Otse põhisisu juurde

"Õiglase kaubanduse" töötoad 7.-9.klassis



Kooli keskkonnaküsitlus näitas meie õpilaste väga madalat teadlikkust õiglase kaubanduse teemadel. Õpilased polnud näinud tooteid, millel oleks Fair Trade märgistus ega tundnud ka märgistuse tähendust.

See fakt viitas vajadusele teadlikkust tõsta. Koostöös meie Ungarist pärit vabatahtlikuga organiseerime III kooliastme õpilastele praktilised ja harivad töötoad. Täna toimusid töötoad 7A, 8A ja 8B klassi õpilastele, ka teised III kooliastme klassid saavad neist peagi osa.

Kõigepealt said õpilased oletada, mida tähendab mõiste õiglane kaubandus. Meie vabatahtlik Richard esitles neile mitmeid intrigeerivaid olukordi, kus üks osapool oli pidevalt ebavõrdses seisus, aga pidi saavutama sama tulemuse, kui teine osapool, kellele anti parem stardipositsioon. Õpilased said selgeks „Fair Trade“- märgistuse tähenduse.

Järgnes mäng - ringis seistes ja lõngapalli viskamise järjekorda välja pakkudes tuli oletada, milline on banaanide liikumise teekond kasvataja juurest nendeni. Selgus, et õpilastele oli uudiseks, et erinevaid osapooli, kes kaupade transpordi pealt tarbijani teenida tahavad, on nii palju. Kõige ebaõiglasem tundus neile, et tootja teenib banaani hinnast vaid väga väikse osa, kui võrrelda ekspordikompanii, impordikompanii või poe kasumiga. Seejärel jagati noortele erinevate toodete pilte ja nad pidid rühmadiskussiooni tulemusel oletama, kas tegu on õiglase kaubanduse toodetega. Välja valitud tooted kinnitati tahvlile ja arutleti, kust need pärit on ja kui palju neid Eesti tarbitakse. Õpilaste arvamus oli valdavalt, et pere eelistab kaupu poest ostes pigem odavaid hindu ja ei jälgi õiglase kaubanduse märgistust kohvil, teel või suhkrupakil. Siiski avaldas enamus lootust, et see muutub tulevikus, kui inimeste teadlikkus tõuseb.

Töötoad olid tore ja hariv vaheldus tavapärastele keeletundidele ja pakkusid ka head võimalust lõimida geograafia, ühiskonnaõpetuse ja inglise keele ainevaldkondi.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Rohelise Kooli töörühma koosoleku protokoll nr 3

Tallinna Kuristiku Gümnaasium  Rohelise Kooli projektikoosoleku protokoll 


14. jaanuar 2019, nr. 3  Tallinn   Algus 14.00, lõpp 14.45  Juhatasid: Karmen Kisel, Aire Luugus  Protokollis: Ly Melesk  Võtsid osa: õpetajad H. Kivila, K. Vooglaid, lapsevanem K. Ratassepp, Ele-Marika Sooväli, Katrin Näär ja 13 õpilast 4.b, 5. c,  4.a, 8.c, 9.a, 7.b klassist   
Päevakord:  1.Söödavate taimede kasvatamine õppeasutuse aias  2.Sooja kampsuni päeva korraldamine  3.Ressursikulu analüüs  4.Lindude toitmine

9. klassid käisid Botaanikaaias fotosünteesi uurimas

Kõik 9. klassid külastasid ajavahemikus 23.-27.09 Tallinna Botaanikaaeda. Õppetunni teemaks seal oli fotosüntees ja hingamine. Klass jagati pooleks ja esimene pool läks alguses loodusklassi mikroskoopide taha ja teine pool siis kasvuhoonetesse. Mõlemas kohas töötades olid õpilastel ka töölehed mida täita. Kasvuhoones otsiti erinevaid taimi, mis haakusid siis küsimusega. Giid käis ees ja tutvustas õpilastele taimi ja rääkis kuidas üks või teine taim fotosünteesib ja millised on looduses tähtsamad taimed, kui kõrgeks kasvab banaane kasvatav taim (rõhutas, et see pole puu), millise osaga kaktus fotosünteesib jne. Õpilastele ekstra vastuseid ette ei öeldud, vaid nad pidid ise järge pidama millal on giidi jutt selline kust leiaks ka küsimustele vastused. Õpilased said kenasti hakkama. Eriti meeldis mikroskoobiga töö tegemine. Lisaks said õpilased vastata töölehe küsimustele ja joonistada taime rakke, otsida mikroskoobiga üles taimede õhulõhed jne. Õpilased õppisid sellest palju ja tundus, …