Otse põhisisu juurde

Toimus selleaastane esimene Kuristiku Roheliste koosolek

 Allpool on tutvumiseks Rohelise kooli 1. koosoleku protokoll:

Algus 14.00, lõpp 14.50

Juhatas: Karmen Kisel

Protokollis: Külli Ratassepp

Võtsid osa: Kristiina Smirnov 7b, Anastasia Blähhin 7b, Sandra Aint 5c, Vivtoria Prunn 5c, Piret Sepp 6d, Angeelika Kibena 6d, Maria Slivin 4a, Selina Tsiunchik 6b, Elisabeth Tiks 6b, Liseteli Andrejev 6b, Hanna jaanimäe 6c, Getter Võerahansu 10a, Merian Rööpson 10a, Milena Beloussova 8b, Krislin Tatter 8b, Jakob Jan Linnas 9a, Tristan kask 9a, Rasmus Rute 9a, Jasmine Gurevitš 4b, Brita Bondartšuk 4b, Jan Anders Võsula 12b, Keili Aruvee 4c, Elizabeth Treiberk 4c

Õpetajad: Ele-Marika Sooväli, Ly Melesk

 Päevakord:

1. Rohelise kooli projekti tutvustamine töörühmas olevatele uutele õpilastele

2. Kolme põhiteema valimine ja tutvustamine 2021/22 õppeaastaks ja tegevuste planeerimine

3. Õpilaste ettepanekud tegevuskavva

4. Keskkonnaküsitluse läbi viimisest 2021/22 õppeaastal

1. Rohelise kooli projekti tutvustamine töörühmas olevatele uutele õpilastele

KUULATI:

Karmen Kisel andis ülevaate Rohelise kooli projektist, et uued töörühmaga liitunud õpilased teemaga kurssi viia. Eesmärk on saada teada, kui keskkonnasõbralikult on korraldatud meie kooli igapäevane tegevus, kui hästi on õppetöös korraldatud meie õpilaste võimalus kujuneda keskkonnasõbralikuks ja uurida võimalusi tegutsemiseks, et meie kool muutuks iga aastaga keskkonnasõbralikumaks. Oleme projektis alates sügisest 2017. Meie koolile on kaks korda omistatud roheline lipp, kevadel 2021 saatis president K. Kaljulaid tänusõnad ja tunnustuse, et oleme aktiivselt programmi tegevustega jätkanud. Oodatud on erinevad algatused ja ettevõtmised, mis aitaks Kuristiku koolipere keskkonnateadlikkust tõsta. Kisel tunnustas eelmisel aastal aktiivselt keskkonnategevustes osalenud klasse ja rääkis eelmisel sügisel rajatud õppeaiast ja seal aasta jooksul toimunust. Ka sel aastal on põhieesmärk Rohelise kooli tegemisi koolis laiemalt levitada, et kogu koolipere panustaks ja keskkonnateemadega ei tegeleks kitsalt ainult keskkonnatöörühm. Jätkame klassi keskkonnateo algatusega. See tähendab, et iga klass püüab aasta jooksul teha vähemalt ühe keskkonnale kasuliku või keskkonna kaitsmist propageeriva teo. Kisel saadab klassijuhatajatele taas Exceli tabeli, kuhu iga klass saab oma tegevuse märkida ja kui see on tehtud, siis saata pildimaterjali ja ka väike kokkuvõte, kuidas tegevus õnnestus. Kõiki neid tegusid kajastatakse Kuristiku roheliste blogis, enamikku vahvatest algatustest ka kooli FB lehel. Kahjuks tõmbas eelmisel õppeaastal pandeemia ägenemine enamikele ühistele planeeritud keskkonnategudele kriipsu peale, kuna lapsed olid pool ajast distantsõppel või ei tohtinud koguneda, aga sel aastal loodame olukorra paranemist ja kutsume klasse üles aktiivselt huvitavaid tegusid välja mõtlema ja pakkuma. Esimene võimalus panustada on juba maailmakoristusnädalal septembri lõpus.

