituks kooli 1.b, 2.d, 3.a, 4.d, 5.c, 6.a, 7.a, 8.b, 9.b, 10.b õpilased. 100 õpilast kogunesid kooli staadionile ning jooksid lippude lehvides ja rõõmsalt hõisates kolm staadioniringi, mis andsid kokku ühe kilomeetri. Tegemist ei olnud võistlusega, eesmärk oli joosta distants läbi ühtse grupina rahulikus tempos. Jooksjate meeleolu oli ülev ja pidulik ning eriti uhkelt hoidsid Eesti lippu kõrgel kõige väiksemad jooksjad.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vana liimipulga kasutus 3D printimisel

Teadupärast on meie koolis kaks 3d printerit, mis söövad liimi nagu lapsed jäätist. Nimelt kasutatakse printeri kuumaplaadi nakkevõime parandamiseks pulgaliimi või kahepoolset spetsiaalset teipi. Kuna kuumaplaat on võimeline saavutama temperatuuri 100+ kraadi, siis sulab ka kasutatud kuivanud liim sinna peale. See ei liimi küll nii hästi kui värske pulk, kuid kasutades seda ABS plastikuga (lego klotsid näiteks) printimiseks, siis lisatakse sinna peale kiht atsetooni ja ABS plastiku segu. See tähendab seda, et ei ole vahet, kas kasutada uut või vana liimipulka, tulemus jääb samaks. Seega oleme säästnud ühe uue liimipulga ja vähendanud prügi hulka vana näol. Märt Tammisaar


Mängides teadlikumaks

Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“. Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni. Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid …

Kuristiku Gümnaasiumi keskkonnaülevaatuse küsimustik

Kliimamuutused 1.Kas tuled hommikul jala kooli? 2.Kas joote kodus sageli pudelivett? 3.Kas sa sööd septembris sageli banaane, vaatamata sellele, et Eestis on sellel ajal palju õunu? 4.Kas teie pere sööb sageli liha javorsti? 5.Kas teie peres jääb sageli toitu üle ja see viiakse prügikasti? 6.Kas teie maakodus sügisel põletatakse lehti? 7.Kas sa oled istutanud mõne puu? Meri ja rannik 1.Kas oled leidnud rannast tühje plastpudeleid ? 2.Kas oled rannas näinud õlist vett? 3.Kas oled näinud rannas lainetuse uuristavat tegevust? 4.Kas oled talvel toitnud veelinde? 5.Kas teete klassiga õppekäike mere äärde? 6.Kas õppetundides räägitakse mere saastumisega seonduvatel teemadel? 7.Kas oled suvel vees näinud sinivetikaid? 8.Kas sa tead, kuhu läheb meie reovesi? Transport 1.Kas hommikul on kooli ees palju või vähe autosid?