Tallinna Kuristiku Gümnaasium
|
|||
Rohelise Kooli projektikoosoleku protokoll
|
14. jaanuar 2019, nr. 3
|
||
Tallinn
|
|||
Algus 14.00, lõpp 14.45
Juhatasid: Karmen Kisel, Aire Luugus
Protokollis: Ly Melesk
Võtsid osa: õpetajad H. Kivila, K. Vooglaid,
lapsevanem K. Ratassepp, Ele-Marika Sooväli, Katrin Näär ja
13 õpilast 4.b, 5. c, 4.a, 8.c, 9.a, 7.b
klassist
Päevakord:
1.
Söödavate taimede kasvatamine õppeasutuse aias
2.
Sooja kampsuni päeva korraldamine
3.
Ressursikulu analüüs
4.
Lindude toitmine
5.
Maa päeva tähistamine aprillis
1. Söödavate taimede kasvatamine õppeasutuse aias
Karmen kisel avaldas kahetsust,
et kohal polnud ühtki gümnaasiumi õpilaste esindajat,
II ja
III kooliaste olid mitme liikmega esindatud. Alates käesolevast aastast ei avaldata protokollides enam õpilaste nimesid seoses andmekaitse seaduse karmistumisega. Õpetajad Luugus
ja
Melesk, käisid koolitusel, kus tutvustati võimalusi kooli õuel söödavate taimede kasvatamiseks. Küsimus on,kas ühineme 2019.a linnaaianduse kavaga,mis eeldab,
et jaanuari lõpuks tuleb saata vabalt vormistatud aiaplaan koos seletuskirjaga, veebruaris teha kulude planeerimine ja täpsustused ja osaleda aiandusteraapia seminaril. Märtsis toimuks seminar kogemuste jagamiseks ja mais tuleb saata plaanid 2020.a hooajaks.
Kuna meil pole plaani projekti lausa suure linanaiana ette võtta nagu Laagna aias tehti (Vaata kodukat: https://lasnaidee.ee/laagna-aed/ ), sest suvel jääks taimed mingil ajal kastamata ja kipuks ilmselt kastides ja konteinerites kuivama, võiks ehk katsetada lihtsalt mõne huvitava istumisalustega seotud lahendusega, nagu tehti Saksa Gümnaasiumis, kus põneva projektina õpilased ehitati pingid ja haljastati loodusõpetuse ja kunstiõpetuse tundide raames: http://www.saksa.tln.edu.ee/galerii2013/index.php?/category/541
Seal võeti asi muidugi ka väga suurelt ette, aga kui saaks 1-2 sellist pinkigi, oleks võimalik istutamist ja taimede vastupidavust katsetada.
4. klassi õpilane avaldas arvamust,
et kui temal on suvel igav, siis tuleks ta hea meelega taimi kastma. Õpetaja Kisel arvas,
et kõige vastupidavamad kuivale on erinevad ürdid ja maitsetaimed nagu liivatee, piparmünt, murulauk jmt. Õpilased avaldasid arvamust,
et istealuseid ja pinke oleks õuele kindlasti vaja. Ehk on võimalik tellida või siis tööõpetuse tundides valmistada selliseid, kuhu istutuskastid sisse saaks panna.
OTSUSTATI:
1.1.
Kisel uurib majandusjuhatajalt ja direktorilt, millised oleks kooli võimalused antud projekti toetada ja
kas ja kuhu selliseid pinke võiks paigaldada
1.2. Kutsuda järgmisele koosolekule 8.
B õpilane S.
S. rääkima Laagna aia projektist, kus ta osales
2. Sooja kampsuni päev
Luugus rääkis,
et sooja kampsuni päeva tähistatakse belglaste algatusel alates 2005. aastast. Sel aastal tähistatakse seda 12. veebruaril ja teemaks on seekord transport ning energia kliimamuutuste aspektist.
