Otse põhisisu juurde

10A ja 10B prügi sorteerimise õpitoad

Veel enne, kui kuulutati välja eriolukord ja õpilased saadeti koduõppele, jõudsid 10A ja 10B klass teha ära oma keskkonnateo. 10A käis jaanuaris külas kõigil 2. klassidel ja 10B märtsi alguses kõigil 3. klassidel. Vanemate õpilaste eestvedamisel toimus õpituba "Õpi õigesti prügi sorteerima". Hariv tund algas esitluse ja jäätmete sorteerimise tutvustamise ja õpetamisega. Seejärel said õpilased ise oma oskusi harjutada, kuna gümnasistidel oli nende jaoks kaasas vahva isemeisterdatud sorteerimismäng. Lapsed olid üsna teadlikud, aga said ka uusi teadmisi, küsisid palju ja olid tundides igati aktiivsed. Õpitoa lõpetas kaasahaarav Kahoot-viktoriin äsja omandatud tedamiste kontrolliks. Paljudele õpilastele oli see viktoriinitüüp uus ja seetõttu pakkus palju elevust. Gümnasistidele oli õpetajaks olemise kogemus väga väärtuslik. 10A Heleri-Liis arvas peale õpituba, et temast võikski tulevikus õpetaja saada, kuna see amet pakub nii paju emotsioone. 10B klassi õpilane Jarko arvas järgmist: Mulle meeldis väikeste tähelepanelikkus, üldiselt vastasid nad arukalt ja mõtlesid teemaga kaasa. See oli huvitav kogemus, sest sain esitlust tehes uut teada. Janar arvas: Mulle meeldis, et väiksed panid tähele ja mõtlesid kaasa. Kindlasti oli tore kuulda, et nii paljud sorteerivad prügi ja kasutavad poes riidestkotte. Endale täitsa meeldis neid esitlusi teha ja sain esinemis kogemust juurde. Merely ütles peale õpitoa juhendamist: Minule väga meeldis selliseid esitlusi teha väikestele kuna nad kuulasid ja olid huvitatud. Minu arvates peaks selliseid esitlusi saama teha igaüks kuna see on uus kogemus. On tore, et gümnasistid valisid oma keskkonnateoks väikseid koolikaaslasi arendava ja hariva projekti ja nägid selle läbi viimise nimel ka tublisti vaeva!










Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Rohelise Kooli töörühma koosoleku protokoll nr 3

Tallinna Kuristiku Gümnaasium  Rohelise Kooli projektikoosoleku protokoll 


14. jaanuar 2019, nr. 3  Tallinn   Algus 14.00, lõpp 14.45  Juhatasid: Karmen Kisel, Aire Luugus  Protokollis: Ly Melesk  Võtsid osa: õpetajad H. Kivila, K. Vooglaid, lapsevanem K. Ratassepp, Ele-Marika Sooväli, Katrin Näär ja 13 õpilast 4.b, 5. c,  4.a, 8.c, 9.a, 7.b klassist   
Päevakord:  1.Söödavate taimede kasvatamine õppeasutuse aias  2.Sooja kampsuni päeva korraldamine  3.Ressursikulu analüüs  4.Lindude toitmine

9. klassid käisid Botaanikaaias fotosünteesi uurimas

Kõik 9. klassid külastasid ajavahemikus 23.-27.09 Tallinna Botaanikaaeda. Õppetunni teemaks seal oli fotosüntees ja hingamine. Klass jagati pooleks ja esimene pool läks alguses loodusklassi mikroskoopide taha ja teine pool siis kasvuhoonetesse. Mõlemas kohas töötades olid õpilastel ka töölehed mida täita. Kasvuhoones otsiti erinevaid taimi, mis haakusid siis küsimusega. Giid käis ees ja tutvustas õpilastele taimi ja rääkis kuidas üks või teine taim fotosünteesib ja millised on looduses tähtsamad taimed, kui kõrgeks kasvab banaane kasvatav taim (rõhutas, et see pole puu), millise osaga kaktus fotosünteesib jne. Õpilastele ekstra vastuseid ette ei öeldud, vaid nad pidid ise järge pidama millal on giidi jutt selline kust leiaks ka küsimustele vastused. Õpilased said kenasti hakkama. Eriti meeldis mikroskoobiga töö tegemine. Lisaks said õpilased vastata töölehe küsimustele ja joonistada taime rakke, otsida mikroskoobiga üles taimede õhulõhed jne. Õpilased õppisid sellest palju ja tundus, …