Otse põhisisu juurde

9.c klassi keskkonna heategu: nartsissisibulate istutamine

Oma klassi keskkonnateost kirjutas Ingriin Tamuri 9.c klassist:


Meie klass sai teada, et igal klassil on vaja teha mõni ühiskonna heategu. Koos õpetajaga otsustati, et soovitakse istutada kooliõuele mõned nartsissisibulad.
 Algul kogus meie klassivanem Arina kõigilt ühe euro tulbisibulate soetamiseks. Need osteti 30. septembril. Muldapanek toimus 1. oktoobril, 8. tunni ajal.
Esmalt kogunesid 9.c klassi õpilased ja klassijuhataja kooli ette ning ootasid Andres Aare Toomingat, kes meid juhendas, kuidas õigesti nartsissisibulaid istutada, et need ka kevadel õitsema läheksid. Peale seda, kui Andres Aare Tooming oli kohale jõudnud ning tööriistad kätte andnud, suundusime kooli ees asuva platsi poole, et sibulad mulda panna.
 Algul näitas juhendaja meile, mis pidi tuleb sibul istutada, kui sügavale maa sisse see tuleb panna ning õpetas ka, et enne nartsissisibula muldapanemist peab mulla ära kobestama ning tegema augu, mis oleks piisavalt sügav, et sibul sinna panna. Peale õpetuste kuulamist hakkasime pihta. Mulla kobestamiseks oli vigel ja mulda aukude tegemiseks oli meil puust pulk ning harjavarre ots. Paar poissi kobestasid mulda ning ülejäänud õpilased panid sibulaid mulda. Igaüks istutas neli kuni kuus sibulat. Siis tegime ka ühispildi.
Ilm oli küll vihmane, aga sellegipoolest oli kõigil hea meel, et nad said keskkonna heaks midagi ära teha. Jääme ootama kevadet ja nartsisside õitsemist.

Ingriin Tamuri 9.c klass

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Põhikooli tüdrukud õmblesid korduvkasutatavaid näomaske

Tänases keerulises olukorras, kus levib koroonaviirus, on maskide kandmine paljudes kohtades kohustuslik või soovitatav. Ka koolis kannavad mitmed õpilased maske. Üsna ruttu sai õpilastele selgeks, et ühekordsete maskide kasutamine on suur rahaline kulu, lisaks saastab märkimisväärselt keskkonda. Nii tegid 6b õpilased käsitööõpetajale ettepaneku tunnis korduvkasutatavaid maske õmmelda. Õpetaja oli nõus ja nii valmisid mitme põhikooliklassi tüdrukutel korduvkasutatavad kangast maskid.

Maa päeva viktoriin

Teisipäeval, 16. aprillil toimus meie koolis rahvusvahelise Maa päeva raames keskkonnateemaline viktoriin, millest võtsid osa kõik 1.-4. klassid. Viktoriini eesmärk oli juhtida õpilaste tähelepanu keskkonnaprobleemidele ning innustada neid olukorda parandama. Õpilastel tuli individuaalselt vastata 15 küsimusele, misjärel üheskoos vastuseid kontrolliti. Igas klassis selgitati välja kolm kõige keskkonnateadlikumat õpilast. Hanna Kivila

Maa päeva viktoriin

3. -6. klassid tähistasid saabuvat Maa päeva vahva, tempoka ja kaasakiskuva keskkonnaviktoriiniga. Initsiatiiv selliseks ürituseks tuli õpilaste poolt viimasel Rohelise kooli koosolekul. Õpilased arvasid, et taoline võistlus aitaks kaasa õpilaste teadlikkuse tõstmisele. Viktoriin toimus 19. aprillil, võisteldi kahes vanusekategoorias: 3.-4. klass ja 5.-6. klass. Iga klass pani välja 3-liikmelise võistkonna, ülejäänud õpilased elasid mängulisele Kahoot-viktoriinile elavalt kaasa. Küsimused olid põnevad ja arendavad, näiteks said õpilased teada, et Eestis raiutakse iga minuti jooksul 1000 puud, et turvas on taastumatu loodusvara, et Eestis on alates pandipakendi süsteemi käivitumisest kokku kogutud 3,5 miljardit pandipakendit, aga ka, et alumiiniumpurk laguneb looduses 200-500 aastat ning plastpudel maa sisse maetuna koguni kuni 1000 aastat. 3.-4. klasside arvestuses oli võistlus üsna tasavägine. Veebipõhine viktoriin mängis lisaks veel vingerpussi ja ei näidanud terve mängu jooks