2.b klass ja õpetaja osalesid rahvusvahelises toataimede ja elurikkuse projektis "HOB`s Adventure - Hands on Biodiversity"
Tallinna Kuristiku
Gümnaasiumi õpetajana osalesin Erasmus+ programmi projektis “HOB`s Adventure – Hands on Biodiversity”. Projekt kestab 1. septembrist 2018 – 31. augustini 2020
ning on mõeldud 5-9-aastaste laste õpetajatele. Eestist osalevad 10 kooli ja
lasteaeda. Projekt toetab Rohelise Kooli programmi teemasid „Elurikkus“,
„Globaalne kodakondsus“ ning „Tervis ja heaolu“.
Projekti juhtpartner
on MTÜ Koolitus- ja Nõustamiskeskus HARED, teiseks partneriks Eestist on Lehola
Keskkonnahariduskeskus. Rahvusvahelisteks koostööpartneriteks on Läti,
Sloveenia ja Island.
Meie ühine eesmärk oli välja töötada erinevaid tunnikavasid, et õpetada lastele elu mitmekesisust. Ühiselt koostatakse kogumik tegevusjuhistest õpetajatele keskkonnahariduse edendamiseks.
Idee oli ühendada
looduse õppimine ja nutikad õppevahendid. Suur väljakutse oli mõelda välja
tunnikavasid, mis sobiks õppuritele kõikjal maailmas.
Projekti raames külastasime koostööpartnereid, kus õppisime tundma nende maa loodust, õppekavasid, õppevahendeid ja -meetodeid ja loomulikult ägedaid kolleege. Projekti raames külastasin 4.- 9. veebruaril 2019 Lätit, 10.- 15. juunil 2019 Islandit ja 7.- 12. oktoobril 2019 Sloveeniat. 11.-14. veebruaril 2020 toimus kohtumine Eestis.
Minu jaoks oli põnev
õppida, märgata ja suhelda oma koostööpartneritega. Põnev väljakutse oli mõelda
välja õppetegevusi, mis sobiksid kasutamiseks õpilastele erinevatest maadest.
Algselt mõtles iga maa oma tunnikavad välja ja kohtudes partneritega katsetasime tunnikavasid üksteise peal, arutasime, mida lisada või millest loobuda. Tore oli töötada inimestega, kes nautisid katsetamist, avastamist ja koostööst. Alati oli külla kutsunud riik valmistanud ette tegevusi ja matku, et õpiksime tundma nende riiki. Külastasime kohalikke koole ja kohtusime õpetajatega. Külastasime tunde ja õppisime, milliseid meetodeid kasutasid õpetajad. Sain õpetajana mitmeid ideid, kuidas tuua rohkem rohelust ja elu klassiruumi.
Praeguseks on ühise töö tulemusena valminud tunnikavade, projektide ja tegevuste käsiraamat. Ingliskeelne versioon sellest on valmis ja selle leiab projekti koduleheküljelt:
Käsiraamat tõlgitakse eesti keelde suvel ning sügisel on plaanis seda
õpetajatele tutvustada.
Meie projekt sai ka kutse osaleda Maailma Looduskaitse Liidu (IUCN) kongressil,
mis pidi toimuma sel suvel Prantsusmaal Marseille`s, ent eriolukorra tõttu on
lükatud edasi. See on väga väärikas foorum, oleme uhked, et meie projekti peeti
nii oluliseks, et esitlus valiti välja 1450 konkureeriva teema hulgast kui kogu
maailmale huvipakkuv.
Olen oma klassiga katsetanud käsiraamatusse pandud tunnikavasid. Ma arvan, et antud käsiraamatut hakkavad usinalt kasutama ka meie kooli I kooliastme õpetajad. Tänu projektis osalemisele on avardunud minu kui pedagoogi silmaring. Tean, kui oluline on õpetada lapsi loodust märkama ja hoidma. Rohelist keskkonda ja mõtteviisi saab õpetada ja õppida kõikjal, tähtis on tahe ning eeskuju.
Kommentaarid
Postita kommentaar