Otse põhisisu juurde

Rohelise Kooli seminar Kadrioru Saksa Gümnaasiumis

Esmaspäeval, 2. märtsil toimus taas Rohelise Kooli seminar. Seekordne kokkusaamine leidis aset Tallinna Kadrioru Saksa Gümnaasiumis.
Seminaril jagati Rohelise Kooli võrgustiku uudiseid ning kuulati Tartu Loodusmaja kogemusi ressursside säästmise ja keskkonnahoiu alal. Samuti said kokku tulnud õpetajad omavahel jagada ressursisäästu ja keskkonnahariduse ideid. Tore oli tõdeda, et Kuristiku gümnaasiumi klasside keskkonnateo idee oli levinud teistessegi koolidesse.
Huvitav arutelu oli igapäevase tarbimise teemal. Peame endale teadvustama, et meie valikud mõjutavad otseselt või kaudselt keskkonda. Seetõttu tasub ennast kurssi viia erinevate firmade keskkonnasõbralikkuse ning jätkusuutliku tootmise osas, jälgida toodete ökomärgiseid.
Silmaarst Delis Linntam rääkis õpetajatele sinise valguse mõjust silmadele. Uuringute kohaselt võib nutiseadmete ekraanidelt kiirguv valgus põhjustada silma võrkkesta kahjustusi ning mõjutada une-ärkveloleku režiimi. Samas on täheldatud, et piisav liikumine ja õues viibimine vähendab silmade kahjustuse riski. Silmaarst tõi välja huvitava seose, et 1 tunnile arvutis/nutiseadmes peaks järgnema 1 tund õuesviibimist. Mida rohkem veedab laps õues, seda väiksem risk on tal ka lühinägelikkuseks.
Meie koolist osalesid seminaril õpetajad Katrin Näär ja Külli Ratassepp. 




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Rohelise Kooli töörühma koosoleku protokoll nr 3

Tallinna Kuristiku Gümnaasium  Rohelise Kooli projektikoosoleku protokoll 


14. jaanuar 2019, nr. 3  Tallinn   Algus 14.00, lõpp 14.45  Juhatasid: Karmen Kisel, Aire Luugus  Protokollis: Ly Melesk  Võtsid osa: õpetajad H. Kivila, K. Vooglaid, lapsevanem K. Ratassepp, Ele-Marika Sooväli, Katrin Näär ja 13 õpilast 4.b, 5. c,  4.a, 8.c, 9.a, 7.b klassist   
Päevakord:  1.Söödavate taimede kasvatamine õppeasutuse aias  2.Sooja kampsuni päeva korraldamine  3.Ressursikulu analüüs  4.Lindude toitmine

9. klassid käisid Botaanikaaias fotosünteesi uurimas

Kõik 9. klassid külastasid ajavahemikus 23.-27.09 Tallinna Botaanikaaeda. Õppetunni teemaks seal oli fotosüntees ja hingamine. Klass jagati pooleks ja esimene pool läks alguses loodusklassi mikroskoopide taha ja teine pool siis kasvuhoonetesse. Mõlemas kohas töötades olid õpilastel ka töölehed mida täita. Kasvuhoones otsiti erinevaid taimi, mis haakusid siis küsimusega. Giid käis ees ja tutvustas õpilastele taimi ja rääkis kuidas üks või teine taim fotosünteesib ja millised on looduses tähtsamad taimed, kui kõrgeks kasvab banaane kasvatav taim (rõhutas, et see pole puu), millise osaga kaktus fotosünteesib jne. Õpilastele ekstra vastuseid ette ei öeldud, vaid nad pidid ise järge pidama millal on giidi jutt selline kust leiaks ka küsimustele vastused. Õpilased said kenasti hakkama. Eriti meeldis mikroskoobiga töö tegemine. Lisaks said õpilased vastata töölehe küsimustele ja joonistada taime rakke, otsida mikroskoobiga üles taimede õhulõhed jne. Õpilased õppisid sellest palju ja tundus, …