Otse põhisisu juurde

Toimus järjekordne Rohelise kooli koosolek

20. märtsil toimus Roheliste töörühma koosolek.
Protokolli saab lugeda siit:

Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi Rohelise Kooli töörühma koosoleku protokoll

 

                                                                                                                        20. märts 2024/3

Algus 14.00, lõpp 15.00

Juhatas: Külli Ratassepp

Protokollis: Ly Melesk

Võtsid osa õpilased 7.a, 9.a, 11.a, 4.a, 3.a, 4.c, 12.a ja 12.b klassist.

Päevakord:

1. Keskkonnasõbralik linn – esineb Grete Grünmann 12.b klassist;

2. Mis on tehtud;

3. Rohelise lipu taotlus;

4. Mis on tulemas;

5. Rohelise kooli projektipäevad. Ideekorje õpilastelt.

1. KUULATI:

6. märtsil külastas kooli arhitekt Yoko Alender, kes kohtus 12. klassi õpilastega. Ta rääkis pehmest, elamisväärsest linnaruumist. Yoko Alendrilt kuuldud mõtteid jagas Rohelise kooli töörühmaga 12.b klassi õpilane Grete Grünmann. Mõned huvitavad nopped tema ettekandest:
ÜRO andmetele on alates aastast 2010 linlased Maal enamuses.
Aastaks 2030 elab linnades 6/10 inimkonnast, 2025. aastal juba 7/10.
Elamisväärset linnaruumi iseloomustab turvalisus, ligipääsetavus, sidusus. Sellises linnas on hea elada nii 8- kui ka 80-aastasel.
Linn peab olema inimeste (mitte autode jaoks). Tihedus, st 15 minuti linn (15 minutiga pead jõudma kõigisse eluliselt vajalikesse kohtadesse):
Tähtis on linnaloodus.
Euroopa on maailma parim elukeskkond.

Linnastumine tekitab üksindust.

Liikumine – kasuta, mitte ära oma (mõeldud sõiduvahendit)!
Keskmine vahemaa, mida läbitakse igapäevaselt autoga on 2 km. Ja 94% ajast autod pargivad (võtavad ruumi).
Globaalse elurikkuse kadu on 90% ulatuses põhjustatud materjalide kaevandamisest. Ja 50% kaevandatud materjalidest kasutatakse ehituseks.
Enne, kui loome uut, kasutame olemasolevat, renoveerime, rekonstrueerime.

2.-4.  KUULATI:
Külli Ratassepp teeb kokkuvõtte kooli sisehoovi konkursist. Koos Ly Meleskiga näidatakse ja tutvustatakse võidutöid ning edasisi plaane, mis on tehtud, kaasates noori tänavakunstnikke ning spetsialiste Tallinna botaanikaaiast. Külli Ratassepp teeb põgusa ülevaate selle õppeaasta rohekooli tegemistest. Heategevusliku jõululaadaga annetasime Tallinna Lastehaiglale 570 eurot, toimuvad KIK projektid, kooli külastas Hambabuss, 8.-9. klassid on käinud ja käivad Toidupangas vabatahtlikuna tööl; 8. klassid osalesid tervisemuuseumi esmaabi koolitusel, toimusid digiturvalisuse rollimängude koolitused 3. klassidele, I kooliastme õpilastel on igapäevased õuevahetunnid, toimuvad aktiivsed tantsuvahetunnid.

Külli Ratassepp näitab selle aasta keskkonnategude tabelit. Aitäh kõigile, kes oma keskkonnateo on täide viinud. Siiski on paljudel klassidel see veel tegemata või üldse planeerimata. Ratassepp rõhutab, et see on meie kooli algatus, millest on tänaseks paljud koolid eeskuju võtnud. Püüame siis olla ikka ise ka tasemel. 
Ratassepp räägib ka, et sel sügisel valmis uus Rohelise kooli heade näidete kogumik, kus Kuristiku gümnaasium on esindatud meie maailmahariduspäevadega, mis on samuti traditsioon, mida võetakse eeskujuks.
Sel kevadel hakkame taotlema oma neljandat Rohelist lippu. Seetõttu on kõigi panus ülioluline.
Aprilli lõpus on tulemas on ülekoolilised Rohelise kooli projektipäevad, mis käsitlevad keskkonnateemasid ja viiakse läbi töötubade vormis.
Meie kool osaleb ka Lasnamäe linnaosa keskkonnanõukogu töös, meie kooli kontaktisikuks on õpetaja Liis Klimov. Tulemas on linnaosa kevadised koristustalgud.
11. aprillil toimub Lindakivi kultuurikeskuses õpilaskonverents „Lasnamäe - nutikas ja keskkonnasõbralik linnaosa“. Meie rohekooli tiim osaleb, viime läbi töötoa „Vanade asjade uus elu“.
I kooliastme õpilased hakkavad seemneid külvama. Muld on kooli poolt olemas. Külvi- ja istutuspottidena kasutame jogurti- ja piima-/mahlapakendeid. Kasvatame tarbetaimi (tomat, lehtpeet, kõrvits, maitsetaimed), aga ka lilli (tageetesed, päevalilled, kressid). Peenrakastidesse külvame otse porgandit, tippsibulat. Soovijatel palume endast märku anda Ly Meleskile või Külli Ratassepale. 
 

