Otse põhisisu juurde

Rohelise Kooli koosoleku protokoll nr 7

Tallinna Kuristiku Gümnaasium
Rohelise Kooli projekti koosoleku
protokoll 7. mai 2018, nr. 7
Tallinn
Algus 14.00, lõpp 14.30
Juhatas: Karmen Kisel ja Aire Luugus
Protokollis: Lilian Vehk, 10.b klass
Võtsid osa: Katrin Näär, Hanna Kivila, Triin Tibar, Külli Ratassepp (lapsevanem), Patricia Puusepp 7C, Häli Öösalu 4B, Lisette Lind 6A, Karmen Silm 6A, Jan Anders Võisula 8B, Teele Pallas 3A, Lilian Vehk 10B, Henry Elmest 4D, Rasmus Õunap 3B, Milena Beloussova 4B, Darja Kisseljova 6B, Merit Matsalu 8A, Lydia Skrabutenas 8A, Silver Saatväli 9B, Marleen Kadak 6B,

Päevakord:
1. Heakorratalgud Linnamäe teel
2. Rohelise kooli aastaaruandest
3. Esialgsed plaanid järgmiseks õppeaastaks
4. Keskkonnakäpa konkursil osalemine


1. Heakorratalgud Linnamäe teel
KUULATI:
Aire Luugus rääkis, millist ala tuleb linnaosavalitsuse palvel reedel, 11. mail korrastada ja andis ühtlasi teada, et LOV korraldab laste jaoks prügikotid, kindad, töövahendid ja ka söögi ja joogi peale tööpäeva. Talgud toimuvad Linnamäe tee 17/19 kõrval haljastatud alal.
Karmen Kisel informeeris Rohelise kooli töörühma päeva korralduslikust poolest. Kell 9.20 lähevad õpilased sööma ja kell 9.40 on start kooli eest. Koristamine algab kell 10.00 ja kestab planeeritavalt kuni 13.00. Seejärel saavad lapsed süüa ja juua.
Kisel rääkis, et koristama lähevad 40 õpilast, haaratud on 3.-11. klassid, lõpuklassid välja arvatud. Kuna Rohelise kooli töörühmas nii palju õpilasi pole, palutakse klassijuhatajatel leida klassidest, kus liikmeid roheliste rühmas pole, koristustalgutele 2-3 osalejat.

OTSUSTATI:
1.1 Karmen Kisel saadab klassijuhatajatele kirja, et hiljemalt kolmapäevaks, 9. maiks leitaks igast klassist 2-3 osalejat koristustalgutele.

2. Rohelise kooli aastaaruandest
KUULATI:
Aire Luugus andis teada, et meie Rohelise kooli aastaaruanne on Sirje Aherile haridusametisse edastatud. Hetkel ootame komisjoni otsust, kas meie kooli tunnustatakse rohelise lipuga. Kõige keerukam oli aruandesse ressursikulu analüüsi tegemine, aga ka see sai lõpuks tähtajaks valmis.

3. Esialgsed plaanid järgmiseks õppeaastaks
KUULATI:
Aire Luugus rääkis uue õppeaasta plaanidest. Sügisel tuleb uuesti teostada keskkonnaülevaatus ja teha keskkonnaanalüüs, mille põhjal koostada tegevuskava. Luugus küsis, kas töörühma õpilastel on juba ettepanekuid, mida võtta ette järgmise aasta peateemade raames. Teemades on 2018./19. õppeaastal:
* Kliimamuutused
* Transport
* Õueala
Õpilaste hulgast tuli mõte, et õuealal võiks sel suvel mingi nurga niitmata hoida ja siis saaks sügisel uurida, millised taimed meie õuealal kasvavad.
Aire Luugus rõhutas, et tuleb mõelda tegevusi, millesse oleks kaasatud suurem osa õpilasi, võimalusel terve kool.

4. Keskkonnakäpa konkursil osalemine ja kokkuvõte keskkonnarühma tööst 2017/18
KUULATI:
Karmen Kisel andis teada, et meie roheliste töörühm on esitatud Keskkonnakäpa konkursile. Keskkonnakäpp on keskkonnasõbraliku haridustegevuse tunnustus, kus auhindu antakse välja mitmes kategoorias. Meie Kuristiku Roheliste töörühm kandideerib õpilasrühma/klassi kategoorias.
Töörühma eesmärk on tõsta kõigi õpilaste ja ka nende perede teadlikkust keskkonnakaitse teemadel, selgitada säästliku tarbimise olulisust, propageerida tervislikku rohelist eluviisi ja korraldada koolis erinevaid algatusi, töötubasid, võistlusi ning vabatahtlikke ühiskonnale kasulikke ettevõtmisi õpilaste teadlikkuse tõstmiseks ja algatusvõime toetamiseks.
Kisel tegi ka kokkuvõtte Kuristiku roheliste töörühma tööst lõppeval õppeaastal. Tähtsaimaks saavutuseks peame õpilaste algatusel prügi sorteerimise sisse viimist koolimajas koostöös meie koristusfirmaga. Õpilased kujundasid ise prügikastid ja viisid läbi teavitustöö kaaslaste hulgas. Keskkonnateadlikkuse teema on ühendatud ka õppekavaga, toimunud on mitmed lõimitud aineõpetust toetavad töötoad, kus inglise keeles toimuva tegevuse läbi selgitati õpilastele õiglase kaubanduse ning ökoloogilise jalajälje temaatikat. Kõik klassid on keskkonnatöörühma juhendamisel välja töötanud oma keskkonnareeglid, millest terve õppeaasta vältel on püütud kinni pidada. Toimunud on heategev taaskasutuslaat. Õpilastele on tutvustatud ka prügi taaskasutamise võimalusi (nagu nt vanade liimipulkade kogumine 3D-printeri tarbeks). Tulemas on koristustalgud. Kõigi arvukate toimunud tegevustega saab tutvuda meie keskkonnablogi vahendusel.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vana liimipulga kasutus 3D printimisel

Teadupärast on meie koolis kaks 3d printerit, mis söövad liimi nagu lapsed jäätist. Nimelt kasutatakse printeri kuumaplaadi nakkevõime parandamiseks pulgaliimi või kahepoolset spetsiaalset teipi. Kuna kuumaplaat on võimeline saavutama temperatuuri 100+ kraadi, siis sulab ka kasutatud kuivanud liim sinna peale. See ei liimi küll nii hästi kui värske pulk, kuid kasutades seda ABS plastikuga (lego klotsid näiteks) printimiseks, siis lisatakse sinna peale kiht atsetooni ja ABS plastiku segu. See tähendab seda, et ei ole vahet, kas kasutada uut või vana liimipulka, tulemus jääb samaks. Seega oleme säästnud ühe uue liimipulga ja vähendanud prügi hulka vana näol. Märt Tammisaar


Rohelise Kooli tunnustus

5. juunil toimus Tallinna Õpetajate majas pidulik üritus, kus tunnustati Rohelise lipu kriteeriumid täitnud haridusasutusi. Üritusel laususid tervitussõnad Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova ja Rohelise Kooli programmi juht Eestis Sirje Aher. Muusikalise tervitusega esinesid mitmed tublid muusikakooli õpilased, nende seas ka meie 6. b õpilane Darja Kisseljova, kes on muuhulgas aktiivne Kuristiku Roheliste töörühma liige. Seejärel tutvustati kohalviibijatele Eesti värske rahvuslooma hundi eluviisi, misjärel jõudiski kätte kõige pidulikum hetk - roheliste lippude ja tunnistuste välja jagamine. Au omada Rohelist lippu omistati seekord kümnele haridusasutusele, nende hulgas Tallinna Kuristiku Gümnaasiumile. Lippu käisid vastu võtmas programmi koolipoolne koordinaator Aire Luugus ja projekti juht Karmen Kisel. Roheline lipp antakse välja haridusasutustele, kes on välja kujundanud keskkonnahariduse strateegia, järgivad seda oma õppetöös, maja haldamisel ja kogu tegevuse korraldamisel ni…

Mängides teadlikumaks

Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“. Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni. Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid …