Kooli keskkonnaküsitlus näitas meie õpilaste väga madalat
teadlikkust õiglase kaubanduse teemadel. Õpilased polnud näinud tooteid, millel
oleks Fair Trade märgistus ega tundnud ka märgistuse tähendust.
See fakt viitas vajadusele teadlikkust tõsta. Koostöös meie
Ungarist pärit vabatahtlikuga organiseerime III kooliastme õpilastele
praktilised ja harivad töötoad. Täna toimusid töötoad 7A, 8A ja 8B klassi
õpilastele, ka teised III kooliastme klassid saavad neist peagi osa.
Kõigepealt said õpilased oletada, mida tähendab mõiste
õiglane kaubandus. Meie vabatahtlik Richard esitles neile mitmeid
intrigeerivaid olukordi, kus üks osapool oli pidevalt ebavõrdses seisus, aga
pidi saavutama sama tulemuse, kui teine osapool, kellele anti parem
stardipositsioon. Õpilased said selgeks „Fair Trade“- märgistuse tähenduse.
Järgnes mäng - ringis seistes ja lõngapalli viskamise
järjekorda välja pakkudes tuli oletada, milline on banaanide liikumise teekond
kasvataja juurest nendeni. Selgus, et õpilastele oli uudiseks, et erinevaid
osapooli, kes kaupade transpordi pealt tarbijani teenida tahavad, on nii palju.
Kõige ebaõiglasem tundus neile, et tootja teenib banaani hinnast vaid väga
väikse osa, kui võrrelda ekspordikompanii, impordikompanii või poe kasumiga.
Seejärel jagati noortele erinevate toodete pilte ja nad pidid rühmadiskussiooni
tulemusel oletama, kas tegu on õiglase kaubanduse toodetega. Välja valitud
tooted kinnitati tahvlile ja arutleti, kust need pärit on ja kui palju neid Eesti
tarbitakse. Õpilaste arvamus oli valdavalt, et pere eelistab kaupu poest ostes
pigem odavaid hindu ja ei jälgi õiglase kaubanduse märgistust kohvil, teel või
suhkrupakil. Siiski avaldas enamus lootust, et see muutub tulevikus, kui
inimeste teadlikkus tõuseb.
Töötoad olid tore ja hariv vaheldus tavapärastele
keeletundidele ja pakkusid ka head võimalust lõimida geograafia,
ühiskonnaõpetuse ja inglise keele ainevaldkondi.
Kommentaarid
Postita kommentaar