Toome siinkohal ära koosoleku protokolli:
Rohelise Kooli koosoleku protokoll |
|
17. november 2021, nr. 2 |
Tallinn |
|
Algus
14.00, lõpp 14.50
Juhatas:
Karmen Kisel
Protokollis:
Külli Ratassepp
Võtsid
osa: Milena beloussova 8b, Krislin tatter 8b, Alvina Avetyan 6d, Piret Sepp 6d,
Maria Slivin 4a, Elisabeth Vilbiks 4a, Heidi-Liis Laupa 5a, Helene Tali 5a,
Angelika Kibena 6d, Selina Tsiunchik 6b, Elisabeth Tiks 6b, Liseteli Andrejev
6b, Keili Aruvee 4c, Melissa Aselmaa 4c, Elizabeth Treiberk 4c, Brita
Bondartšuk 4b, Jasmine Gurevitš 4b, Eliise Einama 7a, Teele Pallas 7a, Sofie
Vilberg 5a, Victoria K. S. Prunn 5c, Sandra Aint 5c, Kristiina Smirnov 7b,
Kevin Ramjalg 3c, Oliver Tammis 3c
Päevakord:
1. Aasta keskkonnaauhindade jagamisest, TKG nominatsioon
2. Keskkonnaküsitluse läbi viimisest 3.- 12. klassis ja
õpetajate hulgas
3. Keskkonnaanalüüsi kokkuvõte
4. Meie klasside keskkonnategudest – mis toimunud, mis
veel tulekul
5. Tervisenõukogu koosolekul räägitust
6. Töörühma ettepanekud ja mõtted
1. Aasta keskkonnaauhindade
jagamisest
KUULATI:
K. Kisel rääkis, et Kuristiku Gümnaasium pälvis kõrge tunnustuse, kui kool nomineeriti keskkonnaauhindade jagamisel aasta keskkonnateadlikuks kooliks ja jõudsime 170 haridusasutuse hulgas, kes on Eestis Rohelise kooliga liitunud, parima kolme hulka. Koosolekul vaadati ühiselt teleülekande salvestusest pidulikku hetke, kui TKG nominatsiooni sai. Ülekanne on järele vaadatav ETV lehel lingi all: https://etv.err.ee/1608378047/aasta-keskkonnaauhinnad. Tunnustuse pälvinud ja enim silma paistnud haridusasutustest on juttu alates ülekande 12. minutist. Kisel rääkis ka, et sel korral meid võitjaks ei valitud, seega on tegutsemis- ja arenguruumi, aga meid on märgatud ja tunnustatud
2. Keskkonnaküsitluse läbi
viimisest 2.- 12. klassis ja õpetajate hulgas
KUULATI:
Kisel andis ülevaate keskkonnaküsitluse läbi viimisest. Seekord viidi küsitlus läbi 15.09 – 8.10. 2021 klasside kaupa, iga teemat käsitleti erineva vanuseastme klassides. Küsitlused olid MS Formsis (seega veebipõhised), õpilased said vastata nutitelefoni, tahvelarvuti või arvuti abil. Küsimuste arv erines teemast lähtuvalt, keskmiselt oli küsitlustes 13-15 küsimust. Töötajatele koostati samuti keskkonnaküsitlus veebis, mille link saadeti kõigi töötajate meilile. Õpetajad vastasid igast valdkonnast valitud 2-3 olulisemale küsimusele, küsitlus sisaldas 21 küsimust. Küsimustikes olid enamus küsimusi sõnastatud nii, et neile saaks vastata eitavalt või jaatavalt, aga oli ka ette antud vastusevariantidega küsimusi. Küsitluses osales suur osa 3.-12. klassi õpilastest, arvuliselt kokku 656 õpilast, s.o 68% terve kooli õpilastest. Personalile suunatud küsitlusele vastas 62 (2020 - 46) inimest (74% õpetajatest). Teeb rõõmu, et õpetajad olid oluliselt aktiivsemad vastajad kui eelmisel aastal.
3. Keskkonnaanalüüsi kokkuvõte
KUULATI:
Karmen Kisel rääkis, et keskkonnaküsitluste põhjal koostati sarnaselt eelmistele aastatele keskkonnaanalüüs ja andis ülevaate olulisematest muudatustest võrreldes eelneva õppeaastaga. Kisel tõi kõigist keskkonnaanalüüsi teemades välja olulisemad tähelepanekud ja palus Rohelise kooli töörühma liikmetel omakorda mõelda, millised on parendusvõimalused nt vähenenud teadlikkuse osas, mis puudutab globaalstele probleemidele keskendunud ürituste korraldamist koolis või õpilaste teadlikkust oma õigustest ÜRO laste õiguste konventsioonile tuginedes. Rõõm oli tõdeda, et tõusnud on teadlikkus jäätmete sorteerimise osas ja meie koolipere käitumistendentsid viitavad ka säästlikuma tarbimise juurdumisele. Heameelt teeb ka varasemast märgatavalt sagedamini toimuv õuesõpe. Suur muudatus on ka õpilaste rahulolu sellega, et nad saavad nüüd oma toiduportsu suurust sööklas ise reguleerida, samas ka koosolekul viibinud kritiseerisid koolipuhveti menüüvalikut.
