Otse põhisisu juurde

Rohelise Kooli töötoad teemal "Ökoloogiline jalajälg"



26. märtsist alustas välisvabatahtlik Richard meie koolis uute ingliskeelsete töötubade läbi viimist. Kuna keskkonnaanalüüs näitas II ja III kooliastme õpilaste madalat teadlikkust ökoloogilise jalajälje teemal, siis on aktiivset osalemist ja kaasa mõtlemist ning tegutsemist nõudvad töötoad pühendatud just sellele teemale. Hetkel on Richard inimtegevuse mõjust ökosüsteemile rääkinud juba 7A, 5C, 6A, 7B ja 5B klassis. Lähiajal on seda plaanis teha veel 6B ja 5A klassis.
Sellisel kujul õppimine avardab õpilaste silmaringi, lisaks pakub lõimitud aine ning keeleõppe kogemuse. Praktiliste mängude käigus saavad õpilased ise tahvlile joonistatud maakera jalajälgedega katta. Nende hämmastuseks ühest, kahest ja isegi kolmest maakerast ei piisa, et kõik jalajäljed ära mahutada. Jälgede peale on kirjutatud tegurid ja tooted, mida inimene igapäevaseks eluks vajab, aga mille tootmine samas ohtralt planeedi ressursse tarvitab.
Eriti mõtlikuks muutusid õpilased tunni lõpus, kui Richard tutvustas neile uuringut, mille põhjal tarbib Eesti elanik igal aastal neli korda rohkem, kui maakera taastoota suudab. Aprillikuuks oleme me tegelikkuses oma selleaastase ette nähtud ressursi juba ära tarbinud, aga elame ikka sama priiskavalt edasi. Mille arvelt ja kui kaua see saab kesta? Neid küsimusi püstitame oma töötoas õpilastele ja loodame, et nende maailmapilt avardub ning nende tulevikuotsused on keskkonnateadlikud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Meie kooli õpilane vabatahtlikuna Maailmakoristuspäeva videoülekande meeskonnas New Yorgis

2023. aasta maailmakoristuspäeval käis koristamas 19,1 miljonit inimest üle kogu maailma. 16. septembril kell kell 16 Eesti aja järgi alustati New Yorgi Eesti Maja juhtimiskeskuses videoülekannet maailmakoristuspäevast üle maailma. Otseülekandes näidati nii eelsalvestatud intervjuusid enam kui 140 riigi vabatahtlike meeskondadega kui tehti ka otselülitusi erinevatest tegevuspaikadest. Ülekannet juhtis ajakirjanik Colm Flynn. Meie 12.a klassi õpilane Sebastian Sepp osales vabatahtlikuna maailmakoristuspäeva videoülekande loomisel New Yorgi Eesti Majas. Tema ülesanne oli olla kaamera taga ning muuhulgas käis ta ka filmimas intervjuusid kohalike inimestega New Yorgi tänavatel. Ülekanne on järelvaadatav siin: https://www.youtube.com/live/KW8nt-I8HqY?si=PU39Rik8DV-gYIpw Sebastian tutvustas oma kogemusi ka kooliperele Rohelise kooli koosolekul 20. novembril.

2. klassid Kuristu miniloomatalus

Ääsmäe külas tegutseb väike ja hubane Kuristu miniloomatalu. 2. klasside KIK projekt viiski lapsi loomadega tutvuma . Loomi sai katsuda ja oma käega toita. Talus said lapsed näha shetlandi ponisid, kitsi, lambaid, küülikuid, hanesid, kanu, kalkuneid, parte, paabulinde, vutte ja merisigu.

Toimusid järjekordsed Kuristiku maailmahariduspäevad

13.-15. novembril toimusid Kuristiku Gümnaasiumis juba traditsioonilised maailmahariduspäevad. Sel aastal seoti projektõpe maailmahariduse ja ruumiloomega – kuulutati välja kogu kooliperet kaasav ruumiloomekavandite konkurss „Meie maailm. Minu mõju“. Kogu koolipere asus välja mõtlema, kuidas tuua värve koolimaja halli betoonist sisehoovi, mis praegusel kujul leiab vähe kasutust. Õpilased pidid välja töötama lahendused, kuidas muuta Kuristiku gümnaasiumi sisehoov roheliseks, elurikkaks ja mitmeotstarbeliselt kasutatavaks keskkonnaks, kus tunneks end hästi kogu koolipere. 13. novembril toimus inspiratsioonipäev erinevate oma ala spetsialistide ettekannete ja töötubadega. Külas käisid arhitektid Kaidi Põldoja ja Paco Ulman Tallinna Strateegiakeskuse ruumiloome meeskonnast, Maria Sakarias Mondost ja grafitikunstnik Emilia Sabirova, loomeüksusest Minty Shrimp. Samuti käidi inspiratsiooni ammutamas Telliskivi loomelinnakus. Kogu projektiperioodi tehnilised lahendused ja teleülekanded teostat