Kohal oli 19 õpilast ja 4 õpetajat. Allpool on tutvumiseks tänane protokoll:
|
|
||
Rohelise Kooli projektikoosoleku
protokoll |
|
14. september 2020, nr. 1 |
|
Tallinn |
|
||
Algus
14.00, lõpp 14.45
Juhatas:
Karmen Kisel
Protokollis:
Ly Melesk
Võtsid
osa: ......
Õpetajad: Ele-Marika Sooväli, Kirsti Vooglaid
Päevakord:
1.
Rohelise kooli projekti tutvustamine töörühmas olevatele uutele õpilastele
2.
Kolme põhiteema valimine ja tutvustamine 2020/21 õppeaastaks ja tegevuste
planeerimine
3.
Õpilaste ettepanekud tegevuskavva
4. Keskkonnaküsitluse läbi viimisest
1.
Rohelise kooli projekti tutvustamine töörühmas olevatele uutele õpilastele
KUULATI:
Karmen
Kisel andis ülevaate Rohelise kooli projektist, et uued töörühmaga liitunud
õpilased teemaga kurssi viia. Eesmärk on saada teada, kui keskkonnasõbralikult
on korraldatud meie kooli igapäevane tegevus, kui hästi on õppetöös korraldatud
meie õpilaste võimalus kujuneda keskkonnasõbralikuks ja uurida võimalusi
tegutsemiseks, et meie kool muutuks iga aastaga keskkonnasõbralikumaks. Oleme
projektis alates sügisest 2017. Kevadel 2020 omistati meie koolile teist korda
roheline lipp ja tõsteti esile meie klasside keskkonnategude projekti. Oodatud
on erinevad algatused ja ettevõtmised, mis aitaks Kuristiku koolipere
keskkonnateadlikkust tõsta. Kisel tunnustas eelmisel aastal aktiivselt
keskkonnategevustes osalenud RK töörühma liikmeid ja tõi näiteid huvitavamatest
klasside algatustest – kohvipuru kogumine uue energia tootmiseks (4. klassid),
rahakorjandus Austraalia loomade aitamiseks peale põlengut (9c tüdrukud), prügi
sorteerimise töötoad 2. klassidele (mida viisid läbi 10. klasside õpilased),
100 lillesibula istutamine kooli ringpeenrasse jmt.
Kisel
rääkis eraldi ka 4. septembril rajatud õppeaiast ja selle eesmärkidest ning
näitas koosolekutele kogunenutele õppeaia rajamise talgute pilte. Õppeaias
hakkavad tarbetaimi kasvatama I kooliastme õpilased. Kevadel kasvatatakse
köögiviljataimi klassis ette ja siis istutatakse õue peenrakastidesse.
Ka sel aastal on põhieesmärk Rohelise kooli tegemisi koolis laiemalt levitada, et kogu koolipere panustaks ja keskkonnateemadega ei tegeleks kitsalt ainult keskkonnatöörühm. Jätkame klassi keskkonnateo algatusega. See tähendab, et iga klass püüab aasta jooksul teha vähemalt ühe keskkonnale kasuliku või keskkonna kaitsmist propageeriva teo. Kisel saadab klassijuhatajatele taas Exceli tabeli, kuhu iga klass saab oma tegevuse märkida ja kui see on tehtud, siis saata pildimaterjali ja ka väike kokkuvõte, kuidas tegevus õnnestus. Kõiki neid tegusid kajastatakse Kuristiku roheliste blogis, enamikku vahvatest algatustest ka kooli FB lehel.
OTSUSTATI:
1.1.
Kaasata kõik klassid aktiivsemalt Rohelise kooli tegevustesse
1.2.
Kutsuda iga klass üles tegema oma klassi keskkonnategu – klassijuhatajad fikseerivad
hiljemalt 15. oktoobriks K. Kiseli saadetavasse Exceli tabelisse info, millise
tegevuse on klass otsustanud läbi viia. Tegevus otsustatakse ühise arutelu
tulemusel klassijuhataja tunnis.
1.3.
Peale klassi keskkonnategu saadavad klassijuhatajad Kiselile ja Ratassepale
toimunud tegevuse lühikirjelduse ja mõned pildid.