OTSUSTATI:

1.1. Kaasata kõik klassid aktiivsemalt Rohelise kooli tegevustesse

1.2. Kutsuda iga klass üles tegema oma klassi keskkonnategu – klassijuhatajad fikseerivad hiljemalt 10. oktoobriks K. Kiseli saadetavasse Exceli tabelisse info, millise tegevuse on klass otsustanud õppeaasta jooksul läbi viia. Tegevus otsustatakse ühise arutelu tulemusel klassijuhataja tunnis.

1.3. Peale klassi keskkonnategu saadavad klassijuhatajad Kiselile ja Ratassepale toimunud tegevuse lühikirjelduse ja mõned pildid.

1.4. Keskkonnategu peab tehtud olema enne 10. juunit 2022

2. Kolme põhiteema tutvustamine 2021/22 õppeaastaks ja tegevuste planeerimine

KUULATI:

K. Kisel teatas töörühmale, et käesoleva aasta põhiteemad, millega kavatseme kindlasti süvendatult tegeleda on:

1. Tervis ja heaolu

2. Globaalne kodakondsus

Kool on kaasatud ka Erasmus+ projekti, mille koordinaator on N. Kedrov ja kus on teemaks just eri riikide koolides antav keskkonnaharidus. Loodetavasti saavad sel aastal 5 meie õpilast ja 3 õpetajat ka projektipartnereid külastada ja toimub planeeritud kohtumine Kreekas. Kooli on taas saabumas välisvabatahtlik, kes tutvustab aasta jooksul õpilastele oma kodumaa kultuuri ja tavasid. Lisaks on kooli lisandunud mitu välismaalasest õpilast, keda koolipere igati toetama ja abistama peaks. 10 õpetajat osalevad algaval õppeaastal Erasmus+ väliskoolitustel, kus siduvaks teemaks on keskkonnateadlikkuse, tervise ja säästva eluviisiga seonduv. Seetõttu ongi üheks meie põhiteemaks „Globaalne kodakondsus“.

Tervis ja heaolu on seal aastal väga tähtis teema, sest on liikumisaasta ja ülelinnaliseks tegevuseks on välja töötatud aasta tegevuste plaan, kus igal kuul on oma teema. Neid teemasid on hea kasutada oma klassile sobiliku keskkonnateo valimisel, aga muidugi püütakse teemakohaseid tegevusi ja üritusi koolis ka koostöös projektidega Liikuma kutsuv kool, Roheline kool ja tervisenõukoguga korraldada. Teemad on:

September: Liikumiskuu

Liikumisaktiivsuse suurendamine ning turvalise liikluskultuuri edendamine (ohutu lasteaia- ja koolitee).

Oktoober: Vaimse tervise kuu

Vaimse tervise ja heaolu toetamine (tunnete mõistmine, tasakaalu hoidmine, ärevuse ja stressi leevendamine, toimetulek minapildi ja probleemidega, õnnelik olemine, iseenda aktsepteerimine). Terves kehas terve vaim!

November: Märkamise ja heaolu kuu

Positiivse sotsiaalse keskkonna loomine ning (küber)kiusamise märkamine ja ennetamine .

Detsember: Puhkuse ja une kuu

Puhkuse ja taastumise olulisuse tähtsustamine, läbipõlemise ennetamine

Jaanuar: Tervisliku toitumise kuu

Tasakaalustatud ja mitmekesise toitumise populariseerimine.

Veebruar: Olümpiakuu

Spordi roll igapäevaelus läbi aja.

Märts: Vitamiinikuu

Vaimse tervise tasakaalu hoidmine vaimse tervise viie vitamiini abil. Tasakaal on peaasi!

Aprill: Südamekuu

Südametervise hoidmine. Naer on terviseks!

Mai: Keskkonnakuu

Tervist edendava keskkonna arendamine ning värskes õhus liikumine ja õppimine tervise toetamiseks.

Kolmas teema tuleb valida koosolekul osalejate ettepanekute alusel. Koosolekul toimus arutelu. Õpilaste poolt pakuti kolmandaks teemaks elurikkust, kliimamuutusi ja transpordi teemat. Kuna elurikkuse ja õueala teema on meil nüüd mitu aastat olnud, siis otsustasime valid sel aastal aktiivsemaks tegevuseks transpordi teema, rõhuga transpordi ja kliimamuutuste seoste leidmisele ja kliimateadlikute liikumisviiside propageerimisele, mida omakorda toetavad meie kooli pikaajalised traditsioonilised tegevused nagu projekt „Peatu!Vaata!Veendu!“ ja jalgrattakoolitus ning liikumisnädala tegevused.

OTSUSTATI:

2.1. TKG Rohelise kooli kolm põhiteemat 2021/22 õppeaastal on: Globaalne kodakondsus; Tervis ja heaolu; Transport

3. Õpilaste ettepanekud tegevuskavva

Õpilaste poolt tulid I trimestri tegevusteks ja kooli keskkonnateadlikumaks muutmiseks järgmised ettepanekud:

-          Söökla menüü mitmekesistamine (taimetoit!) ja kiirem teenindus, et õpilased jõuaksid süüa ka (juhiti tähelepanu ka, et söökla töötajatel võiks olla kaitsemaskid ja kindad)

-          Sooja kampsuni päeva korraldamine talvel (küttekulude säästmiseks)

-          Puhveti menüü tervislikuks muutmine (eriti sooviti näha taas salateid ja wrappe ning juurvilja-puuviljavankrit)

-          Klasside liikumisvõistlus ja et arvestataks ka jalgsi kooli tulijaid, mitte vaid rattaga

-          Rattamatkapäev kooli lähiümbruses väiksematele klassidele maikuus

-          Orienteerumine vanalinnas või mõnes muus piirkonnas

-          Elurikka ala tekitamine. Ettepanek on jätta kevadel 2022 niitmata ala, mis jääb staadioni tagaservas multšiga jooksuraja ja kooli aia vahele. Sinna tekiks sel juhul taimerikkam ala, kus saaks loodusõpetuse tunni raames vaatlusi teha.

OTSUSTATI:

3.1. Õpilaste ettepanekute ja ideedega püütakse võimalikult palju arvestada ja nende pakutud algatusi toetada.

4. Keskkonnaülevaatuse läbi viimisest

KUULATI:

Karmen Kisel peatus keskkonnaküsitluse teemadel. Sarnaselt eelmisele aastale tuleb meil läbi viia küsitlus klassides, seekordki korraldame selle 3.-12. klassides, nii et iga klass saaks ühele teemale vastata. Uuendusena viiakse küsitlus läbi elektroonilise ankeedi abil ja klassijuhataja tunni raames, soovitavalt samas tunnis, kus toimub arutelu klassi keskkonnateo valmiseks.

Kisel rääkis, et sisestas kõik keskkonnaküsitluse tavapärased küsimused Formsi ja lingi abil saab täpsema ja vahetuma kokkuvõtte õpilaste vastustest. Lisaks jääb ära paberite paljundamine, jagamine ja käsikirjaliste vastuste kokku arvutamine. Igale klassile tuleb oma teema ja küsitluslink, mille Karmen Kisel edastab tabelina klassijuhatajatele.  Küsitluse läbi viimise periood on 15.09-30.09. Klasside üldteemade tulemused edastatakse hiljem klassijuhataja mailile ja nii saab need klassiga koos läbi vaadata ja arutada, kus on suurimad kitsaskohad ja vajakajäämised ning kuidas keskkonnateadlikkumalt käituda. Üldiselt teenib see keskkonnaküsitlus ikkagi eesmärki teadlikkust tõsta, mida oskab oma kogemuste ja teadmistega teha iga täiskasvanu, eriti õpetajaharidusega. Seega, kui ankeedis on nt küsimus, millist liiklusvahendit õpilane kooli jõudmiseks kasutab, tasub hiljem arutleda, milline liikumisviis saastab õpilaste hinnangul keskkonda kõige vähem. Loomulikult võib arutleda ka küsitluse ajal klassijuhataja tunnis, seega palun mitte anda seda ankeeti lastele iseseisvaks koduseks täitmiseks, siis on võibolla ka vastajate arv madal, aga kindlasti palun teha see ära koolis kohapeal.


