Otse põhisisu juurde

Meie õpilased Erin ja Karmen ning õpetaja Kirotar osalesid Euroopa noorte kohtumisel Lampedusal

Meie selleaastase Rohelise kooli üks põhiteemadest on globaalne kodakondsus. Teema hõlmab tutvumist teiste riikide rõõmude ja muredega ning koostööd noortega teistest riikidest. TKG sai kutse osaleda projektis “Siamo sulla stessa barca” (Me kõik oleme samas paadis) Lampedusal 30. sept- 3. okt. 2021. Kohtumisele sõitsid 12A klassi õpilased Erin Promet, Karmen Talviste ja õpetaja Marilis Kirotar. Projekt toimus Lampedusa saarel, mis on migratsiooni sümboliks Itaalias. Projekti eesmärgiks on läbi kogemuste, töötubade ja diskussioonide tõsta teadlikkust migratsioonist, inimõigustest ja kultuurilisest integratsioonist. Neli päeva oli tihedalt sisustatud erinevate ja sisukate tegevustega. Videotervituse projektile saatsid nii ÜRO pagulaste ülemvolinik Filippo Grandi, Euroopa Parlamendi President David Sassoli, Itaalia haridusminister Patricio Binanchi kui paljud teised. Toimusid diskussioonid inimestega, kes igapäevaselt töötavad erinevates organisatsioonides ning on seotud rände ja inimõiguste teemadega. Nelja päeva jooksul toimusid erinevad töötoad, kohtumised põgenike ning 3. oktoobri paadihukul ellujäänutega - 3.10. 2013 suri Lampedusa rannikul paadiõnnetuses 368 inimest.

3. oktoobri öösel kell 3.15 toimus kõigi projektis osalenute kogunemine ja vaikushetk, mis oli pühendatud nii neile, kes jätsid oma elu 3. oktoobril 2013 kui kõigile teistele, kes on hukkunud Vahemeres, otsides paremat elu endale, oma lastele ja peredele.
Lampedusal käinud Erin 12a klassist räägib:
"Projekt andis mulle esmakordse kogemuse töötades koos nii paljude teiste riikide õpilastega. Teemad laiendasid silmaringi ning sealt võtan endaga kaasa teadmised, mida muidu poleks ilmselt kunagi saanud. Nägin asju läbi teise vaatepunkti, kuid siiski säilis ühisosa: inimene on inimene hoolimata päritolust ning kõikide elud loevad."
Karmeni (12a) muljed:
"Olen meeletult tänulik selle võimaluse eest, mis mulle osaks langes. Antud projekt avardas mu silmaringi niivõrd palju ja pani mõistma, et meie heaoluühiskonnas peame mõtlema ka teiste riikide probleemidele, sest päeva lõpuks on kõik inimesed."
Marilis Kirotari muljed:
"See projekt pakkus palju mõtteainet, empaatiat, tänulikkust ning minuga jääb sellest projektist kindlasti mõte– maailm kuulub meile kõigile, inimõigused kuuluvad meile kõigile. Meil kõigil on võimalus oma suhtumisega muuta sallimatust ja ükskõiksust ühiskonnas. Muutused algavad väikestest sõnadest ja tegudest. Oleme väga tänulikud selle võimaluse ning sooja vastuvõtu eest Lampedusal, kindlasti mõjutas see kogemus meid inimestena, õpetajana ja õpilastena."
Projekti on kaasatud läbi aastate 55 000 õpilast 230 Euroopa koolist.










Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Põhikooli tüdrukud õmblesid korduvkasutatavaid näomaske

Tänases keerulises olukorras, kus levib koroonaviirus, on maskide kandmine paljudes kohtades kohustuslik või soovitatav. Ka koolis kannavad mitmed õpilased maske. Üsna ruttu sai õpilastele selgeks, et ühekordsete maskide kasutamine on suur rahaline kulu, lisaks saastab märkimisväärselt keskkonda. Nii tegid 6b õpilased käsitööõpetajale ettepaneku tunnis korduvkasutatavaid maske õmmelda. Õpetaja oli nõus ja nii valmisid mitme põhikooliklassi tüdrukutel korduvkasutatavad kangast maskid.

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi Rohelise Kooli tegevuskava 2020/2021

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi Rohelise Kooli tegevuskava 2020/2021.     1. ROHELISE KOOLI TÖÖRÜHM Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi Rohelise Kooli töörühm tegutseb 2020/21. õppeaastal järgmises koosseisus: Õpetajad: Karmen Kisel – projekti koordinaator, 4.-6. klasside õppejuht, 11. klassi klassijuhataja; Külli Ratassepp – projekti koordinaator, klassiõpetaja, 1. klassi klassijuhatajata; Ly Melesk – 1.-3. klasside õppejuht, tervisenõukogu juht, 3. klassi klassijuhataja; Kirsti Vooglaid – loodusõpetuse ja robootika õpetaja, 12. klassi klassijuhataja; Ele-Marika Sooväli – geograafia- ja majandusõpetaja, 4. klassi klassijuhataja; Hanna Kivila – klassiõpetaja, 5. klassi klassijuhataja; Margit Onga – loodusõpetuse ja keemia õpetaja; Kartin Näär – bioloogiaõpetaja, 8. klassi klassijuhataja; Õpilased: RK töörühma kuuluvad õpilased 3., 4., 5. 6., 7., 8., 9. ja 11. klassidest. Lapsevanemad: Siret Laupa ja Jacqueline Illisson 2. TKG KESKKONNAPÕHIMÕTTED 1. Kustutame ruumist lahkudes tuled. 2. Me

Jelizaveta Grintšuk (11b) kirjutas Postimehte artikli meie Rohelise kooli tegemistest

 Äsja ilmus venekeelses Postimehes vahva artikkel Kuristiku Gümnaasiumi Rohelise kooli töörühma algatustest ja klasside keskkonnategudest. Originaalartiklit koos vahva pildimaterjaliga näeb siit: https://rus.postimees.ee/7118436/ot-posadki-narcissov-do-sbora-kofeynoy-gushchi-kak-lasnamyaeskie-shkolniki-vedut-borbu-za-ekologiyu?fbclid=IwAR0PC6T4EaqGnNdYOwe2osSFK4VpAMFhDb5aYEt-TKgfouHthy2zFYwG9Ms Autor, kes on venekeelse Postimehe noor reporter, saatis meile ka artikli eestikeelse tõlke: Viimastel aastatel on keskkonnasõbralikkuse teemad väga populaarsed. Mõned inimesed eelistavad juba praegu just biolagunevatest materjalidest pakendeid, zero waste printsiipi praktiseerivate arv kasvab, aga mida tehakse õpilaste teadlikkuse tõstmiseks Eesti koolides? 4.-6. klassi õppejuht, saksa keele õpetaja ja projekti “Roheline kool” juht Karmen Kisel jutustas SSE Riga ja Rus.Postimehe Ajakirjanduse suvekooli vilistlasele Jelizaveta Grintšukile sellest, mida tehakse Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis ke