Otse põhisisu juurde

8.b ja 8.c töötuba "Ökoloogiline jalajälg"

8.B klassi juhendasid Kai Mägi ja õpetaja Ülle Piibar. Heade mõtete ja arutelude juures oli alati 8.B klassi klassijuhataja Valentina Tsirihhova. Lisaks. Kõik projektipäeva materjalid pandi kokku koostöös 8.C klassi klassijuhataja Linda Veskiga. Kasutasime erinevaid aktiivõppemeetodeid (õppevideo, sõnapilv, liikumismäng, grupitöö), et mitmekesistada õpilaste õpioskusi.
Projektipäevade käigus tehti järgnevaid tegevusi:

1.     1. Ökoloogiline jalajälg. Mis see on ja mida see tähendab? Ökoloogiline jalajälje arvutamine (https://jalajalg.positium.ee/) ja siis koguti https://www.mentimeter.com/ keskkonda meeldejäävamad ja populaarsemad tulemused. Numbrid sõnapilves näitavad, millises mahus kasutavad meie õpilased planeeti Maa. (Nt 154 tähendab 1,54, kuna programm ei võimaldanud sisestada komakohi).
8.B klassi õpilaste tulemused:


1.     2. Ületarbimine. Mis see on ja mida see tähendab? Õpilastele tutvustati globaalse ületarbimise päeva mõistet ning tutvustati Eesti jm muu maailma tulemusi. (https://taltech.ee/uudised/14-marts-eestlaste-jaoks-2023-aasta-uletarbimise-paev). Ületarbimispäeva tulemuste raames võrreldi ökoloogilise jalajälje testi tulemusi ning arutleti, millisel moel saaksid õpilased ise säästlikumalt oma eluviisi korraldada. 

1.     3. Liikumismäng "Kestliku arengu eesmärgid" - https://www.gapminder.org/. Õpilased liiguvad vastavalt vastusevariantidele klassis ringi. Küsimused on seotud keskkondlike ja ühiskondlike teemadega, mis põhinevad kestliku arengu eesmärkidel. Vastuste järel arutlesime kogu klassiga tulemuste üle. Päevakorda kerkisid teemad nagu puhas joogivesi, absoluutne vaesus ja hariduse kättesaadavus arengumaades.

1.     4. Õpilased mängisid grupis põgenemismängu “Jussike lahendab kliimaprobleeme”. Mängus oli oluline oskus koostööd teha ja kasutada targalt oma nutiseadet. 

1.     5. Jalgsimatk ja koristustalgud Põhja-Tallinnas – nii Stroomi rannajoonel kui ka Kopli mäe läheduses ja rohealal. Iga õpilane kõndis tuhandeid samme ja koristas usinalt liitrite viisi prügi. Enne ühispildi tegemist oli suur osa prügi juba toimetatud kohalikesse prügikonteineritesse. Koristamise käigus leiti riideid, võtmeid, süstlaid, jpm. 
















Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

8.a klass Nõval loodusmatkal

22. mail käis 8.a klass Nõva mail loodusmatkal. Maastik oli imeilus - liivane mererand, lopsakas mets ning tore piknikukoht järve ääres, kus oli mõnus supelda. Õpilased nautisid ilusat ilma ja looduses viibimist väga. 

Võõrustasime Saaremaa Gümnaasiumi Rohelise kooli peret

3. mail käisid meil külas Saaremaa Gümnaasiumi Rohelise kooli töörühma liikmed.  Ühiselt arutasime, mis ja kuidas oleme keskkonnateemasid käsitlenud ning kuidas veelgi rohkem kogu kooliperet kaasata. Tegime ka ringkäigu koolihoovis ning tutvustasime oma kooli võimalusi Rohelise koolina. 

Sisehoovi lillekastid said väikeste aednike abiga uue sisu

4.e klassi õpilased ja õpetaja Anu istutasid ja külvasid koolimaja sisehoovi lillekastidesse erinevaid taimi. Oma tubli panuse andsid ka 1.a, 1.b ja 1.e klassi väikesed aednikud, kes olid eelnevalt klassides aknalaudadel ette kasvatanud rukkililli, saialilli, päevalilli, kressi, basiilikut, öölevkoisid, lehtkapsast ja lehtpeeti.  Kuna ilmad olid väga kuivad ja kuumad, siis olid usinad 4.e klassi õpilased üle päeva töös kastide kastmisega. Praeguseks on kastide sisu löönud rõõmsalt haljendama. Õnneks on nüüd ka vihm andnud kastmisbrigaadile natuke puhkust.