OTSUSTATI:

3.1. Karmen Kisel saadab 3.-12. klassi klassijuhatajatele küsitluste lingid

3.2. Klassijuhata jagab linki oma õpilastega eKooli vahendusel ja küsitlusele vastatakse ajavahemikus 15.09- 30.09.2021

3.3. Keskkonnaküsitluse tulemuste alusel koostab K. Kisel koostab TKG keskkonnaanalüüsi  ja K. Ratassepp koostöös K. Kiseliga TKG Rohelise kooli tegevuskava 2021/22 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

9.b tüdrukud käisid Toidupangas vabatahtlikuks

9.b klassi tüdrukud käisid koos klassijuhataja Valentina Tsirihhovaga Toidupangas vabatahtlikuna abiks, et abivajajatele toidupakke valmistada. See oli nende klassi keskkonnategu. Klass võeti vastu rõõmuga ja seletati neile, mida tuleb pakkidesse panna. Enne pakkimist said loomulikult kõik tüdrukud endale uhked Toidupanga põlled. Pakkimise alal jaotati tüdrukud kahte gruppi. Ka klassijuhataja töötas koos tüdrukutega usinasti. Juba tunni ajaga suutis esimene grupp tüdrukuid nii palju pakke teha, nii et majonees sai otsa. Tehti paus, käidi vett joomas ja karastati ennast Toidupanga poolt vabatahtlikele mõeldud joogivalikuga. Pakke kogunes nii palju, et vahepeal oli vaja ruumi juurde teha. Lõpuks kui ruumi oli juurde tehtud, jätkasid tüdrukud tööd. Vahepeal pidi jälle kottidele ruumi juurde tegema, aga sellegipoolest suutsid 9.b tüdrukud oma töö pool tundi varem ära teha. Tüdrukud said raske tööga lihtsasti hakkama ja see käik tekitas mitmeski huvi seal edaspidigi käia. Vabatahtlik abista

Meie kooli õpilane vabatahtlikuna Maailmakoristuspäeva videoülekande meeskonnas New Yorgis

2023. aasta maailmakoristuspäeval käis koristamas 19,1 miljonit inimest üle kogu maailma. 16. septembril kell kell 16 Eesti aja järgi alustati New Yorgi Eesti Maja juhtimiskeskuses videoülekannet maailmakoristuspäevast üle maailma. Otseülekandes näidati nii eelsalvestatud intervjuusid enam kui 140 riigi vabatahtlike meeskondadega kui tehti ka otselülitusi erinevatest tegevuspaikadest. Ülekannet juhtis ajakirjanik Colm Flynn. Meie 12.a klassi õpilane Sebastian Sepp osales vabatahtlikuna maailmakoristuspäeva videoülekande loomisel New Yorgi Eesti Majas. Tema ülesanne oli olla kaamera taga ning muuhulgas käis ta ka filmimas intervjuusid kohalike inimestega New Yorgi tänavatel. Ülekanne on järelvaadatav siin: https://www.youtube.com/live/KW8nt-I8HqY?si=PU39Rik8DV-gYIpw Sebastian tutvustas oma kogemusi ka kooliperele Rohelise kooli koosolekul 20. novembril.

Toimus Kuristiku heategevuslik jõululaat

12. detsembril toimus traditsiooniline Kuristiku heategevuslik jõululaat, kus kaubeldi omavalmistatud küpsetiste, maiustuste, käsitöö, ehete, jõulukaunistuste, piparkookidega. Laada korraldajateks olid 2.-4. klasside õpilased koos klassijuhatajate ja vanematega. Kaubavalik oli väga lai ning elav kauplemine toimus kõigil vahetundidel. Iga müüja annetas 50% oma tulust. Sellel aastal läheb meie ühine annetus, 570 eurot, Tallinna Lastehaigla Toetusfondile. Suur tänu kõigile õpilastele, õpetajatele ja vanematele, tänu kellele meie jõululaat taas toredasti teoks sai!