Allpool on tutvumiseks Rohelise kooli 1. koosoleku protokoll:
Algus 14.00, lõpp 14.50
Juhatas: Karmen Kisel
Protokollis:
Külli Ratassepp
Võtsid
osa: Kristiina Smirnov 7b, Anastasia Blähhin 7b, Sandra Aint 5c, Vivtoria Prunn
5c, Piret Sepp 6d, Angeelika Kibena 6d, Maria Slivin 4a, Selina Tsiunchik 6b, Elisabeth
Tiks 6b, Liseteli Andrejev 6b, Hanna jaanimäe 6c, Getter Võerahansu 10a, Merian
Rööpson 10a, Milena Beloussova 8b, Krislin Tatter 8b, Jakob Jan Linnas 9a,
Tristan kask 9a, Rasmus Rute 9a, Jasmine Gurevitš 4b, Brita Bondartšuk 4b, Jan
Anders Võsula 12b, Keili Aruvee 4c, Elizabeth Treiberk 4c
Õpetajad:
Ele-Marika Sooväli, Ly Melesk
Päevakord:
1.
Rohelise kooli projekti tutvustamine töörühmas olevatele uutele õpilastele
2.
Kolme põhiteema valimine ja tutvustamine 2021/22 õppeaastaks ja tegevuste
planeerimine
3.
Õpilaste ettepanekud tegevuskavva
4. Keskkonnaküsitluse läbi viimisest 2021/22 õppeaastal
1.
Rohelise kooli projekti tutvustamine töörühmas olevatele uutele õpilastele
KUULATI:
Karmen Kisel andis ülevaate Rohelise kooli projektist, et uued töörühmaga liitunud õpilased teemaga kurssi viia. Eesmärk on saada teada, kui keskkonnasõbralikult on korraldatud meie kooli igapäevane tegevus, kui hästi on õppetöös korraldatud meie õpilaste võimalus kujuneda keskkonnasõbralikuks ja uurida võimalusi tegutsemiseks, et meie kool muutuks iga aastaga keskkonnasõbralikumaks. Oleme projektis alates sügisest 2017. Meie koolile on kaks korda omistatud roheline lipp, kevadel 2021 saatis president K. Kaljulaid tänusõnad ja tunnustuse, et oleme aktiivselt programmi tegevustega jätkanud. Oodatud on erinevad algatused ja ettevõtmised, mis aitaks Kuristiku koolipere keskkonnateadlikkust tõsta. Kisel tunnustas eelmisel aastal aktiivselt keskkonnategevustes osalenud klasse ja rääkis eelmisel sügisel rajatud õppeaiast ja seal aasta jooksul toimunust. Ka sel aastal on põhieesmärk Rohelise kooli tegemisi koolis laiemalt levitada, et kogu koolipere panustaks ja keskkonnateemadega ei tegeleks kitsalt ainult keskkonnatöörühm. Jätkame klassi keskkonnateo algatusega. See tähendab, et iga klass püüab aasta jooksul teha vähemalt ühe keskkonnale kasuliku või keskkonna kaitsmist propageeriva teo. Kisel saadab klassijuhatajatele taas Exceli tabeli, kuhu iga klass saab oma tegevuse märkida ja kui see on tehtud, siis saata pildimaterjali ja ka väike kokkuvõte, kuidas tegevus õnnestus. Kõiki neid tegusid kajastatakse Kuristiku roheliste blogis, enamikku vahvatest algatustest ka kooli FB lehel. Kahjuks tõmbas eelmisel õppeaastal pandeemia ägenemine enamikele ühistele planeeritud keskkonnategudele kriipsu peale, kuna lapsed olid pool ajast distantsõppel või ei tohtinud koguneda, aga sel aastal loodame olukorra paranemist ja kutsume klasse üles aktiivselt huvitavaid tegusid välja mõtlema ja pakkuma. Esimene võimalus panustada on juba maailmakoristusnädalal septembri lõpus.
OTSUSTATI:
1.1.
Kaasata kõik klassid aktiivsemalt Rohelise kooli tegevustesse
1.2.
Kutsuda iga klass üles tegema oma klassi keskkonnategu – klassijuhatajad
fikseerivad hiljemalt 10. oktoobriks K. Kiseli saadetavasse Exceli tabelisse
info, millise tegevuse on klass otsustanud õppeaasta jooksul läbi viia. Tegevus
otsustatakse ühise arutelu tulemusel klassijuhataja tunnis.
