Otse põhisisu juurde

"Õiglase kaubanduse" töötoad 7.-9.klassis



Kooli keskkonnaküsitlus näitas meie õpilaste väga madalat teadlikkust õiglase kaubanduse teemadel. Õpilased polnud näinud tooteid, millel oleks Fair Trade märgistus ega tundnud ka märgistuse tähendust.

See fakt viitas vajadusele teadlikkust tõsta. Koostöös meie Ungarist pärit vabatahtlikuga organiseerime III kooliastme õpilastele praktilised ja harivad töötoad. Täna toimusid töötoad 7A, 8A ja 8B klassi õpilastele, ka teised III kooliastme klassid saavad neist peagi osa.

Kõigepealt said õpilased oletada, mida tähendab mõiste õiglane kaubandus. Meie vabatahtlik Richard esitles neile mitmeid intrigeerivaid olukordi, kus üks osapool oli pidevalt ebavõrdses seisus, aga pidi saavutama sama tulemuse, kui teine osapool, kellele anti parem stardipositsioon. Õpilased said selgeks „Fair Trade“- märgistuse tähenduse.

Järgnes mäng - ringis seistes ja lõngapalli viskamise järjekorda välja pakkudes tuli oletada, milline on banaanide liikumise teekond kasvataja juurest nendeni. Selgus, et õpilastele oli uudiseks, et erinevaid osapooli, kes kaupade transpordi pealt tarbijani teenida tahavad, on nii palju. Kõige ebaõiglasem tundus neile, et tootja teenib banaani hinnast vaid väga väikse osa, kui võrrelda ekspordikompanii, impordikompanii või poe kasumiga. Seejärel jagati noortele erinevate toodete pilte ja nad pidid rühmadiskussiooni tulemusel oletama, kas tegu on õiglase kaubanduse toodetega. Välja valitud tooted kinnitati tahvlile ja arutleti, kust need pärit on ja kui palju neid Eesti tarbitakse. Õpilaste arvamus oli valdavalt, et pere eelistab kaupu poest ostes pigem odavaid hindu ja ei jälgi õiglase kaubanduse märgistust kohvil, teel või suhkrupakil. Siiski avaldas enamus lootust, et see muutub tulevikus, kui inimeste teadlikkus tõuseb.

Töötoad olid tore ja hariv vaheldus tavapärastele keeletundidele ja pakkusid ka head võimalust lõimida geograafia, ühiskonnaõpetuse ja inglise keele ainevaldkondi.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Maa päeva viktoriin

Teisipäeval, 16. aprillil toimus meie koolis rahvusvahelise Maa päeva raames keskkonnateemaline viktoriin, millest võtsid osa kõik 1.-4. klassid. Viktoriini eesmärk oli juhtida õpilaste tähelepanu keskkonnaprobleemidele ning innustada neid olukorda parandama. Õpilastel tuli individuaalselt vastata 15 küsimusele, misjärel üheskoos vastuseid kontrolliti. Igas klassis selgitati välja kolm kõige keskkonnateadlikumat õpilast. Hanna Kivila

Keskkonnaküsitluse põhjal valmis selle aasta keskkonnaanalüüs

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi 2022. aasta keskkonnaülevaatuse analüüs Oktoober 2022 Eesmärk: Keskkonnaülevaatuse eesmärk on kaardistada hetkeseis Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis ja leida suurimad probleemid ja muutmist vajavad olukorrad. Protsess: Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi keskkonnaülevaatuse läbiviimist septembris ja oktoobris koordineeris Rohelise Kooli töörühma juht K. Ratassepp. Keskkonnaküsitluse viisid läbi kõikide klasside klassijuhatajad. Küsitlus oli elektrooniline. Võimalusel viidi küsitlemine läbi koolis klassijuhataja tunni raames, et õpilasel oleks võimalik saada abi või lisainfot küsimuste osas. Vaadeldi 9 teema olukorda kooli igapäevaelus, majandamises ja õppetöös. Keskkonnaülevaatus viidi läbi 26.09 – 11.10. 2022. Õpilaste hulgas viidi küsitlus läbi klasside kaupa, iga teemat käsitleti erineva vanuseastme klassides. Küsitlused olid koostatud keskkonnas MS Forms. Õpilased said vastata nutitelefoni, tahvelarvuti või arvuti abil. Keskmiselt oli küsitluste

Maailmaharidusnädal Kuristiku Gümnaasiumis

Maailmahariduse teemad on õppekava pädevusi toetavad teemad paljudes ainevaldkondades. Seetõttu on meie koolis maailmahariduspäevi või nädalat mitmel korral läbi viidud. Sel aastal keskenduti lasteõiguste teemale ja laste olukorrale maailmas. Klassijuhatajad viisid läbi teemakohase tutvustava tunni, puudutades laste elu ja õiguste teemat mujal maailmas. Koolimaja A-korpuse I korrusel olid väljas erinevate maade kooliolusid ja maailmaharidust tutvustavad infoplakatid ning fotod. Maailmahariduse nädala raames toimusid mitmesugused tegevused: sotsiaalainete tundides koostati inimõiguste puu, vaadati filme ja arutleti nähtu üle, osaleti MTÜ Mondo poolt läbiviidud töötubades ning kohtuti külalistega International Organization of Migration. Kõige suuremaks ürituseks oli 11. klasside osavõtul toimunud ÜRO istungi simulatsioon, kus õpilased tutvustasid 14 erineva riigi laste võimalusi koolis käia ning lasteõigusi üldisemalt. Eelnevalt otsiti teemakohast infot, valmistati tutvustavaid plakat