26. märtsist alustas välisvabatahtlik Richard meie koolis uute ingliskeelsete töötubade läbi viimist. Kuna keskkonnaanalüüs näitas II ja III kooliastme õpilaste madalat teadlikkust ökoloogilise jalajälje teemal, siis on aktiivset osalemist ja kaasa mõtlemist ning tegutsemist nõudvad töötoad pühendatud just sellele teemale. Hetkel on Richard inimtegevuse mõjust ökosüsteemile rääkinud juba 7A, 5C, 6A, 7B ja 5B klassis. Lähiajal on seda plaanis teha veel 6B ja 5A klassis.
Sellisel kujul õppimine avardab õpilaste silmaringi, lisaks pakub lõimitud aine ning keeleõppe kogemuse. Praktiliste mängude käigus saavad õpilased ise tahvlile joonistatud maakera jalajälgedega katta. Nende hämmastuseks ühest, kahest ja isegi kolmest maakerast ei piisa, et kõik jalajäljed ära mahutada. Jälgede peale on kirjutatud tegurid ja tooted, mida inimene igapäevaseks eluks vajab, aga mille tootmine samas ohtralt planeedi ressursse tarvitab.
Eriti mõtlikuks muutusid õpilased tunni lõpus, kui Richard tutvustas neile uuringut, mille põhjal tarbib Eesti elanik igal aastal neli korda rohkem, kui maakera taastoota suudab. Aprillikuuks oleme me tegelikkuses oma selleaastase ette nähtud ressursi juba ära tarbinud, aga elame ikka sama priiskavalt edasi. Mille arvelt ja kui kaua see saab kesta? Neid küsimusi püstitame oma töötoas õpilastele ja loodame, et nende maailmapilt avardub ning nende tulevikuotsused on keskkonnateadlikud.
Kommentaarid
Postita kommentaar