1.3.
Peale klassi keskkonnategu saadavad klassijuhatajad Kiselile ja Ratassepale
toimunud tegevuse lühikirjelduse ja mõned pildid.
1.4. Keskkonnategu peab tehtud olema enne 10. juunit 2022
2.
Kolme põhiteema tutvustamine 2021/22 õppeaastaks ja tegevuste planeerimine
KUULATI:
K.
Kisel teatas töörühmale, et käesoleva aasta põhiteemad, millega kavatseme
kindlasti süvendatult tegeleda on:
1. Tervis ja heaolu
2. Globaalne kodakondsus
Kool
on kaasatud ka Erasmus+ projekti, mille koordinaator on N. Kedrov ja kus on
teemaks just eri riikide koolides antav keskkonnaharidus. Loodetavasti saavad
sel aastal 5 meie õpilast ja 3 õpetajat ka projektipartnereid külastada ja
toimub planeeritud kohtumine Kreekas. Kooli on taas saabumas välisvabatahtlik,
kes tutvustab aasta jooksul õpilastele oma kodumaa kultuuri ja tavasid. Lisaks
on kooli lisandunud mitu välismaalasest õpilast, keda koolipere igati toetama
ja abistama peaks. 10 õpetajat osalevad algaval õppeaastal Erasmus+ väliskoolitustel,
kus siduvaks teemaks on keskkonnateadlikkuse, tervise ja säästva eluviisiga
seonduv. Seetõttu ongi üheks meie põhiteemaks „Globaalne kodakondsus“.
Tervis
ja heaolu on seal aastal väga tähtis teema, sest on liikumisaasta ja
ülelinnaliseks tegevuseks on välja töötatud aasta tegevuste plaan, kus igal
kuul on oma teema. Neid teemasid on hea kasutada oma klassile sobiliku
keskkonnateo valimisel, aga muidugi püütakse teemakohaseid tegevusi ja üritusi
koolis ka koostöös projektidega Liikuma kutsuv kool, Roheline kool ja
tervisenõukoguga korraldada. Teemad on:
September: Liikumiskuu
Liikumisaktiivsuse
suurendamine ning turvalise liikluskultuuri edendamine (ohutu lasteaia- ja
koolitee).
Oktoober: Vaimse tervise kuu
Vaimse
tervise ja heaolu toetamine (tunnete mõistmine, tasakaalu hoidmine, ärevuse ja
stressi leevendamine, toimetulek minapildi ja probleemidega, õnnelik olemine,
iseenda aktsepteerimine). Terves kehas terve vaim!
November: Märkamise ja heaolu kuu
Positiivse
sotsiaalse keskkonna loomine ning (küber)kiusamise märkamine ja ennetamine .
Detsember: Puhkuse ja une kuu
Puhkuse
ja taastumise olulisuse tähtsustamine, läbipõlemise ennetamine
Jaanuar: Tervisliku toitumise kuu
Tasakaalustatud
ja mitmekesise toitumise populariseerimine.
Veebruar: Olümpiakuu
Spordi
roll igapäevaelus läbi aja.
Märts: Vitamiinikuu
Vaimse
tervise tasakaalu hoidmine vaimse tervise viie vitamiini abil. Tasakaal on
peaasi!
Aprill: Südamekuu
Südametervise
hoidmine. Naer on terviseks!
Mai: Keskkonnakuu
Tervist
edendava keskkonna arendamine ning värskes õhus liikumine ja õppimine tervise
toetamiseks.
Kolmas teema tuleb valida koosolekul osalejate ettepanekute alusel. Koosolekul toimus arutelu. Õpilaste poolt pakuti kolmandaks teemaks elurikkust, kliimamuutusi ja transpordi teemat. Kuna elurikkuse ja õueala teema on meil nüüd mitu aastat olnud, siis otsustasime valid sel aastal aktiivsemaks tegevuseks transpordi teema, rõhuga transpordi ja kliimamuutuste seoste leidmisele ja kliimateadlikute liikumisviiside propageerimisele, mida omakorda toetavad meie kooli pikaajalised traditsioonilised tegevused nagu projekt „Peatu!Vaata!Veendu!“ ja jalgrattakoolitus ning liikumisnädala tegevused.