7-10 aastaste õpilastega sobib sel päeval arutamiseks hästi ka Rohelise Kooli kodulehel olev materjal „Hiiglane Hiid saab pahaseks“. https://www.google.com/search?q=hiiglane+hiid&rlz=1C1GGRV_enEE811EE811&oq=hiiglane+hiid&aqs=chrome..69i57.3679j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
See slaidimaterjal sobib suurepäraselt ühe loodusõpetuse tunnis sisustamiseks I
ja II kooliastmes,
ka tööülesanded ja arutlusküsimused on juures, toetab igati õppekava ja võimaldab õpilastel oma keskkonnakäitumist energia kasutamise aspektist analüüsida.
12. veebruaril võiks koolipere riietuda soojadesse kampsunitesse,
et saaks kütte klassiruumides 1,5 peale keerata ja sellega energia säästmist propageerida. Loomulikult sõltub lõplik otsus ilmaoludest õues sel ajal, aga kui pole väga külm, oleks hea lastele Sooja kampsuni päeva ideest rääkida (klassijuhataja tunnis 5-10 minutit). Väga hästi sobib temaatilise arutluse algatamiseks ka
see lihtne Euroopa Komisjoni sõnadeta filmiklipp:
OTSUSTATI:
2.1.
12. veebruarile eelnevas klassijuhataja tunnis räägitakse energia säästmisest ja sooja kampsuni päeva ideest
2.2.
12. veebruaril keerame kütte klassiruumides võimalusel 1,5 peale
3. Ressursikulu analüüs
Aire Luugus andis teada, et Rohelise kooli
vahearuande tegemiseks tuleb kevadel aprilli alguseks koos õpilastega taas
koostada ressursikulu analüüs. K. Näär ja K. Vooglaid saavad
andmed A. Suursaarelt ja selle töö saab koos 10. klassi õpilastega
ainetunni raames ära teha.
OTSUSTATI: 3.1. K. Näär ja K. Vooglaid
jagavad ressursikulu teemad ja saadavad tulemuse hiljemalt 12. aprilliks
A. Luuguse ja K. Kiseli mailile
4. Lindude toitmisest kooliõuel
Lapsevanem ja õpetaja K. Ratassepp andis teada,
et tema klassis tuli õpilaste poolt algatus kooli hoovi madalamatele puuokstele
rasvapallikeste riputamiseks, et toita väikseid linde. Õpilased tõid ise
lindude toidu kooli ja rasvapallide riputamine toimub 16.jaanuaril. Pallid on
soodsad ja kestavad kaua, seemnete panek oleks tülikas ja läheks kulukaks.
Kisel ja Luugus ütlesid, et algatus on tervitatav, algklasside õpetajad võiks
seda klassides tutvustada ja kui on veel õpilasi, kes soovivad lindude toitmisele
karmidel talvekuudel kaasa aidata, siis võib rasvapalle tuua ja kasvõi üheskoos
klassiga puude külge riputama minna. Kooli territoorium on suur ja ka puid on
palju – tõsi küll, suurte puude oksad on laste jaoks liiga kõrgel. Rasvapallide
riputamiseks sobib hästi pehme nöör, tuleb hoolega jälgida, et riputamise
käigus talvistele habrastele puuokstele viga ei tehtaks.
5. Maa päeva tähistamine
Luugus rääkis, et ametlikult tähistatakse Maa
päeva sel aastal 22.04. meie koolis toimuvad sündmused nädala enne
koolivaheaega. 18. aprillil on planeeritud 1. klasside iluõunapuude istutamine.
Puud tuuakse meile projekti raames ja istutavad õpilased koos juhendajaga.
Kisel avaldas arvamust, et hea oleks, kui saaks kolm puud, nii et iga 1. klass
saaks oma puu. Spetsialist tuleb veel eelnevalt olusid hindama ja
vaatama, kuhu oleks ilupuude ansambel parem istutada.
Maa päeva puhul toimuvad ka keskkonnaviktoriinid
I ja II kooliastmes. I kooliastme viktoriiniks koostame küsimused järgmisel
keskkonnatöörühma koosolekul, mis toimub 11. märtsil.
OTSUSTATI:
5.1. Korraldada keskkonnaviktoriin I ja II
kooliastmele
5.2. koostada küsimused viktoriiniks Rohelise
kooli töörühma poolt
5.3. Korraldada järgmine töörühma koosolek 11.
03.2019
Kommentaarid
Postita kommentaar