4. Meie klasside
keskkonnategudest – mis toimunud, mis veel tulekul
KUULATI:
K. Kisel näitas koosolekul osalejatele Excel tabelit, kuhu on kirjutatud meie
kõigi klasside keskkonnateod. Kisel rääkis huvitavamatest tegudest, mis juba
tehtud, peatudes pikemalt puude istutamiseks annetuste tegemisel, veredoonoriks
käimisel, aga ka koristustalgute temaatikal. Kisel kiitis viimase keskkonnateo
tegijat 6c klassi, kes said eile oma klassis valmis eraldi uhkelt disainitud ja
ka märgistatud pandipakendi kogumise kasti ja loodavad, et lisaks nende
klassile viivad oma pandipakendid sinna kasti ka teised õpilased, kes antud
klassiruumis tunnid käivad.
Kisel rõhutas, et oma klassi
keskkonnategu tuleks kindlasti dokumenteerida ja saata peale selle toimumist
väike jutuke kokkuvõttega tehtust, lisaks kindlasti pilt. Kisel tutvustas ka
võimalust, kuidas meie RK blogist kõigist keskkonnategudest lugeda saab.
OTSUSTATI:
3.1 Klassijuhatajad saadavad
kokkuvõtted enda klassi tehtud keskkonnateost (hea, kui oleks õpilase
kirjutatud), võimalusel ka mõne illustreeriva foto
3.2 Jutukesed ja fotod lisatakse meie Rohelise kooli blogisse
5. Tervisenõukogu koosolekul
räägitust
KUULATI:
Kisel tegi lühikokkuvõtte ka tervisenõukogu koosolekul räägitud teemadest, mis haakuvad Rohelise kooli põhimõtetega – puhveti menüü tervislikkus, õpilaste kätehügieen, lisaks pimedal ajal helkurite kandmise vajadus.
6. Töörühma ettepanekud ja
mõtted
KUULATI:
Karmen Kisel kutsus
koosolekul osalejaid üles diskussioonile ja esitama oma mõtteid keskkonnahoiule
suunatud tegevuste korraldamiseks koolis. Õpilastelt tulid järgmised mõtted ja
ettepanekud:
-
Vanemad klassid
sooviksid ka võibolla õppeaeda oma peenrakasti, kas seda on lubatud rajada?
Kisel vastas, et loomulikult saab soovi korral õppeaeda laiendada, aga
õpilastel lasub siis ka vastutus oma kasti hooldamise ja kastmise eest.
-
Rohkem
kontrolltöid arvutis, et paberikulu oleks väiksem. Kisel kutsus koosolekul
viibijaid üles paberi efektiivsele kasutamisele – enne ära viskamist kasuta ära
paberi mõlemad pooled, õpetajatel paluda teha kahepoolseid koopiaid.
-
Õpilased tundsid
huvi lumelinna ehitamise vastu. Kui ilm on sel talvel sobiv, siis teeme ära ja
pakume ka vanematele klassidele osalemise võimalust.
-
Korraldada
heategevuslik jõululaat, kus ka vanemad õpilased saks oma küpsetisi või
meisterdusi müüa. Ratasseppa vastas, et laat on plaanis ja muidugi saame
kaaluda ka vanematele õpilastele müügivõimaluse pakkumist, kasvõi erineval
päeval vmt. Mingi osa tulust annetab iga müüja heategevuseks.
-
Klasside
kaunistamisel jõuludeks võiks jälgida säästva tarbimise põhimõtet, st
võimalusel kasutada vanu kalendreid, pappkarpe meisterdamiseks või tuua
jõulueheteks kodust vanemaid dekoratsioone, mis seal kasutust ei leia, et ei
peaks klassi uusi ostma.
-
Õpilased on
tähele pannud, et sööklas on nõud vahel mustad.
-
Tuli tähelepanek,
et vanematele õpilastele on liiga vähe liikumisvahetunde. Koosolekul viibinud
mängujuht aga nentis, et pandeemiast tingituna ei saa hetkel paljudele
klassidele korraga tantsuvahetunde teha ja kui teha ainult vanemale astmele,
siis olevat kogemus näidanud, et sinna ei tule väga osalejaid. Olukorra
paranedes saab teha tantsuvahetundi suuremale kambale korraga nt 4.-9. klass,
siis kui rahvast aulas rohkem, tullakse ka meelsamini tantsima.
Kommentaarid
Postita kommentaar