Kirjutab õpilastööde juhendaja õpetaja Andre Roden:
9.–10. aprillil
toimus Tartu AHHAA keskuses õpilaste teadusfestival juba 23. korda, kuid see kord oli eriline, sest õpilasuurimuste konkursi lõppvoorus oli esindatud ka
meie oma Anastassia Võsa ainulaadne uurimistöö „Hüdrofiilsete ja hüdrofoobsete
lahustite mõju valkude interaktsioonidele: molekulaardünaamiline
modelleerimine“. Olime tunnistajaks, kuidas Anastassia vaimustas
komisjoniliikmeid sorava jutuga ja ei jäänud neile kunagi vastust võlgu. Jutu
taustaks tehtud ilmekas poster tõmbas ligi nii karvaseid kui sulelisi, nii
suuremaid kui pisemaidki külalisi.
Kuigi uurimistöö täitis väga olulist ja kaua püsinud
lünka valkude struktuurimuutuste uurimises, ei peetud seda rahalise auhinna
vääriliseks. Sellegipoolest, kõik valatud higi, veri ja pisarad (viimased
peamiselt juhendaja silmist) tasusid end ära, sest pelgalt lõppvooru valituks
osutumine on tohutu tunnustus, mis näitab, kui suur oli autori panus Eesti
teadusesse. Auhinnal on lõppeks võrdlemisi tühine rahaline väärtus, kuid
festivalilt saadud kogemused, uued tutvused ja muidugi võimalus teadustöö tulemusi
maailmale näidata on hindamatud.
Juhendajana õppisin ka mina midagi väga olulist: me õpetajad ei saa kunagi teilt õpilastelt liiga palju nõuda. Kartke seda, et
jäädakse rahule liiga vähesega, mitte seda, et teilt oodatakse enamat. Üle oma
varju ei saa niikuinii hüpata ja ei peagi, kuid ainult paremuse poole pürgides
saate avastada oma täit potentsiaali. Hoiame pöialt, et neid, kes nii kaugele
jõuavad, tuleb veelgi!
Tuleb tunnustada veel kahte raskekaallast, kelle tööd
jõudsid konkursile ja olid ilma igasuguse kahtluseta piisavalt head, et
konkureerida tippudega, kuid jäid ühel või teisel põhjusel valikust välja:
Marleen Kadak tööga „Hambapastade keemilise koostise uurimine ning hambapasta
valmistamine ise koostatud retsepti järgi“ ja Alexander Oliver Tammela tööga
„Kooliruumide valgustuse kvaliteedi normidele vastavuse ja selle mõju
õppeprotsessile uurimine Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi näitel“.
Samuti tuhat tänusõna Aiki Pärlele, kes on õpilasi
jõuliselt tagant tõuganud ja igakülgselt sel retkel toetanud.
Eelpoolmainitud tööd olid rohkem või vähem seotud keskkonna ning tervise ja heaolu teemaga.
Kommentaarid
Postita kommentaar