Otse põhisisu juurde

4.d klass Vääna rabas

Õuesõppe eesmärgid olid: 
  • Saada teadmisi rabade kujunemisest Vääna raba näitel (tekkimine ja soo liigid);
  • tutvuda rabaga kui elukeskkonnaga;
  • õppida tundma rabaga seotud iseloomulike taimi, loomi ja linde;
  • arutleda rabade tähtsuse üle;
  • saada teadmisi turba kasutamise ajaloost ja tänapäevast;
  • arutleda rabade kasutamisega seotud keskkonnaprobleemide üle;
  • tunda looduses tegutsemisest rõõmu!
Vaatamata külmale ja niiskele ilmale oli väljasõit väga tore - nagu öeldakse ei ole halba ilma, on vaid sobimatu riietus.  Lapsed said palju uusi teadmisi rabade ja soode kohta - mis loomad, linnud seal elavad, mis taimed kasvavad, kuidas tekivad. Vaatasime üle ka turba kaevanduse ning räägiti ka turba tekkest täpsemalt. Lisaks tehti juttu ka taastuvatest ja taastumatutest loodusvaradest, mille käigus said lapsed lahendada matemaatika ülesande, mitme aastaga kasvab turba kiht meetriseks. Päeva keskel pidasid lapsed keset raba kosutava pikniku, kus jagati omavahel sõbralikult head-paremat.  Päeva lõpus viidi teadmiste kinnitamiseks läbi lõbus jooksumäng, mille käigus oli lastel ka hea võimalus sooja saada ning täideti gruppide peale ära ka "raba bingo" rabas elavate lindude, loomade ja taimede kohta. Oli meeleolukas päev koolimajast väljas. 

Liis Tisler

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Maa päeva viktoriin

Teisipäeval, 16. aprillil toimus meie koolis rahvusvahelise Maa päeva raames keskkonnateemaline viktoriin, millest võtsid osa kõik 1.-4. klassid. Viktoriini eesmärk oli juhtida õpilaste tähelepanu keskkonnaprobleemidele ning innustada neid olukorda parandama. Õpilastel tuli individuaalselt vastata 15 küsimusele, misjärel üheskoos vastuseid kontrolliti. Igas klassis selgitati välja kolm kõige keskkonnateadlikumat õpilast. Hanna Kivila

Keskkonnaküsitluse põhjal valmis selle aasta keskkonnaanalüüs

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi 2022. aasta keskkonnaülevaatuse analüüs Oktoober 2022 Eesmärk: Keskkonnaülevaatuse eesmärk on kaardistada hetkeseis Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis ja leida suurimad probleemid ja muutmist vajavad olukorrad. Protsess: Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi keskkonnaülevaatuse läbiviimist septembris ja oktoobris koordineeris Rohelise Kooli töörühma juht K. Ratassepp. Keskkonnaküsitluse viisid läbi kõikide klasside klassijuhatajad. Küsitlus oli elektrooniline. Võimalusel viidi küsitlemine läbi koolis klassijuhataja tunni raames, et õpilasel oleks võimalik saada abi või lisainfot küsimuste osas. Vaadeldi 9 teema olukorda kooli igapäevaelus, majandamises ja õppetöös. Keskkonnaülevaatus viidi läbi 26.09 – 11.10. 2022. Õpilaste hulgas viidi küsitlus läbi klasside kaupa, iga teemat käsitleti erineva vanuseastme klassides. Küsitlused olid koostatud keskkonnas MS Forms. Õpilased said vastata nutitelefoni, tahvelarvuti või arvuti abil. Keskmiselt oli küsitluste

Maailmaharidusnädal Kuristiku Gümnaasiumis

Maailmahariduse teemad on õppekava pädevusi toetavad teemad paljudes ainevaldkondades. Seetõttu on meie koolis maailmahariduspäevi või nädalat mitmel korral läbi viidud. Sel aastal keskenduti lasteõiguste teemale ja laste olukorrale maailmas. Klassijuhatajad viisid läbi teemakohase tutvustava tunni, puudutades laste elu ja õiguste teemat mujal maailmas. Koolimaja A-korpuse I korrusel olid väljas erinevate maade kooliolusid ja maailmaharidust tutvustavad infoplakatid ning fotod. Maailmahariduse nädala raames toimusid mitmesugused tegevused: sotsiaalainete tundides koostati inimõiguste puu, vaadati filme ja arutleti nähtu üle, osaleti MTÜ Mondo poolt läbiviidud töötubades ning kohtuti külalistega International Organization of Migration. Kõige suuremaks ürituseks oli 11. klasside osavõtul toimunud ÜRO istungi simulatsioon, kus õpilased tutvustasid 14 erineva riigi laste võimalusi koolis käia ning lasteõigusi üldisemalt. Eelnevalt otsiti teemakohast infot, valmistati tutvustavaid plakat