Rohelise Kooli projekti koosoleku protokoll
|
12. veebruar 2018, nr. 5
|
|
Tallinn
|
Algus
14.00, lõpp 15.10
Juhatas:
Karmen Kisel ja Aire Luugus
Protokollis:
Ly Melesk
Võtsid
osa: Katrin Näär, Ele-Marika Sooväli, Hanna Kivila, Jan Anders Võisula 8B,
Teele Pallas 3A, Lilian Vehk 10B, Henry Elmest 4D, Rasmus Õunap 3B, Laura Lote
Dobrjakov 4B, Laura Sussi 4B, Milena Beloussova 4B, Stiina Kreutzberg 3D, Darja
Kisseljova 6B, Merit Matsalu 8A, Lydia Skrabutenas 8A, Triinu Marleen Metsalu
8A, Silver Saatväli 9B, Marleen Kadak 6B, Elis Anette Priimets 6B, Laura Tammik
6B
Päevakord:
1. Järgmise õppeaasta tegevusteemade valimine
2. Hanna Kivila lühiülevaade Rohelise Kooli seminaril
kuuldust
3. Prügikastide disainimine sorteerimise eesmärgil
1. Järgmise õppeaasta tegevusteemade valimine
KUULATI:
Aire
Luugus andis teada, et järgmiseks aastaks oleks vaja uued tegevusteemad valida.
Välja pakuti järgmised teemad: kliimamuutused,
transport ja õueala. Viimase teema puhul saaks algatada tegevusi, kus
õpilased saaks ise käed külge panna ja midagi ära teha. Karmen Kisel tuletas
töörühmale meelde, mis olid 10 peateemat ja mis on meie käesoleva aasta
põhitemaatika: globaalne kodakondsus, prügi aj jäätmed ning tervis ja heaolu.
Kisel andis ka teada, et kõige paremini on meil läinud prügi ja jäätmete
teemaga, kus on toimunud mitmeid tegevusi teadlikkuse tõstmiseks. Ka globaalse
kodakondsuse teemaga on tegeldud – vabatahtlik Richard on III kooliastmes viinud
läbi harivad õiglase kaubanduse töötoad. Tervise ja heaolu osas on häid
uudiseid liikumisprojektide vallast – meil on aktiivsed vahetunnid, hetkel
toimuvad igapäevaselt ka õuetunnid, suusatamine. Tulekul on vahva üritus 5.
klassidele - Autobahn, mida saab käsitleda osalt globaalse kodakondsuse teemana
(Saksamaa kultuur ja seosed Eestiga), aga ka liikumisprojektina (interaktiivne,
tuleb palju liikumist). Kisel ja Luugus nentisid, et sööklaga on raske läbi
rääkida. Igasugused muudatused (toidu lauale serveerimine, et õpilased saaks
ise ette tõsta, peale lõunat üle jäänud söögi jagamine) tähendaks neile
lisakulutusi ja nad pole arusaadavatel põhjustel motiveeritud. Siiski võib
täheldada ära visatava toidu koguste vähenemist, lapsed on muutunud
teadlikumaks.
2.
Hanna Kivila
lühiülevaade Rohelise Kooli seminaril kuuldust
KUULATI:
Hanna
Kivila rääkis mustamäe Reaalkoolis toimunud Rohelise kooli seminaril nähtust-kuuldust.
Seal on automaatsed kraanid ja automaatne valgustus. Koridorid on muidu
pimedad, kui seal keegi ei liigu, mis on suur sääst. Koolis tehakse erinevaid
aktsioone ja projekte nt paberi kogumine eraldi, lillede istutamine, „Teeme ära“
talgutel osalemine. 9. klasside õpilased viivad väiksemates klassides läbi
keskkonnahariduslikke tunde, õpetajad juhendavad ja aitavad. Linnaosa valitsusega
on hea koostöö, õpilased käivad metsa ja parke korrastamas, antakse töövahendid
ja toetatakse igati. Tasuks kaaluda sarnast aktsiooni Lasnamäel heategevuskuu
raames mais. Väga palju hangib kool ise toormaterjali, millest saab ehitada
õuesõppevahendeid, lindude pesakaste jmt. Üldisest seminariosast meenusid Hanna
Kivilale kõige huvitavamate mõtetena eraldi ohutu kõnnitee rajamise plaan
nutiseadme kasutajatele ja idee, et autoparklad peaks olema koolihoonest eemal
ja eraldi jalakäijatele mitte mõeldud sissepääsuga.
3.
Prügikastide
disainimine sorteerimise alustamise eesmärgil
KUULATI:
Karmen
Kisel informeeris koosolekul viibijaid võimalusest alustada aktiivse prügi
sorteerimise kampaaniaga. Keldris on 15
kena välimusega metalltünni, millel on peal küll sildid ehitusvahendi
reklaamiga, aga mille saaks kinni katta vastava sisuga uute siltidega. Rohelise kooli õpilastelt uuriti, mida oleks
arukas eraldi sorteerida. Koguti mõtteid, toimus arutelu. Kisel andis ka teada,
mida oleks võimalik kooli hoovis olevatesse konteineritesse eraldi koguda.
Otsustati A-korpuse 2., 3. ja 4. korrusele ja B-korpuse 2. ja 3. korpusele
paigaldada igale poole kolm tünni kirjadega: pandipakend (ära viimise eest vastutab ja
tulu saab ÕE!), paber ja papp
ja olmejäätmed.
Sildid
tuleks Rohelise Kooli töörühma õpilastel disainida ja tünnidele on neid mugav
kinnitada õpiku kaanetamiseks mõeldud kleepkilega. Sildid tulevad suuruses A4,
kiri peab olema hästi nähtav, aga hea oleks, kui igal sildil oleks ka temaatiline
pilt, foto või illustratsioon. Ühele
tünnile pannakse kaks silti – üks mõlemale poole, et koristaja ei peaks
igapäevaselt tünnide asendit sättima.
Moodustati
4-5-liikmelised töörühmad, Karmen Kisel tõi rühmadele sülearvutid ja kohapeal
disainiti mitmeid ilusaid näidiseid, mille hulgast sobivaimad värviliselt välja
prinditakse ja kasutusse lähevad,. Otsustati kasutada mingil kujul ja vajadusel
pisut korrigeerides iga rühma poolt saadetud silte, et õpilased enda kaasatuna
tunneks.
Darja
Kisseljova viitas vajadusele viia kunstiklassi suurem prügikast, kuna see
ajavat seal kogu aeg üle ääre ja sodi on põrandal. Karmen Kisel ütles, et kuna
koridoridest vabanevad suured puidust prügikastid, võib ühe neist loovutada
kunstiklassile.
Töörühmad
saatsid valmis kujundusega sildid Kiseli mailile, nädala lõpuks prinditakse
vajalik kogus välja ja uuest nädalast püüaks alustada sorteerimisega, sõltub,
kui kiiresti 15 tünni märgistatud ja paigutatud saab. Vanad papist rohelised pandipakendite
konteinerid ei ole kõige asjalikumad, need on kinnised ja kuna õpilastel on
põnev pisikese augu sisse asju loopida, sisaldavad lisaks pandipakenditele
suures osas olmeprügi. Need tuleks tühjaks teha ja korruste pealt eemaldada.
Söökla
lähedusse võiks üks jääda, seal tekib ehk pandipakendit kõige rohkem.
Kommentaarid
Postita kommentaar