1.4. Keskkonnategu peab tehtud olema enne 7. juunit 2021
2.
Kolme põhiteema tutvustamine 2019/20 õppeaastaks ja tegevuste planeerimine
KUULATI:
K.
Kisel teatas töörühmale, et käesoleva aasta põhiteemad, millega kavatseme kindlasti
süvendatult tegeleda on:
1. Tervis ja heaolu
2. Globaalne kodakondsus
Kool
on kaasatud ka Erasmus+ projekti, mille koordinaator on N. Kedrov ja kus on
teemaks just eri riikide koolides antav keskkonnaharidus. Loodetavasti
reisimispiirangud mingil ajal leevenduvad ja siis saavad meie õpilaste rühmad
ka teisi Euroopa koole külastada, et näha,, millised on seal Rohelise kooli
tegevused.
Tervis ja heaolu on hetkel väga tähtis teema ka seoses Covid-19 piirangutega. Meie kool on Liikuma kuttsuv kool. Lisaks on projekti fookuses söökla puhveti tervislikkus, õuetundide sisustamine ja liiklusturvalisus. Sel aastal püüame rohkem tähelepanu pöörata õpilaste vaimsele tervisele ja selle toetamisele – koduõpe ei sobi kõigile, kevadine eriolukord oli laste psüühikale raske. Kutsume üles oma klassikaaslase muret märkama ja sellest teada andma – koolil on nüüd kaks psühholoogi.
Kisel
teatas, et valida on vaja ka kolmas teema ja pakkus valikuks välja teemad
„Puhas vesi“ ja „Elurikkus ja õueala“.
Puhta
vee teema on meie igapäevaelus aktuaalne nii hügieeni seisukohalt, mida oleme
viimasel ajal teravalt teadvustanud, aga loomulikult on vesi elu alus. Mitmed meie
5. ja 6. klassid on käinud KIK õppekäikudel, kus uuritakse veeorganisme ja
puhta vee olulisust elusloodusele. Käikudega plaanime jätkata.
Elurikkuse
ja õueala teema on aktuaalne, kuna rajasime sügisel õppeaia, kuhu lapsed
hakkavad taimi ette kasvatama. Lisaks on jätkuvalt plaan sildistada kõik
erinevad puuliigid meie kooli õuel ja püüda leida üks ala, mida ei niidetaks
suve vältel, et jälgida elurikkuse arengut.
Toimus
arutelu, millist teemat valida ja lõpliku hääletuse tulemusel valis töörühm
kolmandaks teemaks „Elurikkus ja õueala“.
OTSUSTATI:
2.1. TKG Rohelise kooli kolm põhiteemat 2020/21 õppeaastal on: Globaalne kodakondsus; Tervis ja heaolu; Elurikkus ja õueala
3.
Õpilaste ettepanekud tegevuskavva
Õpilaste
poolt tulid I trimestri tegevusteks ja kooli keskkonnateadlikumaks muutmiseks
järgmised ettepanekud:
Tuleks
disainida ja pakkuda kooli logoga korralikke
kvaliteetseid laiu peapaelu, mis soodustavad vahetunnis õues terveks
jäämist – mugavad ja kerged, hoiavad kõrvad ja otsaesise soojas ja annavad ka
ühtsustunnet. Neid on hea ka kehalise tunnis kanda.
Õues
võiks olla varjualune, et saaks vihmaga mängida – peetakse silmas just
haljasala.
Rohkem
erinevate pallimängude palle õue.
Rohkem
organiseeritud liikumis ja spordivahetunde õues!
Koristustalgud
väikeprügi koristamiseks – maailmakoristusnädal 14.-19.09. K. Kisel juhtis
siinkohal õpilaste tähelepanu sellele, et mõni klass saaks maailmakoristuspäeva
talgutega ehk juba oma klassi keskkonnateogi tehtud. Tuleb vaid leida tunnike
aega, varustada end väikse kilekoti ja kummikinnastega ja nt tunnike üheskoos
kooli ümbrusest väikeprügi kokku korjata.
Kooliõue
haljastus on õpilaste hinnangul vaja sildistada (st puudele-põõsastele
nimetused).
