Otse põhisisu juurde

Interaktiivne mäng "Autobahn"

Reedel, 16. märtsil võis ennelõunal märgata meie majas tavapärasest suuremat sagimist ja elevust. 99 õpilast Kuristiku Gümnaasiumi 5. klassidest ja külalised Loo koolist mängisid ühtekokku kolmel korrusel võistluslikku interaktiivset mängu „Autobahn“ (tõlkes: kiirtee). Tegu on suurepärase mänguga, mis motiveerib õpilasi teise võõrkeelena saksa keelt valima ja pakub pinget ning uusi teadmisi ka neile, kes valivad vene keele, sest erinevates jaamades toimuv võistlus annab õpilastele teadmisi saksakeelsete maade, nende kultuuri ja erinevate toodete kohta ning ei eelda veel üldse saksa keele oskust. Küll aga said lapsed mängu käigus selgeks esimesed lihtsad sõnad ja väljendid. Palju sai ka liikuda. Kuna mäng käis aja peale, siis enamik võistkondadest läbis raja lausa joostes.
Õpilased reisisid läbi saksa linnade, iga linn oli üks kontrollpunkt. Igas punktis said nad templi oma vastuste lehele. Kokku oli koolimajas üles ehitatud 15 linna-kontrollpunkti, kus õpilased lahendasid mõistatusi, tegid erinevaid tegevusi ja omandasid teadmisi. Sai palju näha, tegutseda, naerda ja rääkida saksa keelt.
Mäng kestis koos sissejuhatuse ja autasustamisega 2,5 tundi. Pinge oli kogu aeg üleval, sest aulas seinale kuvatud tabelist said võistkonnad pidevalt näha oma aktuaalset punktiseisu. Lõpliku seisu otsustas aga läbitud vahemaa pikkus, sest lisakilomeetrid andsid ka lisapunkte ja kasulik oli punkte mitte järjestikku läbida, vaid valida kaardilt linnad, mis paiknevad üksteisest võimalikult kaugel. Rekordtiim läbis Saksamaal üle 7900 kilomeetri! Võitjaks tuli meie kooli 5.c võistkond koosseisus: Marta Pallas, Hanna Einama, Lisette Õun, Elisabeth-Mary Vainrauh-Piilik ja Reelika Ader. Teine ja kolmas koht läksid Loo koolile. Kokkuvõttes võitis aga hea tuju, sportlik tegutsemine ja uued teadmised!

Karmen Kisel





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vana liimipulga kasutus 3D printimisel

Teadupärast on meie koolis kaks 3d printerit, mis söövad liimi nagu lapsed jäätist. Nimelt kasutatakse printeri kuumaplaadi nakkevõime parandamiseks pulgaliimi või kahepoolset spetsiaalset teipi. Kuna kuumaplaat on võimeline saavutama temperatuuri 100+ kraadi, siis sulab ka kasutatud kuivanud liim sinna peale. See ei liimi küll nii hästi kui värske pulk, kuid kasutades seda ABS plastikuga (lego klotsid näiteks) printimiseks, siis lisatakse sinna peale kiht atsetooni ja ABS plastiku segu. See tähendab seda, et ei ole vahet, kas kasutada uut või vana liimipulka, tulemus jääb samaks. Seega oleme säästnud ühe uue liimipulga ja vähendanud prügi hulka vana näol. Märt Tammisaar


Rohelise Kooli tunnustus

5. juunil toimus Tallinna Õpetajate majas pidulik üritus, kus tunnustati Rohelise lipu kriteeriumid täitnud haridusasutusi. Üritusel laususid tervitussõnad Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova ja Rohelise Kooli programmi juht Eestis Sirje Aher. Muusikalise tervitusega esinesid mitmed tublid muusikakooli õpilased, nende seas ka meie 6. b õpilane Darja Kisseljova, kes on muuhulgas aktiivne Kuristiku Roheliste töörühma liige. Seejärel tutvustati kohalviibijatele Eesti värske rahvuslooma hundi eluviisi, misjärel jõudiski kätte kõige pidulikum hetk - roheliste lippude ja tunnistuste välja jagamine. Au omada Rohelist lippu omistati seekord kümnele haridusasutusele, nende hulgas Tallinna Kuristiku Gümnaasiumile. Lippu käisid vastu võtmas programmi koolipoolne koordinaator Aire Luugus ja projekti juht Karmen Kisel. Roheline lipp antakse välja haridusasutustele, kes on välja kujundanud keskkonnahariduse strateegia, järgivad seda oma õppetöös, maja haldamisel ja kogu tegevuse korraldamisel ni…

Mängides teadlikumaks

Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“. Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni. Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid …