Tallinna Kuristiku Gümnaasium
Rohelise Kooli
koosoleku protokoll 21. november 2022, nr. 2
Tallinn
Algus 14.00, lõpp 14.50
Juhatas: Külli
Ratassepp
Protokollis: Ly Melesk
Võtsid osa: õpilased 6.a, 7.b, 8.b, 11.a, 4.c, 5.a, 3.a, 5.b, 4.b, 7.c, 10.a klassidest, õpetajad/juhtkonna liikmed: Annike Soodla, Aivi Osman,
Ele-Marika Sooväli, Kirsti Vooglaid (kokku 30 inimest).
Päevakord:
1. Keskkonnaküsitluse läbi viimisest 3.- 12.
klassis ja õpetajate hulgas;
2. Keskkonnaanalüüsi kokkuvõte;
3. Meie klasside keskkonnategudest – mis toimunud, mis veel tulekul. Tegude
kajastamine Kuristiku Rohelise kooli blogis;
4. Töörühma ettepanekud ja mõtted.
1. Keskkonnaküsitluse
läbi viimisest 3.- 12. klassis ja õpetajate hulgas
KUULATI: Külli Ratassepp andis ülevaate keskkonnaküsitluse läbi viimisest.
Küsitlus oli elektrooniline ja see viidi võimalusel läbi klassijuhatajatunnis,
et õpilastel oleks võimalik saada lisainfot või abi küsimustele vastamisel.
Käsileti 9 teemat kooli igapäevaelus, majandamises ning õppetöös. Keskkonnaülevaatus
viidi läbi 26.09 – 11.10.2022, õpilaste hulgas viidi klasside kaupa, iga teemat
käsitleti erineva vanuseastme klassides. Küsitlused olid koostatud keskkonnas
MS Forms. Õpilased vastasid nutitelefoni, tahvel- või sülearvuti abil.
Keskmiselt oli küsitluses 13-15 küsimust. Enamik küsimusi oli koostatud nii, et
neile sai vastata jaatavalt või eitavalt, aga oli ka etteantud
vastusevariantidega küsimusi. Ka kooli töötajad osalesid veebipõhises
küsitluses. Õpetajad vastasid igast valdkonnast valitud 2-3 olulisemale
küsimusele, küsitlus sisaldas kokku 21
küsimust.
Kokku osales 636 õpilast 3.-12. klassidest, so 64% (2021 – 68%) terve kooli
õpilastest. Personalile suunatud
küsitlusele vastas 57 inimest, so 58% töötajate koguarvust (võrdluseks 2021 –
62 ja 2020 - 46 inimest). Võrreldes eelmise aastaga on vastanute hulk veidi
langenud.
2. Keskkonnaanalüüsi
kokkuvõte
KUULATI: K. Ratassepp rääkis, et keskkonnaküsitluste põhjal koostati sarnaselt
eelmistele aastatele keskkonnaanalüüs. ja andis ülevaate olulisematest
muudatustest võrreldes eelneva õppeaastaga. Ratassepp tõi kõigist
keskkonnaanalüüsi teemades välja olulisemad tähelepanekud ja murekohad ning palus
Rohelise kooli töörühma liikmetel omakorda mõelda, mida saaks ühiselt ette
võtta. Muret tekitab meie vahetundides vohav õpilaste nutikasutus – 45%
õpilastest (eelmisel aastal 28%) väidab, et nad kasutavad nutiseadet igal
võimalusel. Samuti teeb muret fakt, et 51% õpilastest väidab, et meie koolis
esineb kiusamist, ka see näitaja on suurenenud, õpilaste sõnul on kiusamist
rohkem ka veebis. Koosolekul osalejate sõnul on nad näinud kiusamist, ent väga
tihti kardetakse sekkuda. K. Ratassepp rõhutab, et sekkumata jätmine teeb ka
meid kiusamises osalejateks, seetõttu on kindlasti vaja sekkuda, kasvõi
õpetajale teatades. Meil on tugispetsialistid (sotsiaalpedagoog, psühholoogid),
kelle poole saab alati pöörduda. Langenud on õpilaste teadlikkus oma õigustest
ÜRO laste õiguste konventsioonile tuginedes. Loodetavasti tõi möödunud
projektinädal mõningast selgust ka sellesse küsimusse. Rõõmustavalt tõusnud on aga
teadlikkus jäätmete sorteerimise, vee- ja energiasäästmise osas – säästlik
tarbimine on meie koolis saamas normiks. Väga suur hulk õpilasi on rahul ka söökla
toiduportsjoniga ja võimalusega selle suurust ise reguleerida. Tore, et meie
koolipuhvet on jälle töös, ent endiselt on murekohaks puhveti menüüvalik.
Koosolekul osalenute ideed ja parendusettepanekud on kokkuvõtvalt välja toodud
protokolli viimases punktis.
3. Meie klasside
keskkonnategudest, nende kajastamisest Rohelise kooli blogis
KUULATI: K. Ratassepp näitas
koosolekul osalejatele Excel tabelit, kuhu on sisse kantud meie kõigi klasside
keskkonnateod. Tore, et väga suur osa klassidest on oma teo planeerinud ning
kirja pannud. Osad on ka jõudnud oma teo juba ära teha, ent suur osa tegudest
on kavandatud õppeaasta teise poolde. Huvitavamatest keskkonnategudest toodi
välja 10. a klassi helkurikampaania, mis kestis terve nädala ja kaasas I
kooliastme õpilased. Samuti võttis suurelt ette 11.a klass, kes käisid
heakorrastustalgutel koostöös Lasnamäe LOV-ga, puhastades Kivila lasteaia ja
TKG lipuväljaku lehtedest.
K. Ratassepp rõhutas, et oma klassi keskkonnategu tuleks kindlasti kajastada
Kuristiku roheliste blogis. Selleks saata peale selle toimumist väike jutuke
kokkuvõttega tehtust, lisaks kindlasti pilt. Ratassepp tutvustas võimalust, kuidas
meie RK blogist kõigist keskkonnategudest lugeda saab.
OTSUSTATI:
3.1. Klassijuhatajad saadavad kokkuvõtted enda
klassi tehtud keskkonnateost (võimalusel õpilase kirjutatud, miks mitte hinnata
eesti keeles) ja ka mõne illustreeriva foto.
3.2. Jutukesed ja fotod lisatakse meie Rohelise kooli blogisse.
4. Töörühma ettepanekud ja mõtted
KUULATI: Töörühm esitas
väga aktiivselt mõtteid ja ettepanekuid. Siinkohal loend koosoleku vältel välja
toodud ideedest:
·
Garderoobidest üle
jäänud riided, mis ei leia omanikku võiks taas viia puudustkannatavatele
peredele (taaskasutuslaada korraldamine);
·
ÕE liige teeb
ettepaneku, et kiusamise ennetamistegevusse võiks rakendada ÕE. Idee - kasutada
ÕE postkasti raamatukogu juures senisest eesmärgipärasemalt, vajadusel
postitada sinna märkamisi kiusamisest (soovi korral ka anonüümselt). Annike
Soodla märgib, et siis tuleks postkast ka vastavalt tähistada ning teha
õpilaste seas sellekohast teavitustööd.
·
Telefonide jm
nutiseadmete kasutamise vähendamiseks tuleks pakkuda erinevaid
alternatiivtegevusi, ent ruumipuudus (eriti 4. korrusel) on takistuseks.
Kasutust on leidnud lauatenniselauad. Annike Soodla pakub välja luua
lugemisnurgad, lauamängude nurgad koridoridesse. Merian Rööpsoni (11.a) sõnul
on puudus ka istumiskohtadest;
·
Suur osa õpilasi
sooviks taaselustada liikumis- ja tantsuvahetunde vahetundide tegevuse
mitmekesistamiseks.
·
Nooremad õpilased
soovivad, et koolihoovis võiks olla tavalised kiiged lisaks praegustele n-ö
pesakiikedele;
·
Mitmel aastal on välja
käidud idee, et koolihoovis võiks talvel olla uisuväljak;
·
Elurikkuse
suurendamise võimalustena tuuakse välja idee ehitada töö- ja tehnoloogiaõpetuse
tundides putukahotelle. Kirsti Vooglaid märgib, et niitmata ala kooli
territooriumil on veel teoks tegemata. Nii putukahotell kui niitmata ala
tekitaks võimaluse kooliümbruse elurikkust suurendada.
·
Koolipuhvet on leidnud
laialdast kasutust, aga menüüvalikus võiks olla:
- köögi- ja juurviljavalikut kindlasti laiendada (puuviljavanker seisab meil
sööklas, saaks võtta kasutusele);
- erinevad salatid (Caesari salat);
- puuviljad (õun, pirn, banaan);
- jogurt;
- hommikusöögihelbed piimaga;
- erinevad mahlad;
- einevõileib koorikleivaga (praemunaga, kotletiga, salatiga vms);
- joogiks tee.
·
Samuti sooviti, et
söökla nädala menüü oleks sööklas/söökla ees seinal õpilastele tutvumiseks.
Aivi Osman märgib, et menüüsse on oodatud erinevad vormiroad, mida alguses pakuti. Õpilased soovivad vahel
magustoiduks ka pannkooke. Ning joogiks tuntakse jätkuvalt puudu teest.
Kommentaarid
Postita kommentaar