Otse põhisisu juurde

10A ja 10B prügi sorteerimise õpitoad

Veel enne, kui kuulutati välja eriolukord ja õpilased saadeti koduõppele, jõudsid 10A ja 10B klass teha ära oma keskkonnateo. 10A käis jaanuaris külas kõigil 2. klassidel ja 10B märtsi alguses kõigil 3. klassidel. Vanemate õpilaste eestvedamisel toimus õpituba "Õpi õigesti prügi sorteerima". Hariv tund algas esitluse ja jäätmete sorteerimise tutvustamise ja õpetamisega. Seejärel said õpilased ise oma oskusi harjutada, kuna gümnasistidel oli nende jaoks kaasas vahva isemeisterdatud sorteerimismäng. Lapsed olid üsna teadlikud, aga said ka uusi teadmisi, küsisid palju ja olid tundides igati aktiivsed. Õpitoa lõpetas kaasahaarav Kahoot-viktoriin äsja omandatud tedamiste kontrolliks. Paljudele õpilastele oli see viktoriinitüüp uus ja seetõttu pakkus palju elevust. Gümnasistidele oli õpetajaks olemise kogemus väga väärtuslik. 10A Heleri-Liis arvas peale õpituba, et temast võikski tulevikus õpetaja saada, kuna see amet pakub nii paju emotsioone. 10B klassi õpilane Jarko arvas järgmist: Mulle meeldis väikeste tähelepanelikkus, üldiselt vastasid nad arukalt ja mõtlesid teemaga kaasa. See oli huvitav kogemus, sest sain esitlust tehes uut teada. Janar arvas: Mulle meeldis, et väiksed panid tähele ja mõtlesid kaasa. Kindlasti oli tore kuulda, et nii paljud sorteerivad prügi ja kasutavad poes riidestkotte. Endale täitsa meeldis neid esitlusi teha ja sain esinemis kogemust juurde. Merely ütles peale õpitoa juhendamist: Minule väga meeldis selliseid esitlusi teha väikestele kuna nad kuulasid ja olid huvitatud. Minu arvates peaks selliseid esitlusi saama teha igaüks kuna see on uus kogemus. On tore, et gümnasistid valisid oma keskkonnateoks väikseid koolikaaslasi arendava ja hariva projekti ja nägid selle läbi viimise nimel ka tublisti vaeva!










Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Põhikooli tüdrukud õmblesid korduvkasutatavaid näomaske

Tänases keerulises olukorras, kus levib koroonaviirus, on maskide kandmine paljudes kohtades kohustuslik või soovitatav. Ka koolis kannavad mitmed õpilased maske. Üsna ruttu sai õpilastele selgeks, et ühekordsete maskide kasutamine on suur rahaline kulu, lisaks saastab märkimisväärselt keskkonda. Nii tegid 6b õpilased käsitööõpetajale ettepaneku tunnis korduvkasutatavaid maske õmmelda. Õpetaja oli nõus ja nii valmisid mitme põhikooliklassi tüdrukutel korduvkasutatavad kangast maskid.

Maa päeva viktoriin

Teisipäeval, 16. aprillil toimus meie koolis rahvusvahelise Maa päeva raames keskkonnateemaline viktoriin, millest võtsid osa kõik 1.-4. klassid. Viktoriini eesmärk oli juhtida õpilaste tähelepanu keskkonnaprobleemidele ning innustada neid olukorda parandama. Õpilastel tuli individuaalselt vastata 15 küsimusele, misjärel üheskoos vastuseid kontrolliti. Igas klassis selgitati välja kolm kõige keskkonnateadlikumat õpilast. Hanna Kivila

Maa päeva viktoriin

3. -6. klassid tähistasid saabuvat Maa päeva vahva, tempoka ja kaasakiskuva keskkonnaviktoriiniga. Initsiatiiv selliseks ürituseks tuli õpilaste poolt viimasel Rohelise kooli koosolekul. Õpilased arvasid, et taoline võistlus aitaks kaasa õpilaste teadlikkuse tõstmisele. Viktoriin toimus 19. aprillil, võisteldi kahes vanusekategoorias: 3.-4. klass ja 5.-6. klass. Iga klass pani välja 3-liikmelise võistkonna, ülejäänud õpilased elasid mängulisele Kahoot-viktoriinile elavalt kaasa. Küsimused olid põnevad ja arendavad, näiteks said õpilased teada, et Eestis raiutakse iga minuti jooksul 1000 puud, et turvas on taastumatu loodusvara, et Eestis on alates pandipakendi süsteemi käivitumisest kokku kogutud 3,5 miljardit pandipakendit, aga ka, et alumiiniumpurk laguneb looduses 200-500 aastat ning plastpudel maa sisse maetuna koguni kuni 1000 aastat. 3.-4. klasside arvestuses oli võistlus üsna tasavägine. Veebipõhine viktoriin mängis lisaks veel vingerpussi ja ei näidanud terve mängu jooks