20. märtsil toimus Roheliste töörühma koosolek.
Protokolli saab lugeda siit:
Tallinna
Kuristiku Gümnaasiumi Rohelise Kooli töörühma koosoleku protokoll
20. märts 2024/3
Algus
14.00, lõpp 15.00
Juhatas:
Külli Ratassepp
Protokollis:
Ly Melesk
Võtsid
osa õpilased 7.a, 9.a, 11.a, 4.a, 3.a, 4.c, 12.a ja 12.b klassist.
Päevakord:
1.
Keskkonnasõbralik linn – esineb Grete Grünmann 12.b klassist;
2.
Mis on tehtud;
3.
Rohelise lipu taotlus;
4.
Mis on tulemas;
5. Rohelise kooli projektipäevad. Ideekorje õpilastelt.
1.
KUULATI:
6. märtsil külastas kooli
arhitekt Yoko Alender, kes kohtus 12. klassi õpilastega. Ta rääkis pehmest,
elamisväärsest linnaruumist. Yoko Alendrilt kuuldud mõtteid jagas Rohelise
kooli töörühmaga 12.b klassi õpilane Grete Grünmann. Mõned huvitavad nopped tema
ettekandest:
ÜRO andmetele on alates aastast 2010 linlased Maal enamuses.
Aastaks 2030 elab linnades 6/10 inimkonnast, 2025. aastal juba 7/10.
Elamisväärset linnaruumi iseloomustab turvalisus, ligipääsetavus, sidusus.
Sellises linnas on hea elada nii 8- kui ka 80-aastasel.
Linn peab olema inimeste (mitte autode jaoks). Tihedus, st 15 minuti linn (15
minutiga pead jõudma kõigisse eluliselt vajalikesse kohtadesse):
Tähtis on linnaloodus.
Euroopa on maailma parim elukeskkond.
Linnastumine tekitab
üksindust.
Liikumine – kasuta, mitte ära
oma (mõeldud sõiduvahendit)!
Keskmine vahemaa, mida läbitakse igapäevaselt autoga on 2 km. Ja 94% ajast
autod pargivad (võtavad ruumi).
Globaalse elurikkuse kadu on 90% ulatuses põhjustatud materjalide
kaevandamisest. Ja 50% kaevandatud materjalidest kasutatakse ehituseks.
Enne, kui loome uut, kasutame olemasolevat, renoveerime, rekonstrueerime.
2.-4. KUULATI:
Külli Ratassepp teeb kokkuvõtte kooli sisehoovi konkursist. Koos Ly Meleskiga
näidatakse ja tutvustatakse võidutöid ning edasisi plaane, mis on tehtud,
kaasates noori tänavakunstnikke ning spetsialiste Tallinna botaanikaaiast. Külli
Ratassepp teeb põgusa ülevaate selle õppeaasta rohekooli tegemistest.
Heategevusliku jõululaadaga annetasime Tallinna Lastehaiglale 570 eurot,
toimuvad KIK projektid, kooli külastas Hambabuss, 8.-9. klassid on käinud ja
käivad Toidupangas vabatahtlikuna tööl; 8. klassid osalesid tervisemuuseumi
esmaabi koolitusel, toimusid digiturvalisuse rollimängude koolitused 3.
klassidele, I kooliastme õpilastel on igapäevased õuevahetunnid, toimuvad
aktiivsed tantsuvahetunnid.
Külli Ratassepp näitab selle
aasta keskkonnategude tabelit. Aitäh kõigile, kes oma keskkonnateo on täide
viinud. Siiski on paljudel klassidel see veel tegemata või üldse planeerimata.
Ratassepp rõhutab, et see on meie kooli algatus, millest on tänaseks paljud
koolid eeskuju võtnud. Püüame siis olla ikka ise ka tasemel.
Ratassepp räägib ka, et sel sügisel valmis uus Rohelise kooli heade näidete
kogumik, kus Kuristiku gümnaasium on esindatud meie maailmahariduspäevadega,
mis on samuti traditsioon, mida võetakse eeskujuks.
Sel kevadel hakkame taotlema oma neljandat Rohelist lippu. Seetõttu on kõigi
panus ülioluline.
Aprilli lõpus on tulemas on ülekoolilised Rohelise kooli projektipäevad, mis
käsitlevad keskkonnateemasid ja viiakse läbi töötubade vormis.
Meie kool osaleb ka Lasnamäe linnaosa keskkonnanõukogu töös, meie kooli
kontaktisikuks on õpetaja Liis Klimov. Tulemas on linnaosa kevadised
koristustalgud.
11. aprillil toimub Lindakivi kultuurikeskuses õpilaskonverents „Lasnamäe -
nutikas ja keskkonnasõbralik linnaosa“. Meie rohekooli tiim osaleb, viime läbi
töötoa „Vanade asjade uus elu“.
I kooliastme õpilased hakkavad seemneid külvama. Muld on kooli poolt olemas.
Külvi- ja istutuspottidena kasutame jogurti- ja piima-/mahlapakendeid.
Kasvatame tarbetaimi (tomat, lehtpeet, kõrvits, maitsetaimed), aga ka lilli
(tageetesed, päevalilled, kressid). Peenrakastidesse külvame otse porgandit,
tippsibulat. Soovijatel palume endast märku anda Ly Meleskile või Külli
Ratassepale.
5. KUULATI:
Ideekorjeks töötatakse paaris ja õpilased pakuvad välja ideid/teemasid Rohelise
kooli projektipäevadeks. Samuti mõeldakse konkreetseid tegevusi, mida
töötubades antud teemade all teha. Selle aasta enim käsitletavad teemad on:
Loodus ja elurikkus; Tervis ja heaolu; Meri ja rannik.
Õpilased esitlevad teistele oma ideid. Mõned näited õpilaste pakutud töötubade
teemadest:
* Prügi ja jäätmed;
* Paberijääkidest kunsti
tegemine;
* Tervisliku ja keskkonnasõbraliku toitumise töötuba;
* Koristustalgud mere ääres või metsas;
* Linnaruumi kujundamise
töötuba;
* Kiirmoe töötuba;
* Elustik mererannikul;
* Prügi mererannikul (info kogumine, prügi koristamine, plakati valmistamine,
esitlemine);
* Elurikkus meie kooli territooriumil/Pirita mestas/mere ääres;
* Lindude toitmine, pesakastide meisterdamine;
* Taimede kasvatamine, seemnete külvamine, külalisesineja Tallinna
botaanikaaiast;
* Pakenditest meisterdamine.
OTSUSTATI:
1. Teeme ära oma klasside keskkonnateo. Märgime selle
keskkonnategeude tabelisse. Ning teo tegemise järel palun saata Külli
Ratassepale paar pilti + lühike kirjeldus oma klassi teost Rohelise kooli blogi
jaoks. Klasside keskkonnategu peab
tehtud olema enne 10. juunit 2024
2. Rohelise lipu taotluse kirjutab Külli Ratassepp
koostöös Meeme Kerge ja Aivar Metsaveerega (ressursikulu analüüsi andmed) 22.
aprilliks.
3. Klassid, kes soovivad seemneid külvata, taimi
kasvatada, palutakse endast märku anda Ly
Meleskile või Külli Ratassepale hiljemalt 11. aprilliks. Liiga vara ei
ole mõtet külvata, sest välja saab istutada alles siis, kui öökülma oht on
möödas.
Kommentaarid
Postita kommentaar