5. KUULATI:
Ideekorjeks töötatakse paaris ja õpilased pakuvad välja ideid/teemasid Rohelise kooli projektipäevadeks. Samuti mõeldakse konkreetseid tegevusi, mida töötubades antud teemade all teha. Selle aasta enim käsitletavad teemad on: Loodus ja elurikkus; Tervis ja heaolu; Meri ja rannik. 
Õpilased esitlevad teistele oma ideid. Mõned näited õpilaste pakutud töötubade teemadest:
* Prügi ja jäätmed;

* Paberijääkidest kunsti tegemine;
* Tervisliku ja keskkonnasõbraliku toitumise töötuba;
* Koristustalgud mere ääres või metsas;

* Linnaruumi kujundamise töötuba;
* Kiirmoe töötuba;
* Elustik mererannikul;
* Prügi mererannikul (info kogumine, prügi koristamine, plakati valmistamine, esitlemine);
* Elurikkus meie kooli territooriumil/Pirita mestas/mere ääres;
* Lindude toitmine, pesakastide meisterdamine;
* Taimede kasvatamine, seemnete külvamine, külalisesineja Tallinna botaanikaaiast;
* Pakenditest meisterdamine.
 

OTSUSTATI:

1.      Teeme ära oma klasside keskkonnateo. Märgime selle keskkonnategeude tabelisse. Ning teo tegemise järel palun saata Külli Ratassepale paar pilti + lühike kirjeldus oma klassi teost Rohelise kooli blogi jaoks.  Klasside keskkonnategu peab tehtud olema enne 10. juunit 2024

2.      Rohelise lipu taotluse kirjutab Külli Ratassepp koostöös Meeme Kerge ja Aivar Metsaveerega (ressursikulu analüüsi andmed) 22. aprilliks.

3.      Klassid, kes soovivad seemneid külvata, taimi kasvatada, palutakse endast märku anda Ly    Meleskile või Külli Ratassepale hiljemalt 11. aprilliks. Liiga vara ei ole mõtet külvata, sest välja saab istutada alles siis, kui öökülma oht on möödas.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Osalesime taas Rohejahil

Juba traditsiooniliselt kogume igal talvel alumiiniumist küünlaümbriseid ja vanaelektroonikat. Nii ka sel aastal. Selle aasta "saak" oli küll veidi tagasihoidlikum kui eelnevatel aastatel, ent saime siiski anda oma panuse keskkonnasõbralikkuse poole liikumisel. Aitäh kõigile kogujatele!  

Meie õpilasi saatis edu teadustööde konkursil

Kirjutab õpilastööde juhendaja õpetaja Andre Roden: 9.–10. aprillil toimus Tartu AHHAA keskuses õpilaste teadusfestival juba 23. korda, kuid see kord oli eriline, sest õpilasuurimuste konkursi lõppvoorus oli esindatud ka meie oma Anastassia Võsa ainulaadne uurimistöö „Hüdrofiilsete ja hüdrofoobsete lahustite mõju valkude interaktsioonidele: molekulaardünaamiline modelleerimine“. Olime tunnistajaks, kuidas Anastassia vaimustas komisjoniliikmeid sorava jutuga ja ei jäänud neile kunagi vastust võlgu. Jutu taustaks tehtud ilmekas poster tõmbas ligi nii karvaseid kui sulelisi, nii suuremaid kui pisemaidki külalisi. Kuigi uurimistöö täitis väga olulist ja kaua püsinud lünka valkude struktuurimuutuste uurimises, ei peetud seda rahalise auhinna vääriliseks. Sellegipoolest, kõik valatud higi, veri ja pisarad (viimased peamiselt juhendaja silmist) tasusid end ära, sest pelgalt lõppvooru valituks osutumine on tohutu tunnustus, mis näitab, kui suur oli autori panus Eesti teadusesse. Auhinnal on lõ

Toimus järjekordne Rohelise kooli veebiseminar teemal "Elurikkus ja õueala"

9. aprillil toimus Rohelise kooli võrgustikuseminar teemal "Elurikkus ja õueala". Osalejad said kuulda ettekandeid põnevate ideedega, kuidas antud teemasid Rohelise kooli igapäevaelus ja õppetöös käsitleda.  Väga vahva idee tuli Laupa koolilt, kus abituriendid külvasid kevadel porgandiseemneid kingituseks sügisel kooli asutvatele 1. klasside õpilastele. Vahvaid mõtteid oli veelgi, nagu näiteks vanade T-särkide ribadest istumisaluste punumine või toalilledele puidujääkidest nimesiltide tegemine.