Otse põhisisu juurde

Rohelise kooli keskkonnaküsimustik õpetajale


Küsimustik on vajalik, et selgitada välja Kuristiku Gümnaasiumi õpetajate keskkonnakäitumine ja -teadlikkus. 
1. Kas oled oma ainetunnis käsitlenud ökoloogilise jalajälje teemat? 
jah 
ei 
ei oska öelda 

2. Kas Sa tead, mida tähendab Fair Trade (õiglane kaubandus) kaubamärgistus? 
jah 
ei 
olen märgistust näinud, aga ei tea, mida see tähendab 

3. Kas osed osalenud pere või klassiga heategevus- või ühiskondliku initsiatiivi projektides? (annetused, koristustalgud) 
jah 
ei 

4. Kas Sa sorteerid kodus prügi? 
jah 
ei 
osaliselt (nt vanapaber, taara eraldi) 

5. Kas prügi sorteerimine on Sinu jaoks oluline? 
jah 
ei 
ei oska öelda 

6. Kas Sa kasutad enda hinnangul kokkuhoidlikult puhast vett? 
jah 
ei 
ei oska hinnata 

7. Kas Sa tuled hommikul jalgsi või jalgrattaga tööle? 
jah 
ei 
osaliselt bussiga, osaliselt jalgsi 

8. Kas Sinu peres jääb sageli toitu üle ja see visatakse ära? 
jah 
ei 
ei oska hinnata 

9. Kas Sa põletad aias või maakodus sügisel lehti? 
jah 
ei 

10. Kas kasutad meie kooliõue võimalusi õuesõppeks? 
jah 
ei 

11. Kas Sinu klassis on toataimi? 
jah 
ei 

12. Kas meie kooli õuealal on Sinu hinnangul õpilastele piisavalt tegelusvahendeid? 
jah 
ei 

13. Kas õpilased võiksid Sinu hinnangul iga päev vähemalt ühe vahetunni õues veeta? 
jah 
ei 
sõltub õpilaste vanusest 

14. Kas oled käinud õpilastega õppekäigul mere ääres? 
jah 
ei 

15. Kas õpilased kasutavad Sinu hinnangul liigselt nutivahendeid? 
jah 
ei 
ei oska öelda 

16. Kas kasutad oma ainetunnis liikumist soodustavaid tegevusi/mänge? 
jah 
ei 
vahel harva 

17. Kas Sinu hinnangul on koolisöökla toiduports piisav? 
jah 
ei 
ei ole kursis 

18. Kas sööd koolis salatit, puu- ja juurvilju? 
jah 
ei 
söön kaasa võetud tervislikku toitu 

19. Kas kustutad vahetunniks klassis tule? 
jah 
ei 
vahetevahel 

20. Kas hommikune liiklus kooli ees on Sinu hinnangul turvaline? 
jah 
ei 
ei oska hinnata 

21. Milline on Sinu peamine liikumisvahend? 
auto 
ühistransport 
käin jala 
muu (nt jalgratas) 

22. Milline lisavahend oleks õpilaste õuetegevuste mitmekesistamisel Sinu hinnangul koolihoovis kõige asjalikum? 
discgolfi rada 
pallimänguplatse lisaks 
rohkem asfaldile joonistatud mänge (nt siseõue) 
seiklusrada algklassilastele 
talvine uisuväljak 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vana liimipulga kasutus 3D printimisel

Teadupärast on meie koolis kaks 3d printerit, mis söövad liimi nagu lapsed jäätist. Nimelt kasutatakse printeri kuumaplaadi nakkevõime parandamiseks pulgaliimi või kahepoolset spetsiaalset teipi. Kuna kuumaplaat on võimeline saavutama temperatuuri 100+ kraadi, siis sulab ka kasutatud kuivanud liim sinna peale. See ei liimi küll nii hästi kui värske pulk, kuid kasutades seda ABS plastikuga (lego klotsid näiteks) printimiseks, siis lisatakse sinna peale kiht atsetooni ja ABS plastiku segu. See tähendab seda, et ei ole vahet, kas kasutada uut või vana liimipulka, tulemus jääb samaks. Seega oleme säästnud ühe uue liimipulga ja vähendanud prügi hulka vana näol. Märt Tammisaar


Rohelise Kooli tunnustus

5. juunil toimus Tallinna Õpetajate majas pidulik üritus, kus tunnustati Rohelise lipu kriteeriumid täitnud haridusasutusi. Üritusel laususid tervitussõnad Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova ja Rohelise Kooli programmi juht Eestis Sirje Aher. Muusikalise tervitusega esinesid mitmed tublid muusikakooli õpilased, nende seas ka meie 6. b õpilane Darja Kisseljova, kes on muuhulgas aktiivne Kuristiku Roheliste töörühma liige. Seejärel tutvustati kohalviibijatele Eesti värske rahvuslooma hundi eluviisi, misjärel jõudiski kätte kõige pidulikum hetk - roheliste lippude ja tunnistuste välja jagamine. Au omada Rohelist lippu omistati seekord kümnele haridusasutusele, nende hulgas Tallinna Kuristiku Gümnaasiumile. Lippu käisid vastu võtmas programmi koolipoolne koordinaator Aire Luugus ja projekti juht Karmen Kisel. Roheline lipp antakse välja haridusasutustele, kes on välja kujundanud keskkonnahariduse strateegia, järgivad seda oma õppetöös, maja haldamisel ja kogu tegevuse korraldamisel ni…

Mängides teadlikumaks

Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“. Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni. Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid …