Otse põhisisu juurde

Jelizaveta Grintšuk (11b) kirjutas Postimehte artikli meie Rohelise kooli tegemistest

 Äsja ilmus venekeelses Postimehes vahva artikkel Kuristiku Gümnaasiumi Rohelise kooli töörühma algatustest ja klasside keskkonnategudest. Originaalartiklit koos vahva pildimaterjaliga näeb siit:

https://rus.postimees.ee/7118436/ot-posadki-narcissov-do-sbora-kofeynoy-gushchi-kak-lasnamyaeskie-shkolniki-vedut-borbu-za-ekologiyu?fbclid=IwAR0PC6T4EaqGnNdYOwe2osSFK4VpAMFhDb5aYEt-TKgfouHthy2zFYwG9Ms

Autor, kes on venekeelse Postimehe noor reporter, saatis meile ka artikli eestikeelse tõlke:

Viimastel aastatel on keskkonnasõbralikkuse teemad väga populaarsed. Mõned inimesed eelistavad juba praegu just biolagunevatest materjalidest pakendeid, zero waste printsiipi praktiseerivate arv kasvab, aga mida tehakse õpilaste teadlikkuse tõstmiseks Eesti koolides? 4.-6. klassi õppejuht, saksa keele õpetaja ja projekti “Roheline kool” juht Karmen Kisel jutustas SSE Riga ja Rus.Postimehe Ajakirjanduse suvekooli vilistlasele Jelizaveta Grintšukile sellest, mida tehakse Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis keskkonna heaks.

Tallinna Kuristiku Gümnaasium osaleb juba neljandat aastat rahvusvahelises programmis “Roheline kool”, mille raames korraldatakse koolis teist aastat järjest aktsiooni “Keskkonnategu”. See näeb välja nii, et iga klass või õpilaste rühm valivad, mida kasulikku nad saaksid teha keskkonna või õpilaste tervise jaoks ja viivad seda ellu. 

“Aktsiooni raames on tehtud palju erinevaid asju. Kõige populaarsemad tegevused on  koristustööd kevadel ja sügisel koolihoovis, talgupäevad, näiteks Maailmakoristuspäev,  ja Peatu! Vaata! Veendu! märgistamine. Lisaks toimuvad meil igasugused plakatikonkursid ja parimaid töid oleme riputanud kraanikausside kohale või stepslite juurde. Plakatid õpetavad, kuidas säästa vett ja energiat”, jutustab Karmen Kisel.



Kisel tõstis ka esile kõige lahedamad tegevused. Neljandate klasside õpilased kogusid Pauligi kampaania raames kodudes ja kontorites kohvipuru, millest Paulig kavatses hiljem toota energiat. Nad kogusid täis suured kahesajaliitrised prügikotid. Aga näiteks üheksanda klassi õpilased istutasid oma algatusel koolihoovi 100 nartsissisibulat ja kümnendate klasside õpilased tegid prügisorteerimise õpitubasid teise ja kolmanda klasside õpilastele. Sellel aastal on ka plaanis varjupaigas olevate loomadega jalutamas käimine, riiete kogumine ja annetamine Suurperede Liidule ja rannaala koristamine Pirital koostöös Lasnamäe sotsiaalhoolekande osakonnaga.

“Hea küll, kui me koristame kooli õues, siis õu saab puhtamaks, aga eelkõige olen mina seisukohal, et kui õpilane koristab, siis järgmine kord ta ise kommipaberit maha ei viska. Samamoodi, kui ta istutab lillesibula ja näeb kuidas sellest tuleb lill, siis ta järgmine kord sellesse peenrasse ei astu. Kui vanem õpilane viib tundi läbi nooremale, siis noorem kuulab paremini ja vanem saab kogemust. See aktsioon on orienteeritud sellele, et õpilane ise näeks, kuidas muutub tema mõttemaailm ja kõik ümberringi. Ja kui õpilane arvab, et ta teeb seda tegu lihtsalt selle pärast, et ta on kohustatud seda tegema, siis tegelikkuses tõstab see ikkagi õpilase teadlikkust. Meie eesmärkideks on teadlikkuse tõstmine, kogemuse saamine ja see et õpilased hakkaksid mõtlema, milleks sellised tegevused vajalikud on”, järeldas Karmen Kisel. 


 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Ressursikulu analüüs 2016-2018 (jaanuar, veebruar).

Elektrikulu võrdlus ja analüüs: Kätepaberi kulu 2016-2017 Veetarbimise analüüs Koopiapaber Kooli elektri kasutus Soojuskulud

Rohelise Kooli töörühma koosoleku protokoll nr 3

Tallinna Kuristiku Gümnaasium  Rohelise Kooli projektikoosoleku protokoll  14. jaanuar 2019, nr. 3  Tallinn   Algus 14.00, lõpp 14.45  Juhatasid: Karmen Kisel, Aire Luugus  Protokollis: Ly Melesk  Võtsid osa: õpetajad H. Kivila, K. Vooglaid, lapsevanem K. Ratassepp, Ele-Marika Sooväli, Katrin Näär ja 13 õpilast 4.b, 5. c,  4.a, 8.c, 9.a, 7.b klassist    Päevakord:  1.       Söödavate taimede kasvatamine õppeasutuse aias  2.       Sooja kampsuni päeva korraldamine  3.       Ressursikulu analüüs  4.       Lindude toitmine  5.       Maa päeva tähistamine aprillis  1.  Söödavate taimede kasvatamine õppeasutuse aias  Karmen kisel avaldas kahetsust, et kohal polnud ühtki gümnaasiumi õpilaste esindajat, II ja III kooliaste olid mitme liikmega esindatud. Alates käesolevast aastast ei avaldata protokollides enam õpilaste nimesid seoses andmekaitse seaduse karmistumisega. Õpetajad Luugus ja

Põhikooli tüdrukud õmblesid korduvkasutatavaid näomaske

Tänases keerulises olukorras, kus levib koroonaviirus, on maskide kandmine paljudes kohtades kohustuslik või soovitatav. Ka koolis kannavad mitmed õpilased maske. Üsna ruttu sai õpilastele selgeks, et ühekordsete maskide kasutamine on suur rahaline kulu, lisaks saastab märkimisväärselt keskkonda. Nii tegid 6b õpilased käsitööõpetajale ettepaneku tunnis korduvkasutatavaid maske õmmelda. Õpetaja oli nõus ja nii valmisid mitme põhikooliklassi tüdrukutel korduvkasutatavad kangast maskid.