OTSUSTATI:
2.1. TKG Rohelise kooli kolm põhiteemat 2021/22 õppeaastal on: Globaalne kodakondsus; Tervis ja heaolu; Transport
3.
Õpilaste ettepanekud tegevuskavva
Õpilaste
poolt tulid I trimestri tegevusteks ja kooli keskkonnateadlikumaks muutmiseks
järgmised ettepanekud:
-
Söökla menüü
mitmekesistamine (taimetoit!) ja kiirem teenindus, et õpilased jõuaksid süüa ka
(juhiti tähelepanu ka, et söökla töötajatel võiks olla kaitsemaskid ja kindad)
-
Sooja kampsuni
päeva korraldamine talvel (küttekulude säästmiseks)
-
Puhveti menüü
tervislikuks muutmine (eriti sooviti näha taas salateid ja wrappe ning
juurvilja-puuviljavankrit)
-
Klasside
liikumisvõistlus ja et arvestataks ka jalgsi kooli tulijaid, mitte vaid rattaga
-
Rattamatkapäev
kooli lähiümbruses väiksematele klassidele maikuus
-
Orienteerumine
vanalinnas või mõnes muus piirkonnas
- Elurikka ala tekitamine. Ettepanek on jätta kevadel 2022 niitmata ala, mis jääb staadioni tagaservas multšiga jooksuraja ja kooli aia vahele. Sinna tekiks sel juhul taimerikkam ala, kus saaks loodusõpetuse tunni raames vaatlusi teha.
OTSUSTATI:
3.1. Õpilaste ettepanekute ja ideedega püütakse võimalikult palju arvestada ja nende pakutud algatusi toetada.
4.
Keskkonnaülevaatuse läbi viimisest
KUULATI:
Karmen
Kisel peatus keskkonnaküsitluse teemadel. Sarnaselt eelmisele aastale tuleb
meil läbi viia küsitlus klassides, seekordki korraldame selle 3.-12. klassides,
nii et iga klass saaks ühele teemale vastata. Uuendusena viiakse küsitlus
läbi elektroonilise ankeedi abil ja klassijuhataja tunni raames, soovitavalt
samas tunnis, kus toimub arutelu klassi keskkonnateo valmiseks.
Kisel rääkis, et sisestas kõik keskkonnaküsitluse tavapärased küsimused Formsi ja lingi abil saab täpsema ja vahetuma kokkuvõtte õpilaste vastustest. Lisaks jääb ära paberite paljundamine, jagamine ja käsikirjaliste vastuste kokku arvutamine. Igale klassile tuleb oma teema ja küsitluslink, mille Karmen Kisel edastab tabelina klassijuhatajatele. Küsitluse läbi viimise periood on 15.09-30.09. Klasside üldteemade tulemused edastatakse hiljem klassijuhataja mailile ja nii saab need klassiga koos läbi vaadata ja arutada, kus on suurimad kitsaskohad ja vajakajäämised ning kuidas keskkonnateadlikkumalt käituda. Üldiselt teenib see keskkonnaküsitlus ikkagi eesmärki teadlikkust tõsta, mida oskab oma kogemuste ja teadmistega teha iga täiskasvanu, eriti õpetajaharidusega. Seega, kui ankeedis on nt küsimus, millist liiklusvahendit õpilane kooli jõudmiseks kasutab, tasub hiljem arutleda, milline liikumisviis saastab õpilaste hinnangul keskkonda kõige vähem. Loomulikult võib arutleda ka küsitluse ajal klassijuhataja tunnis, seega palun mitte anda seda ankeeti lastele iseseisvaks koduseks täitmiseks, siis on võibolla ka vastajate arv madal, aga kindlasti palun teha see ära koolis kohapeal.
OTSUSTATI:
3.1.
Karmen Kisel saadab 3.-12. klassi klassijuhatajatele küsitluste lingid
3.2.
Klassijuhata jagab linki oma õpilastega eKooli vahendusel ja küsitlusele vastatakse
ajavahemikus 15.09- 30.09.2021
3.3. Keskkonnaküsitluse tulemuste alusel koostab K. Kisel koostab TKG keskkonnaanalüüsi ja K. Ratassepp koostöös K. Kiseliga TKG Rohelise kooli tegevuskava 2021/22
Kommentaarid
Postita kommentaar