Esmaspäev algas meil klassiruumis kogunemisega ja arutlemisega, mis pani õpilasi just meie töötuba valima. Enamus ütlesid, et neile avaldas soovi just mitmekülgsus, et nad saavad viibida õues ja siis ise midagi valmis meisterdada.
Esimene pool päevast oli meil pigem õppimise pool. Vaatasime slaide ja videoid sellest, millist kahju prügi hulk maailmale tekitab. Videoid oli nii prügist, tarbimisest, prügi sorteerimisest, prügi ümbertöötlemisest, mikroplastist ja paljust muust. Õpilastele pakkusid videod ja slaidid huvi ja tekitasid juurde palju arutelu ja lisaküsimusi.
Peale õppimist tegime söögivahetunni ja siis suundusime ühiselt
ümbrust koristama. Esialgne plaan oli koristada kooli hoovi ja siis kindlasti
jõuda ka väljastpoolt mingi maa puhtaks saada, aga meile üllatuseks enamus
kooli hoovist välja ei jõudnudki. Juba kooli hoovis oli prügi paras
hulk. Mõned said siiski ka aia taga käidud ja nii prügi juurde korjatud. Lastes
oli näha üllatust, et prügi väikese maa peale nii palju tekkis. Eesmärk oli
prügi korjata kohe kahte eraldi kotti. Üks kott oli selleks, et see siis kohe
ka konteinerisse visata ja teine kott oli selleks, et sellest järgmine päev
kunsti teha.
Järgmisel päeval kohtusime taas klassiruumis ja esimene osa päevast vaatasime erinevaid näidiseid prügikunsti kohta. Videod ja pildid olid väga põnevad ja pakkusid õpilastele huvi. Peale näidisvideote vaatamist koondusid õpilased rühmadesse ja hakkasid ka ise prügikunsti tegema. Meie tööde teemaks oli prügi meres, et näidata ka teistele kuidas inimeste poolt maha visatud prügi võib jõuda lõpuks täiesti süütute mereloomadeni, kes need endale sisse söövad ja selle tõttu hukkuvad. Samuti jõuab läbi mereloomade see plastik ka meie enda toidulauale ringiga tagasi.
Õpilased tegid oma töid suure pühendumisega ja hoolikalt. Näitus valminud töödest on kõigile vaatamiseks kooli garderoobi seinal.
/õp Margit Onga ja Jelena Jarovaja/








Kommentaarid
Postita kommentaar