Õppeaia
taimeliigid on ka vaja märgistada -
ettepanek korraldada I kooliastmes kauneima taimesildi valimise konkurss.
Ülejäänutest saab teha väikse näituse, parim lamineeritakse ja läheb õue
peenrasildiks. Sildid võiks olla umbes formaadis 5x15cm.
Koolikott
võiks kergem olla – rohkem Opiq kasutamist, õpilaste ettepanekul võiks
korraldada ka õpikuvaba päeva.
Arvuti-
ja nutitelefonivaba päev.
Õpilased
soovisid kooli teaduspäeva – K. Vooglaid ütles, et see tuleb 28.09.
Loodusainete
õpetajad soovitasid kevadel mingi ala piiramist aiakesega ja niitmata jätmist
(ca 3X3m näiteks). K. Kisel arvas, et selle ala võiks ümbritseda madala aiaga.
Ilus oleks see ala teha algklasside akende alla, kus kevadeti kasvavad kaunid
nurmenukud.
OTSUSTATI:
3.1. Õpilaste ettepanekute ja ideedega püütakse võimalikult palju arvestada ja nende pakutud algatusi toetada.
4.
Keskkonnaülevaatuse läbi viimisest
KUULATI:
Karmen
Kisel peatus keskkonnaküsitluse teemadel. Sarnaselt eelmisele aastale tuleb
meil läbi viia küsitlus klassides, seekord korraldame selle 3.-12. klassides,
nii et iga klass saaks ühele teemale vastata ja kommentaariks oma arvamust
avaldada. Küsitlus viiakse läbi
klassijuhataja tunni raames, soovitavalt samas tunnis, kus toimub arutelu
klassi keskkonnateo valmiseks. Igale klassile tuleb oma teema ja küsitlusleht,
mille Karmen Kisel edastab ise kõigile klassijuhatajatele. Neis klassides, kus on Rohelise kooli töörühma
liikmeid, on asi väga lihtne: needsamad töörühma liikmed aitavad klassijuhataja
tunnis klassijuhatajal küsitluse läbi viia ja tulemusi märkida. Kindlasti tuleb
paberile märkida ka see, mitu õpilast küsitlemise ajal üldse klassiruumis
viibis, sest osad võivad osadele küsimustele vastamata jätta ja siis on
tulemuste arvutamine keeruline, kui ei tea, kui suur algne valim oli.
Väga soovitatav on küsitluse ajal lastelt kommentaare küsida ja nende arvamust küsimuste kohta või lisamõtteid -need palun kirjutada vabas vormis küsitluse all olevasse lahtrisse. Üldiselt teenib see keskkonnaküsitlus ikkagi eesmärki teadlikkust tõsta, mida oskab oma kogemuste ja teadmistega teha iga täiskasvanu, eriti õpetajaharidusega. Seega, kui ankeedis on nt küsimus, millist liiklusvahendit õpilane kooli jõudmiseks kasutab, tasub hiljem arutleda, milline liikumisviis saastab õpilaste hinnangul keskkonda kõige vähem. Küsitlus toimub lihtsal põhimõttel: õpetaja loeb küsimuse ja kuna need on valdavalt kas-küsimused, siis õpilased hääletavad (vastavalt kas siis ei- või jah-vastuse poolt). Abilised (Kui klassis on, siis RK töörühma liikmed, kui pole, siis hakkajamad õpilased) märgivad tulemused arvuliselt tabelisse ja püüavad ka kommentaarid üles kirjutada kiiresti. Seda viimast võib ka õpetaja teha peale küsitlust.
OTSUSTATI:
3.1.
Karmen Kisel toimetab klassijuhatajate kätte keskkonnaülevaatuse ankeedid
hiljemalt 21.09
3.2.
Klassijuhataja tundides viiakse läbi küsitlus ja täidetud küsitluslehed
tagastatakse Kiselile hiljemalt 16.
oktoobriks 2020
3.3.
Keskkonnaküsitluse tulemuste alusel koostab K. Ratassepp koostöös K. Kiseliga TKG
Rohelise kooli tegevuskava 2020/21 ja K. Kisel TKG keskkonnaanalüüsi
Kommentaarid
Postita kommentaar