Otse põhisisu juurde

9.c klassi keskkonna heategu: nartsissisibulate istutamine

Oma klassi keskkonnateost kirjutas Ingriin Tamuri 9.c klassist:


Meie klass sai teada, et igal klassil on vaja teha mõni ühiskonna heategu. Koos õpetajaga otsustati, et soovitakse istutada kooliõuele mõned nartsissisibulad.
 Algul kogus meie klassivanem Arina kõigilt ühe euro tulbisibulate soetamiseks. Need osteti 30. septembril. Muldapanek toimus 1. oktoobril, 8. tunni ajal.
Esmalt kogunesid 9.c klassi õpilased ja klassijuhataja kooli ette ning ootasid Andres Aare Toomingat, kes meid juhendas, kuidas õigesti nartsissisibulaid istutada, et need ka kevadel õitsema läheksid. Peale seda, kui Andres Aare Tooming oli kohale jõudnud ning tööriistad kätte andnud, suundusime kooli ees asuva platsi poole, et sibulad mulda panna.
 Algul näitas juhendaja meile, mis pidi tuleb sibul istutada, kui sügavale maa sisse see tuleb panna ning õpetas ka, et enne nartsissisibula muldapanemist peab mulla ära kobestama ning tegema augu, mis oleks piisavalt sügav, et sibul sinna panna. Peale õpetuste kuulamist hakkasime pihta. Mulla kobestamiseks oli vigel ja mulda aukude tegemiseks oli meil puust pulk ning harjavarre ots. Paar poissi kobestasid mulda ning ülejäänud õpilased panid sibulaid mulda. Igaüks istutas neli kuni kuus sibulat. Siis tegime ka ühispildi.
Ilm oli küll vihmane, aga sellegipoolest oli kõigil hea meel, et nad said keskkonna heaks midagi ära teha. Jääme ootama kevadet ja nartsisside õitsemist.

Ingriin Tamuri 9.c klass

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Maa päeva viktoriin

Teisipäeval, 16. aprillil toimus meie koolis rahvusvahelise Maa päeva raames keskkonnateemaline viktoriin, millest võtsid osa kõik 1.-4. klassid. Viktoriini eesmärk oli juhtida õpilaste tähelepanu keskkonnaprobleemidele ning innustada neid olukorda parandama. Õpilastel tuli individuaalselt vastata 15 küsimusele, misjärel üheskoos vastuseid kontrolliti. Igas klassis selgitati välja kolm kõige keskkonnateadlikumat õpilast. Hanna Kivila

Keskkonnaküsitluse põhjal valmis selle aasta keskkonnaanalüüs

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi 2022. aasta keskkonnaülevaatuse analüüs Oktoober 2022 Eesmärk: Keskkonnaülevaatuse eesmärk on kaardistada hetkeseis Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis ja leida suurimad probleemid ja muutmist vajavad olukorrad. Protsess: Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi keskkonnaülevaatuse läbiviimist septembris ja oktoobris koordineeris Rohelise Kooli töörühma juht K. Ratassepp. Keskkonnaküsitluse viisid läbi kõikide klasside klassijuhatajad. Küsitlus oli elektrooniline. Võimalusel viidi küsitlemine läbi koolis klassijuhataja tunni raames, et õpilasel oleks võimalik saada abi või lisainfot küsimuste osas. Vaadeldi 9 teema olukorda kooli igapäevaelus, majandamises ja õppetöös. Keskkonnaülevaatus viidi läbi 26.09 – 11.10. 2022. Õpilaste hulgas viidi küsitlus läbi klasside kaupa, iga teemat käsitleti erineva vanuseastme klassides. Küsitlused olid koostatud keskkonnas MS Forms. Õpilased said vastata nutitelefoni, tahvelarvuti või arvuti abil. Keskmiselt oli küsitluste

Maailmaharidusnädal Kuristiku Gümnaasiumis

Maailmahariduse teemad on õppekava pädevusi toetavad teemad paljudes ainevaldkondades. Seetõttu on meie koolis maailmahariduspäevi või nädalat mitmel korral läbi viidud. Sel aastal keskenduti lasteõiguste teemale ja laste olukorrale maailmas. Klassijuhatajad viisid läbi teemakohase tutvustava tunni, puudutades laste elu ja õiguste teemat mujal maailmas. Koolimaja A-korpuse I korrusel olid väljas erinevate maade kooliolusid ja maailmaharidust tutvustavad infoplakatid ning fotod. Maailmahariduse nädala raames toimusid mitmesugused tegevused: sotsiaalainete tundides koostati inimõiguste puu, vaadati filme ja arutleti nähtu üle, osaleti MTÜ Mondo poolt läbiviidud töötubades ning kohtuti külalistega International Organization of Migration. Kõige suuremaks ürituseks oli 11. klasside osavõtul toimunud ÜRO istungi simulatsioon, kus õpilased tutvustasid 14 erineva riigi laste võimalusi koolis käia ning lasteõigusi üldisemalt. Eelnevalt otsiti teemakohast infot, valmistati tutvustavaid plakat