Otse põhisisu juurde

Kogemusseminar "Liikuma kutsuv kool" ja seiklusraja avamine

18.04 korraldasid Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi direktor Raino Liblik ja huvijuht Triin Tibar „Liikuma kutsuv kool“ projekti raames kogemusseminari. Seminari eesmärk oli rääkida oma kogemustest antud projektis, uuendustest ja aktiivsetest võimalustest koolis. Seminarist võtsid osa Rapla Vesiroosi Gümnaasium, Merivälja Kool, Audentese Erakool, Tallinna Laagna Gümnaasium, Tallinna Läänemere Gümnaasium, Jüri Gümnaasium ja Tartu Ülikooli Liikumislabor.
Kogemusseminar algas ettekandega „Aktiivsed võimalused Kuristiku Gümnaasiumis“. Seejärel näitasid 1. klasside klassijuhatajad Viia Hang ja Külli Ratassepp külalistele aktiivset tundi loovuse ja loogika ainetunni raames. Uudistama tulnud külalised said ka koolis ringi vaadata, et näha meie rekreatsioonialasid ning erinevaid lahendusi koolipäeva aktiivsemaks muutmiseks. Seejärel liiguti õue, kus avati ametlikult värskelt valminud madalseiklusrada, mis on õuevahetundidel noorte jaoks väga kiiresti populaarsust koguv atraktsioon.
Kindlasti said külalised palju inspiratsiooni, kuidas ka enda koolis vahetunnid ja ainetunnid liikuvamaks muuta.








Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vana liimipulga kasutus 3D printimisel

Teadupärast on meie koolis kaks 3d printerit, mis söövad liimi nagu lapsed jäätist. Nimelt kasutatakse printeri kuumaplaadi nakkevõime parandamiseks pulgaliimi või kahepoolset spetsiaalset teipi. Kuna kuumaplaat on võimeline saavutama temperatuuri 100+ kraadi, siis sulab ka kasutatud kuivanud liim sinna peale. See ei liimi küll nii hästi kui värske pulk, kuid kasutades seda ABS plastikuga (lego klotsid näiteks) printimiseks, siis lisatakse sinna peale kiht atsetooni ja ABS plastiku segu. See tähendab seda, et ei ole vahet, kas kasutada uut või vana liimipulka, tulemus jääb samaks. Seega oleme säästnud ühe uue liimipulga ja vähendanud prügi hulka vana näol. Märt Tammisaar


Mängides teadlikumaks

Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“. Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni. Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid …

Kuristiku Gümnaasiumi keskkonnaülevaatuse küsimustik

Kliimamuutused 1.Kas tuled hommikul jala kooli? 2.Kas joote kodus sageli pudelivett? 3.Kas sa sööd septembris sageli banaane, vaatamata sellele, et Eestis on sellel ajal palju õunu? 4.Kas teie pere sööb sageli liha javorsti? 5.Kas teie peres jääb sageli toitu üle ja see viiakse prügikasti? 6.Kas teie maakodus sügisel põletatakse lehti? 7.Kas sa oled istutanud mõne puu? Meri ja rannik 1.Kas oled leidnud rannast tühje plastpudeleid ? 2.Kas oled rannas näinud õlist vett? 3.Kas oled näinud rannas lainetuse uuristavat tegevust? 4.Kas oled talvel toitnud veelinde? 5.Kas teete klassiga õppekäike mere äärde? 6.Kas õppetundides räägitakse mere saastumisega seonduvatel teemadel? 7.Kas oled suvel vees näinud sinivetikaid? 8.Kas sa tead, kuhu läheb meie reovesi? Transport 1.Kas hommikul on kooli ees palju või vähe autosid?