Esmaspäevane päev algas klassiruumis aruteluga "Mis on eluring?" Seejärel vaatasime videosid erinevatest eluringidest. Meil oli 5 erinevat videolõiku: liblika eluring, päevalill, metsa eluring (raiesmiku näol), klounkala eluring ja plastiku eluring (siin oli 3 varianti, kuidas see võis kulgeda, kas saada maetud maa-alusesse prügilasse, sattudes ookeani või loodusele kõige parem variant - jõuda ümbertöötlusse ja seejärel saada uue esemena kasutust).
Siis valis iga töötoas osaleja ühe eseme või taime/looma mille eluringi ta kujutama asus. Tehnika oli vabal valikul ja tööd valmisid suurele paberile. Osalt kleepisime, joonistasime või ka maalisime. Esimene projektipäev lõppes oma eluringi kujutamise ja selle valmimisega.
Teisel päeval tutvustasime tehtud töid teistele töötoas osalejatele ja igaüks põhjendas, miks just selline teemavalik. Seejärel asusime teele KUMU Kunstimuuseumi poole, et külastada rühmituse TeamLabi näitust „Hõljuvad õied igavikumeres“, kus oli visualiseeritud lillede ja vee eluringi videoinstallatsiooni kujul. Inimese osa selles installatsioonis oli võime puudutada neid lilli, aga seejärel oli tagajärjeks närtsimine - ehk siis inimese mõju loodusele ja sellele tähelepanu juhtimine. Lisaks näituse kogemisele, räägiti õpilastele lahti mõiste installatsioon ja samuti arutleti kaasaegse kunsti teemadel (näiteks erinevad meeled mis võivad olla haaratud kunsti kogemisega - nägemine, kuulmine, kompimine, maitsmine, haistmine). Meile viidi läbi ka töötuba, kus saime ketiga maalides kujutada merelaineid. See oli teistmoodi kogemus ja oma osa oli seal juhusel. Lained ja meri oli ka TeamLabi näituse üks teemadest.
/õp Eve Neito/
Kommentaarid
Postita kommentaar