Otse põhisisu juurde

Rohelise Kooli töötoad teemal "Ökoloogiline jalajälg"



26. märtsist alustas välisvabatahtlik Richard meie koolis uute ingliskeelsete töötubade läbi viimist. Kuna keskkonnaanalüüs näitas II ja III kooliastme õpilaste madalat teadlikkust ökoloogilise jalajälje teemal, siis on aktiivset osalemist ja kaasa mõtlemist ning tegutsemist nõudvad töötoad pühendatud just sellele teemale. Hetkel on Richard inimtegevuse mõjust ökosüsteemile rääkinud juba 7A, 5C, 6A, 7B ja 5B klassis. Lähiajal on seda plaanis teha veel 6B ja 5A klassis.
Sellisel kujul õppimine avardab õpilaste silmaringi, lisaks pakub lõimitud aine ning keeleõppe kogemuse. Praktiliste mängude käigus saavad õpilased ise tahvlile joonistatud maakera jalajälgedega katta. Nende hämmastuseks ühest, kahest ja isegi kolmest maakerast ei piisa, et kõik jalajäljed ära mahutada. Jälgede peale on kirjutatud tegurid ja tooted, mida inimene igapäevaseks eluks vajab, aga mille tootmine samas ohtralt planeedi ressursse tarvitab.
Eriti mõtlikuks muutusid õpilased tunni lõpus, kui Richard tutvustas neile uuringut, mille põhjal tarbib Eesti elanik igal aastal neli korda rohkem, kui maakera taastoota suudab. Aprillikuuks oleme me tegelikkuses oma selleaastase ette nähtud ressursi juba ära tarbinud, aga elame ikka sama priiskavalt edasi. Mille arvelt ja kui kaua see saab kesta? Neid küsimusi püstitame oma töötoas õpilastele ja loodame, et nende maailmapilt avardub ning nende tulevikuotsused on keskkonnateadlikud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vana liimipulga kasutus 3D printimisel

Teadupärast on meie koolis kaks 3d printerit, mis söövad liimi nagu lapsed jäätist. Nimelt kasutatakse printeri kuumaplaadi nakkevõime parandamiseks pulgaliimi või kahepoolset spetsiaalset teipi. Kuna kuumaplaat on võimeline saavutama temperatuuri 100+ kraadi, siis sulab ka kasutatud kuivanud liim sinna peale. See ei liimi küll nii hästi kui värske pulk, kuid kasutades seda ABS plastikuga (lego klotsid näiteks) printimiseks, siis lisatakse sinna peale kiht atsetooni ja ABS plastiku segu. See tähendab seda, et ei ole vahet, kas kasutada uut või vana liimipulka, tulemus jääb samaks. Seega oleme säästnud ühe uue liimipulga ja vähendanud prügi hulka vana näol. Märt Tammisaar


Rohelise Kooli tunnustus

5. juunil toimus Tallinna Õpetajate majas pidulik üritus, kus tunnustati Rohelise lipu kriteeriumid täitnud haridusasutusi. Üritusel laususid tervitussõnad Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova ja Rohelise Kooli programmi juht Eestis Sirje Aher. Muusikalise tervitusega esinesid mitmed tublid muusikakooli õpilased, nende seas ka meie 6. b õpilane Darja Kisseljova, kes on muuhulgas aktiivne Kuristiku Roheliste töörühma liige. Seejärel tutvustati kohalviibijatele Eesti värske rahvuslooma hundi eluviisi, misjärel jõudiski kätte kõige pidulikum hetk - roheliste lippude ja tunnistuste välja jagamine. Au omada Rohelist lippu omistati seekord kümnele haridusasutusele, nende hulgas Tallinna Kuristiku Gümnaasiumile. Lippu käisid vastu võtmas programmi koolipoolne koordinaator Aire Luugus ja projekti juht Karmen Kisel. Roheline lipp antakse välja haridusasutustele, kes on välja kujundanud keskkonnahariduse strateegia, järgivad seda oma õppetöös, maja haldamisel ja kogu tegevuse korraldamisel ni…

Mängides teadlikumaks

Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“. Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni. Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid …