Otse põhisisu juurde

4.d klass Vääna rabas

Õuesõppe eesmärgid olid: 
  • Saada teadmisi rabade kujunemisest Vääna raba näitel (tekkimine ja soo liigid);
  • tutvuda rabaga kui elukeskkonnaga;
  • õppida tundma rabaga seotud iseloomulike taimi, loomi ja linde;
  • arutleda rabade tähtsuse üle;
  • saada teadmisi turba kasutamise ajaloost ja tänapäevast;
  • arutleda rabade kasutamisega seotud keskkonnaprobleemide üle;
  • tunda looduses tegutsemisest rõõmu!
Vaatamata külmale ja niiskele ilmale oli väljasõit väga tore - nagu öeldakse ei ole halba ilma, on vaid sobimatu riietus.  Lapsed said palju uusi teadmisi rabade ja soode kohta - mis loomad, linnud seal elavad, mis taimed kasvavad, kuidas tekivad. Vaatasime üle ka turba kaevanduse ning räägiti ka turba tekkest täpsemalt. Lisaks tehti juttu ka taastuvatest ja taastumatutest loodusvaradest, mille käigus said lapsed lahendada matemaatika ülesande, mitme aastaga kasvab turba kiht meetriseks. Päeva keskel pidasid lapsed keset raba kosutava pikniku, kus jagati omavahel sõbralikult head-paremat.  Päeva lõpus viidi teadmiste kinnitamiseks läbi lõbus jooksumäng, mille käigus oli lastel ka hea võimalus sooja saada ning täideti gruppide peale ära ka "raba bingo" rabas elavate lindude, loomade ja taimede kohta. Oli meeleolukas päev koolimajast väljas. 

Liis Tisler

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Rohelise Kooli töörühma koosoleku protokoll nr 3

Tallinna Kuristiku Gümnaasium  Rohelise Kooli projektikoosoleku protokoll 


14. jaanuar 2019, nr. 3  Tallinn   Algus 14.00, lõpp 14.45  Juhatasid: Karmen Kisel, Aire Luugus  Protokollis: Ly Melesk  Võtsid osa: õpetajad H. Kivila, K. Vooglaid, lapsevanem K. Ratassepp, Ele-Marika Sooväli, Katrin Näär ja 13 õpilast 4.b, 5. c,  4.a, 8.c, 9.a, 7.b klassist   
Päevakord:  1.Söödavate taimede kasvatamine õppeasutuse aias  2.Sooja kampsuni päeva korraldamine  3.Ressursikulu analüüs  4.Lindude toitmine