Otse põhisisu juurde

6.-7. klasside töötuba „Eluring“

Esmaspäevane päev algas klassiruumis aruteluga "Mis on eluring?" Seejärel vaatasime videosid erinevatest eluringidest. Meil oli 5 erinevat videolõiku: liblika eluring, päevalill, metsa eluring (raiesmiku näol), klounkala eluring ja plastiku eluring (siin oli 3 varianti, kuidas see võis kulgeda, kas saada maetud maa-alusesse prügilasse, sattudes ookeani või loodusele kõige parem variant - jõuda ümbertöötlusse ja seejärel saada uue esemena kasutust).
Siis valis iga töötoas osaleja ühe eseme või taime/looma mille eluringi ta kujutama asus. Tehnika oli vabal valikul ja tööd valmisid suurele paberile. Osalt kleepisime, joonistasime või ka maalisime. Esimene projektipäev lõppes oma eluringi kujutamise ja selle valmimisega.

Teisel päeval tutvustasime tehtud töid teistele töötoas osalejatele ja igaüks põhjendas, miks just selline teemavalik. Seejärel asusime teele KUMU Kunstimuuseumi poole, et külastada rühmituse TeamLabi näitust „Hõljuvad õied igavikumeres“, kus oli visualiseeritud lillede ja vee eluringi videoinstallatsiooni kujul. Inimese osa selles installatsioonis oli võime puudutada neid lilli, aga seejärel oli tagajärjeks närtsimine - ehk siis inimese mõju loodusele ja sellele tähelepanu juhtimine. Lisaks näituse kogemisele, räägiti õpilastele lahti mõiste installatsioon ja samuti arutleti kaasaegse kunsti teemadel (näiteks erinevad meeled mis võivad olla haaratud kunsti kogemisega - nägemine, kuulmine, kompimine, maitsmine, haistmine). Meile viidi läbi ka töötuba, kus saime ketiga maalides kujutada merelaineid. See oli teistmoodi kogemus ja oma osa oli seal juhusel. Lained ja meri oli ka TeamLabi näituse üks teemadest.

/õp Eve Neito/















Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Neljas Roheline lipp Kuristikule!

4. juunil, tähistamaks maailma keskkonnapäeva, toimus Kultuurikatlas iga-aastane Rohelise kooli aastakonverents. Konverentsil osales üle 180 inimese ja 58 kooli ja lasteaeda üle Eesti said tunnustatud  Rohelise lipu keskkonnamärgisega.   Tallinna Kuristiku Gümnaasium sai oma neljanda Rohelise lipu.  Õppeasutusi tervitas Rohelise kooli programmi patroon Kersti Kaljulaid, kes andis rohelipud esmakordsetele saajatele. Põnevate ettekannetega esinesid Kliimaministeeriumi asekantsler Kristi Klaas, Eesti Loodus- ja Loomateraapiakeskuse tegevjuht ja psühholoog Kristi Raava ning Tallinna Ülikooli haridus- ja keskkonnapsühholoog Grete Arro. Kaasamõtlemist pakkus paneeldiskussioon, kus Sander Olo juhtimisel vestlesid Grete Arro, Tartu Rahvusvahelise   Kool i  õpetaja Jaak Albert Metsoja, Tallinna Virmalise Lasteaia direktor Kaidi Pugatšev ja Paldiski Ühisgümnaasiumi abiturient Oliver Andreas Põldre. Konverentsi ülekannet saab järele vaadata siin: https://www.youtube.c...

Sisehoovi lillekastid said väikeste aednike abiga uue sisu

4.e klassi õpilased ja õpetaja Anu istutasid ja külvasid koolimaja sisehoovi lillekastidesse erinevaid taimi. Oma tubli panuse andsid ka 1.a, 1.b ja 1.e klassi väikesed aednikud, kes olid eelnevalt klassides aknalaudadel ette kasvatanud rukkililli, saialilli, päevalilli, kressi, basiilikut, öölevkoisid, lehtkapsast ja lehtpeeti.  Kuna ilmad olid väga kuivad ja kuumad, siis olid usinad 4.e klassi õpilased üle päeva töös kastide kastmisega. Praeguseks on kastide sisu löönud rõõmsalt haljendama. Õnneks on nüüd ka vihm andnud kastmisbrigaadile natuke puhkust.

6.c korraldas prügikoristustalgud koolimaja ümbruses

6.c klass käis 5. juunil klassi keskkonnateo raames koolimaja ümbrust koristamas. Õpilastel olid kaasas prügikotid, kindad ja muidugi hea tuju. Kokku saadi päris märgatav kogus prügi ja ühiselt tõdeti, et kooli ümbruses on ikka liiga palju prügi maha visatud. Loodame, et õpilaste teadlikkus selliste algatuste käigus tõuseb ja järjest vähem prügi loodusesse ja linna satub!