Otse põhisisu juurde

2.b klass ja õpetaja osalesid rahvusvahelises toataimede ja elurikkuse projektis "HOB`s Adventure - Hands on Biodiversity"


Kirjutab 2.b klassi õpetaja Siiri Vilgats:

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi õpetajana osalesin Erasmus+ programmi projektis “HOB`s Adventure – Hands on Biodiversity”. Projekt kestab 1. septembrist 2018 – 31. augustini 2020 ning on mõeldud 5-9-aastaste laste õpetajatele. Eestist osalevad 10 kooli ja lasteaeda. Projekt toetab Rohelise Kooli programmi teemasid „Elurikkus“, „Globaalne kodakondsus“ ning „Tervis ja heaolu“.
Projekti juhtpartner on MTÜ Koolitus- ja Nõustamiskeskus HARED, teiseks partneriks Eestist on Lehola Keskkonnahariduskeskus. Rahvusvahelisteks koostööpartneriteks on Läti, Sloveenia ja Island. 

Meie ühine eesmärk oli välja töötada erinevaid tunnikavasid, et õpetada lastele elu mitmekesisust. Ühiselt koostatakse kogumik tegevusjuhistest õpetajatele keskkonnahariduse edendamiseks.
Idee oli ühendada looduse õppimine ja nutikad õppevahendid. Suur väljakutse oli mõelda välja tunnikavasid, mis sobiks õppuritele kõikjal maailmas.

Projekti raames külastasime koostööpartnereid, kus õppisime tundma nende maa loodust, õppekavasid, õppevahendeid ja -meetodeid ja loomulikult ägedaid kolleege. Projekti raames külastasin
4.- 9. veebruaril 2019 Lätit, 10.- 15. juunil 2019 Islandit ja 7.- 12. oktoobril 2019 Sloveeniat. 11.-14. veebruaril 2020 toimus kohtumine Eestis.
Minu jaoks oli põnev õppida, märgata ja suhelda oma koostööpartneritega. Põnev väljakutse oli mõelda välja õppetegevusi, mis sobiksid kasutamiseks õpilastele  erinevatest maadest.

Algselt mõtles iga maa oma tunnikavad välja ja kohtudes partneritega katsetasime tunnikavasid üksteise peal, arutasime, mida lisada või millest loobuda. Tore oli töötada inimestega, kes nautisid katsetamist, avastamist ja koostööst. Alati oli külla kutsunud riik valmistanud ette tegevusi ja matku, et õpiksime tundma nende riiki. Külastasime kohalikke koole ja kohtusime õpetajatega. Külastasime tunde ja õppisime, milliseid meetodeid kasutasid õpetajad. Sain õpetajana mitmeid ideid, kuidas tuua rohkem rohelust ja elu klassiruumi.
Praeguseks on ühise töö tulemusena valminud tunnikavade, projektide ja tegevuste käsiraamat. Ingliskeelne versioon sellest on valmis ja selle leiab projekti koduleheküljelt:
Käsiraamat tõlgitakse eesti keelde suvel ning sügisel on plaanis seda õpetajatele tutvustada. 

Meie projekt sai ka kutse osaleda Maailma Looduskaitse Liidu (IUCN) kongressil, mis pidi toimuma sel suvel Prantsusmaal Marseille`s, ent eriolukorra tõttu on lükatud edasi. See on väga väärikas foorum, oleme uhked, et meie projekti peeti nii oluliseks, et esitlus valiti välja 1450 konkureeriva teema hulgast kui kogu maailmale huvipakkuv. 

Olen oma klassiga katsetanud käsiraamatusse pandud tunnikavasid. Ma arvan, et antud käsiraamatut hakkavad usinalt kasutama ka meie kooli I kooliastme õpetajad. Tänu projektis osalemisele on avardunud minu kui pedagoogi silmaring. Tean, kui oluline on õpetada lapsi loodust märkama ja hoidma. Rohelist keskkonda ja mõtteviisi saab õpetada ja õppida kõikjal, tähtis on tahe ning eeskuju.








Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Osalesime taas Rohejahil

Juba traditsiooniliselt kogume igal talvel alumiiniumist küünlaümbriseid ja vanaelektroonikat. Nii ka sel aastal. Selle aasta "saak" oli küll veidi tagasihoidlikum kui eelnevatel aastatel, ent saime siiski anda oma panuse keskkonnasõbralikkuse poole liikumisel. Aitäh kõigile kogujatele!  

Toimus järjekordne Rohelise kooli veebiseminar teemal "Elurikkus ja õueala"

9. aprillil toimus Rohelise kooli võrgustikuseminar teemal "Elurikkus ja õueala". Osalejad said kuulda ettekandeid põnevate ideedega, kuidas antud teemasid Rohelise kooli igapäevaelus ja õppetöös käsitleda.  Väga vahva idee tuli Laupa koolilt, kus abituriendid külvasid kevadel porgandiseemneid kingituseks sügisel kooli asutvatele 1. klasside õpilastele. Vahvaid mõtteid oli veelgi, nagu näiteks vanade T-särkide ribadest istumisaluste punumine või toalilledele puidujääkidest nimesiltide tegemine.

Osalesime õpilaskonverentsil "Lasnamäe - nutikas ja keskkonnasõbralik linnaosa"

11. aprillil toimus Lindakivi kultuurikeskuses keskkonnateemaline õpilaskonverents. See oli juba teine omalaadne. Seekord kandis see pealkirja "Lasnamäe - nutikas ja keskkonnasõbralik linnaosa". Konverentsi korraldavad Lasnamäe koolid ning seekord oli võõrustaja rollis Lasnamäe Vene Gümnaasium. Konverentsil osalesid kokku 8 Lasnamäe kooli esindajad. Päeva esimeses pooles kuulati ettekandeid kliimamuutustest, kaasavast eelarvest Lasnamäe keskkonnasõbralikumaks muutmisel ja õppeaedade loomisest ning hooldamisest. Samuti korraldati lühike ekskursioon Lasnamäe vaatamisväärsustega tutvumiseks. Pärast lõunapausi viis iga osalenud kool läbi töötoa teemal "Vanade asjade uus elu".  Meie kooli tiimis olid Annabel Ader ja Lisandra Leisson 9.d klassist, Helle Pallas, Mariete Teder, Grete Värnik ja Kendra Marjapuu 7.b klassist, Kristina Kolesova 9.a klassist, õpetajad Liis Klimov, Jana Zebergs ja Külli Ratassepp ning koolijuht Aivi Osman.  Annabel ja Lisandra viisid läbi meie ko