Otse põhisisu juurde

Jelizaveta Grintšuk (11b) kirjutas Postimehte artikli meie Rohelise kooli tegemistest

 Äsja ilmus venekeelses Postimehes vahva artikkel Kuristiku Gümnaasiumi Rohelise kooli töörühma algatustest ja klasside keskkonnategudest. Originaalartiklit koos vahva pildimaterjaliga näeb siit:

https://rus.postimees.ee/7118436/ot-posadki-narcissov-do-sbora-kofeynoy-gushchi-kak-lasnamyaeskie-shkolniki-vedut-borbu-za-ekologiyu?fbclid=IwAR0PC6T4EaqGnNdYOwe2osSFK4VpAMFhDb5aYEt-TKgfouHthy2zFYwG9Ms

Autor, kes on venekeelse Postimehe noor reporter, saatis meile ka artikli eestikeelse tõlke:

Viimastel aastatel on keskkonnasõbralikkuse teemad väga populaarsed. Mõned inimesed eelistavad juba praegu just biolagunevatest materjalidest pakendeid, zero waste printsiipi praktiseerivate arv kasvab, aga mida tehakse õpilaste teadlikkuse tõstmiseks Eesti koolides? 4.-6. klassi õppejuht, saksa keele õpetaja ja projekti “Roheline kool” juht Karmen Kisel jutustas SSE Riga ja Rus.Postimehe Ajakirjanduse suvekooli vilistlasele Jelizaveta Grintšukile sellest, mida tehakse Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis keskkonna heaks.

Tallinna Kuristiku Gümnaasium osaleb juba neljandat aastat rahvusvahelises programmis “Roheline kool”, mille raames korraldatakse koolis teist aastat järjest aktsiooni “Keskkonnategu”. See näeb välja nii, et iga klass või õpilaste rühm valivad, mida kasulikku nad saaksid teha keskkonna või õpilaste tervise jaoks ja viivad seda ellu. 

“Aktsiooni raames on tehtud palju erinevaid asju. Kõige populaarsemad tegevused on  koristustööd kevadel ja sügisel koolihoovis, talgupäevad, näiteks Maailmakoristuspäev,  ja Peatu! Vaata! Veendu! märgistamine. Lisaks toimuvad meil igasugused plakatikonkursid ja parimaid töid oleme riputanud kraanikausside kohale või stepslite juurde. Plakatid õpetavad, kuidas säästa vett ja energiat”, jutustab Karmen Kisel.



Kisel tõstis ka esile kõige lahedamad tegevused. Neljandate klasside õpilased kogusid Pauligi kampaania raames kodudes ja kontorites kohvipuru, millest Paulig kavatses hiljem toota energiat. Nad kogusid täis suured kahesajaliitrised prügikotid. Aga näiteks üheksanda klassi õpilased istutasid oma algatusel koolihoovi 100 nartsissisibulat ja kümnendate klasside õpilased tegid prügisorteerimise õpitubasid teise ja kolmanda klasside õpilastele. Sellel aastal on ka plaanis varjupaigas olevate loomadega jalutamas käimine, riiete kogumine ja annetamine Suurperede Liidule ja rannaala koristamine Pirital koostöös Lasnamäe sotsiaalhoolekande osakonnaga.

“Hea küll, kui me koristame kooli õues, siis õu saab puhtamaks, aga eelkõige olen mina seisukohal, et kui õpilane koristab, siis järgmine kord ta ise kommipaberit maha ei viska. Samamoodi, kui ta istutab lillesibula ja näeb kuidas sellest tuleb lill, siis ta järgmine kord sellesse peenrasse ei astu. Kui vanem õpilane viib tundi läbi nooremale, siis noorem kuulab paremini ja vanem saab kogemust. See aktsioon on orienteeritud sellele, et õpilane ise näeks, kuidas muutub tema mõttemaailm ja kõik ümberringi. Ja kui õpilane arvab, et ta teeb seda tegu lihtsalt selle pärast, et ta on kohustatud seda tegema, siis tegelikkuses tõstab see ikkagi õpilase teadlikkust. Meie eesmärkideks on teadlikkuse tõstmine, kogemuse saamine ja see et õpilased hakkaksid mõtlema, milleks sellised tegevused vajalikud on”, järeldas Karmen Kisel. 


 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Maa päeva viktoriin

Teisipäeval, 16. aprillil toimus meie koolis rahvusvahelise Maa päeva raames keskkonnateemaline viktoriin, millest võtsid osa kõik 1.-4. klassid. Viktoriini eesmärk oli juhtida õpilaste tähelepanu keskkonnaprobleemidele ning innustada neid olukorda parandama. Õpilastel tuli individuaalselt vastata 15 küsimusele, misjärel üheskoos vastuseid kontrolliti. Igas klassis selgitati välja kolm kõige keskkonnateadlikumat õpilast. Hanna Kivila

Keskkonnaküsitluse põhjal valmis selle aasta keskkonnaanalüüs

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi 2022. aasta keskkonnaülevaatuse analüüs Oktoober 2022 Eesmärk: Keskkonnaülevaatuse eesmärk on kaardistada hetkeseis Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis ja leida suurimad probleemid ja muutmist vajavad olukorrad. Protsess: Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi keskkonnaülevaatuse läbiviimist septembris ja oktoobris koordineeris Rohelise Kooli töörühma juht K. Ratassepp. Keskkonnaküsitluse viisid läbi kõikide klasside klassijuhatajad. Küsitlus oli elektrooniline. Võimalusel viidi küsitlemine läbi koolis klassijuhataja tunni raames, et õpilasel oleks võimalik saada abi või lisainfot küsimuste osas. Vaadeldi 9 teema olukorda kooli igapäevaelus, majandamises ja õppetöös. Keskkonnaülevaatus viidi läbi 26.09 – 11.10. 2022. Õpilaste hulgas viidi küsitlus läbi klasside kaupa, iga teemat käsitleti erineva vanuseastme klassides. Küsitlused olid koostatud keskkonnas MS Forms. Õpilased said vastata nutitelefoni, tahvelarvuti või arvuti abil. Keskmiselt oli küsitluste

Maailmaharidusnädal Kuristiku Gümnaasiumis

Maailmahariduse teemad on õppekava pädevusi toetavad teemad paljudes ainevaldkondades. Seetõttu on meie koolis maailmahariduspäevi või nädalat mitmel korral läbi viidud. Sel aastal keskenduti lasteõiguste teemale ja laste olukorrale maailmas. Klassijuhatajad viisid läbi teemakohase tutvustava tunni, puudutades laste elu ja õiguste teemat mujal maailmas. Koolimaja A-korpuse I korrusel olid väljas erinevate maade kooliolusid ja maailmaharidust tutvustavad infoplakatid ning fotod. Maailmahariduse nädala raames toimusid mitmesugused tegevused: sotsiaalainete tundides koostati inimõiguste puu, vaadati filme ja arutleti nähtu üle, osaleti MTÜ Mondo poolt läbiviidud töötubades ning kohtuti külalistega International Organization of Migration. Kõige suuremaks ürituseks oli 11. klasside osavõtul toimunud ÜRO istungi simulatsioon, kus õpilased tutvustasid 14 erineva riigi laste võimalusi koolis käia ning lasteõigusi üldisemalt. Eelnevalt otsiti teemakohast infot, valmistati tutvustavaid plakat